اسمارت‌فون‌های سری هواوی P50 با سیستم‌عامل اختصاصی Harmony OS عرضه می‌شوند

شرکت هواوی در روز 16 دسامبر (26 آذر ماه) نسخه بتای توسعه‌دهندگان سیستم‌عامل Harmony OS 2.0 را منتشر کرد. چنین اقدامی به توسعه‌دهندگان چینی امکان می‌دهد تا به ارزیابی پلتفرم بومی روی گوشی‌های منتخب هواوی بپردازند. همچنین کمپانی هواوی مجددا تاکید کرده که نخستین گوشی‌های مجهز به سیستم‌عامل Harmony OS در سال آینده به بازار عرضه خواهند شد.

اکنون یک وبسایت چینی با نام Sina Tech گزارش می‌دهد که هواوی P50 رسما به سیستم‌عامل Harmony OS تجهیز خواهد شد. بر این اساس هندست مذکور احتمالا در 3 ماهه نخست سال 2021 روانه بازار می‌شود. به‌عبارت دیگر این هندست نخستین گوشی پرچم‌دار هواوی است که به‌صورت پیش‌فرض به‌همراه سیستم‌عامل بومی کمپانی عرضه خواهد شد.


هنوز مشخص نیست که آیا این پلتفرم در کلیه گوشی‌های سری هواوی P50 به‌کار گرفته شده یا صرفا در برخی مناطق جغرافیایی خاص نظیر کشور چین مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این‌حال هواوی پیش‌تر اعلام کرد که Harmony OS به منظور اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی روی پلتفرم قادر به تبدیل نمودن آن‌ها است. بنابراین یک اسمارت‌فون مجهز به پلتفرم مذکور احتمالا کماکان از برنامه‌های قابل استفاده در گوشی‌های هواوی غیر یکپارچه با سرویس‌های گوگل پشتیبانی خواهد کرد.

با توجه به موقعیت کنونی تولیدکننده چینی چنین انتقالی ظاهرا منطقی به‌نظر می‌رسد؛ چرا که هواوی شاهد کاهش سهم خود از بازار برخی مناطق جهان از جمله اروپا است. در صورت عدم بهره‌مندی مجدد هواوی از پشتیبانی شرکت گوگل و ادامه روند کاهشی سهم کمپانی چینی، هواوی احتمالا دیگر چیزی برای از دست دادن نخواهد داشت.

نماینده شرکت هواوی در پاسخ به ایمیل ارسالی از سوی وبسایت AndroidAuthority اعلام کرد: “ما در خصوص اسمارت‌فون‌های مرتبط با سیستم‌عامل Harmony OS به‌جز موارد اعلام شده در روز 16 دسامبر هیچ‌گونه اطلاعات دیگری نداریم.”

به‌نظر شما گوشی‌های مجهز به Harmony OS بالاخره چه زمانی به بازار عرضه خواهند شد؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH