با 9 تا از ترسناک‌ترین مکان‌های جهان آشنا شوید

در این مقاله آی‌تی‌رسان ۹ تا از ترسناک‌ترین مکان‌های جهان را به شما معرفی می‌کند. از جزیره‌ای پر از مار‌های سمی گرفته تا آرامگاه زیرزمینی که با مومیایی‌ها پوشیده شده. به شما توصیه می‌کنیم قبل از خواندن این مطلب چراغ‌های اتاق‌تان را روشن کنید.

قلعه لندن، انگلستان

جاسوسی، شکنجه و سربریدن، همه اتفاقاتی معمولی بودند که در طی قرن ۱۷ام و زمانی که برج لندن به عنوان زندانی برای خائنان استفاده می‌شد در آن به وقوع می‌پیوست. از معروف‌ترین زندانیان این قلعه که از ترسناک‌ترین مکان‌های جهان است، می‌توان به آن بولین، همسر هنری هشتم و لیدی جین گری معروف به ملکه ۹ روزه اشاره کرد که هر دوی آنها را در برج سبز سر بریدند و در کلیسا دفن کردند. گفته می‌شود ارواح آنها تا به امروز در سالن‌های این برج سرگردان هستند. گفته می‌شود برج خونین مکانی‌ست که پسران جوان ادوارد پنجم در آن به دستور عمویشان به قتل رسیدند، در حالی که برج ملکه جای‌ست که روح آربلا استوارت، پسرعموی جیمز اول در آن پرسه می‌زند. او ابتدا در این مکان زندانی شد و سپس به قتل رسید.

جزیره مارها، برزیل

اگر دچار اوفیدیوفوبیا یا هراس از ما‌رها هستید این جزیره ترسناک‌ترین مکان برای شماست. Ilha da Queimada Grande یا جزیره مارها در نود مایلی ساحل سائوپائولو، محل زندگی هزاران افعی زنجیر طلایی است که غلیظ‌ترین زهر را در جهان دارند. افسانه‌های بسیاری در مورد این منطقه گفته می‌شود: دو مرد ماهیگیر که اجسادشان غرق در خون پیدا شد و ماهیگیر سوم که هیچ وقت پیدا نشد. ورود به این جزیره برای همه به جز نیروی دریایی برزیل ممنوع شده است که سالی یک بار برای چک کردن فانوس دریایی به این جزیره می‌آیند. در سال ۱۹۲۰ پس از این که آخرین مسئول فانوس هم توسط مارها کشته شد، این فانوس به حالت خودکار درآمد.

گورستان کاپوچین‌، ایتالیا

این گورستان که از ترسناک‌ترین مکان‌های جهان است، در اواسط قرن ۱۶ام به عنوان قبرستانی برای خلبانان کاپوچین ساخته شد. در قرن ۱۷ام به آرامگاهی برای اشراف تبدیل شد چون کشف شد اجساد این مکان به طور طبیعی مومیائی شده‌اند. این باور شکل گرفت که این اتفاق به خواست خدا بوده پس اجساد را مانند یادگار‌های مقدس از دیوار‌های این آرامگاه آویزان می‌کردند. امروزه پنج‌ راهروی آهکی این آرامگاه با ۲۰۰۰ اسکلت پوشیده شده که نام و تاریخ مرگ هر کدام با برچسبی که بر روی آنها قرار دارد مشخص شده است.

قلعه ادینبرک و کوچه زیرزمینی Mary King’s Close، اسکاتلند

هزاران بار در قلعه ادینبرگ ارواح دیده شده‌اند، از پسر بی‌سری که طبل می‌نوازد تا اسیران جنگی فرانسوی و آمریکائی و حتی ارواح سگ‌ها که در گورستان حیوانات خانگی سرگردان هستند. در سال ۲۰۰۱ به عنوان بخشی از جشنواره بین‌المللی علمی ادینبرک،‌ تعدادی از دانشمندان به مدت ۱۰ روز به تحقیق درمورد قلعه ادینبرگ پرداختند. بسیاری از آنها گزارش کردند فعالیت‌های عجیبی شبیه به افت ناگهانی دما و کشیده شدن لباس‌هایشان توسط کسی را در این مکان ترسناک تجربه کردند.

این قلعه تنها مکان ترسناک این شهر تاریخی نیست. Mary King’s Close که کوچه‌ای در زیر خزانه شهر است، از قرن ۱۷ام و زمانی که ساکنان مبتلا به طاعون آن در خانه‌های خود زندانی شدند تا بمیرند به تسخیر ارواح درآمده.

جنگل Hoia Baciu، رومانی

Hoia Baciu که به مثلث برمودای رومانی شهرت دارد، به عنوان یکی از روح‌زده‌ترین مکان‌های جهان شناخته می‌شود. سردرد، بثورات، خراش و سوختگی و همچنین این احساس که کسی به شما نگاه می‌کند از چیز‌های هستند که در این جنگل تجربه می‌کنید. این مکان همچنین به خاطر دیده شدن بشقاب‌پرنده‌ها نیز شهرت یافته. در دهه ۶۰ میلادی دو عکاس مختلف تصاویری از دیسک‌های معلق در آسمان این جنگل را منتشر کردند.

کلیسای استخوانی، جمهوری چک

از اسکلت بدن ۴۰۰۰۰ هزار نفر برای ساخت کلیسای All Saint، زیر آرامگاهی در شهر Sedlec استفاده شده است. این کلیسا توسط منبت‌کاری به نام Frantisek Rint ساخته شد که برای سازماندهی اجسادی که سال ۱۸۷۰ در گورستان به خاک سپرده شده بودند، به دستور خاندان شوآرزنبرگ استخدام شد. مهم‌ترین قطعه این کلیسا که از ترسناک‌ترین مکان‌های جهان است، لوستر عظیمی‌ست که از هر استخوان موجود در بدن، حداقل یکی در آن یافت می‌شود. شش هرم ساخته شده از جمجمه، شمعدان‌های ساخته شده از جمجمه و استخوان و همچنین حلقه‌های گلی که از جمجمه ساخته شده‌اند، از دیگر آثار غیرمعمول این کلیسا هستند.

خانه‌ خانواده Whaley، آمریکا

به تسخیرشده‌ترین خانه در آمریکه خوش آمدید. این خانه در سال ۱۸۷۵ ساخته شد و اولین شبحی که گزارش شد روح یانکی جیم بود. جیم یک مجرم محکوم به جنایات بزرگ بود که در محل ساخت این خانه از واگنی به دار آویخته شد. خانواده Whaley تقریبا به محض ورود به این خانه گزارش دادند صدای قدم‌های سنگین کسی را می‌شنوند. امروزه بازدیدکنندگان این موزه دیده‌اند که پنجره‌ها خود به خود به طور ناگهانی باز می‌شوند و ارواح Thomas Whaley، بزرگ خاندان Whaley و همچنین یک دختر بچه عجیب و غریب در این خانه پرسه می‌زنند. افسانه‌ها می‌گویند این دختر بچه، شبح یکی از دوستان بچه‌های خانواده Whaley است که به طور تصادفی گردن خود را در حیاط پشتی این خانه شکست.

زندان ایالت شرقی فیلادلفیا، آمریکا

بازداشتگاه ایالت شرقی فیلادلفیا، زمانی که در سال ۱۸۲۹ ساخته شد یکی از معروف‌ترین زندان‌های جهان بود. این زندان اولین جایی بود که در آن زندانیان را در سلول‌های انفرادی نگه می‌داشتند و محل سکونت زندانیان مشهوری مانند آل کاپون بود. حدود ۱۲۰۰ نفر در این زندان جان خود را از دست دادند و زمانی که در سال ۱۹۹۴ بازدید از این مکان برای عموم آزاد شد، بازدید‌کنندگان صداهای عجیب و غیرمعمول می‌شنیدند مثل صدای پا از حیاط، ناله و زاری در راهروها و صدای خنده‌های عجیب که این زندان را به یکی‌ از ترسناک‌ترین مکان‌های جهان تبدیل کرد.

گورستان پاریس، فرانسه

تقریبا بقایای ۶ میلیون پاریسی که در قرن هجدهم از قبرستان‌های پرجمعیت اطراف جمع‌آوری شده، در این هزارتوی زیرزمینی قرار دارند. بازدید‌کنندگان می‌توانند از ۱۳۰ پله پایین بروند و از تونل‌های سرد و دخمه‌های پوشیده شده از استخوان‌ انسان‌ها بازدید کنند و قسمت کوچکی از این شهر تسخیر‌شده‌ زیرزمینی را مشاهده کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH