چگونه تبلیغات مرتبط با قمار و الکل را در یوتیوب پنهان کنیم؟

آیا می‌دانستید که گوگل به شما امکان شخصی‌سازی نوع تبلیغات مشاهده شده در اینترنت را می‌دهد. اگر قصد مخفی کردن تبلیغات قمار و الکل یوتیوب را دارید، آنگاه پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

همان‌طور که شاید بدانید، گوگل مسئول نمایش انبوهی از تبلیغات به کاربران اکوسیستم خود است. اگر در حین وبگردی به حساب گوگل خود وارد شده باشید، آنگاه تبلیغات برای شما، شخصی‌سازی می‌شوند.

گوگل در هنگام شخصی‌سازی این تبلیغات، عوامل زیادی را در نظر می‌گیرد. برخی از اطلاعات همانند سن و جنسیت، از طریق حساب گوگل شما به دست می‌آیند. سایر اطلاعات همانند درآمد و وضعیت تأهل شما نیز، بر اساس فعالیت شما در سرویس‌های گوگل، تشخیص داده می‌شوند.

از طریق داشبورد Google Ad Settings می‌توانید به تمامی اطلاعات مورد استفاده گوگل جهت شخصی‌‎سازی تبلیغات برای شما، دسترسی پیدا کنید. جهت مخفی کردن تبلیغات قمار و الکل یوتیوب خود، باید تنظیمات موجود در این صفحه را تغییر دهید.

جهت شروع باید در مرورگر کامپیوتر، گوشی و یا تبلت خود، به آدرس “Google Ad Settings” بروید. همچنین باید مطمئن شوید که به حساب گوگل خود نیز وارد شده‌اید.

مخفی کردن تبلیغات قمار و الکل یوتیوب

در بالای صفحه می‌توانید کلید تغییر وضعیت “Ad Personalization” را مشاهده کنید. با غیرفعال کردن این کلید می‌توانید تبلیغات شخصی‌سازی شده را به‌کلی غیرفعال کنید. در هر صورت اگر بخواهید که بر نوع تبلیغات مشاهده شده خود، کنترل داشته باشید، آنگاه باید Ad Personalization را در حالت فعال نگه دارید.

مخفی کردن تبلیغات قمار و الکل یوتیوب

به پایین و بخش “Ad Categories on YouTube” بروید. در تاریخ نوشتن این مطلب، این ویژگی در مرحله آزمایشی قرار دارد، بنابراین شاید برخی از کاربران، آن را مشاهده نکنند.

مخفی کردن تبلیغات قمار و الکل یوتیوب

در حال حاضر دو دسته‌بندی در اینجا وجود دارد (احتمالا در آینده گزینه‌های بیشتری نیز اضافه شوند). این دو گزینه، Alcohol (الکل) و Gambling (قمار) هستند. می‌توانید با کلیک بر روی کلید “See Fewer”، تبلیغات مربوط به هرکدام را که نمی‌خواهید، پنهان کنید.

مخفی کردن تبلیغات قمار و الکل یوتیوب

در ادامه پیغامی ظاهر شده و از شما می‌خواهد که اقدام خود را تأیید کنید. بر روی “Continue” کلیک کنید.

در ادامه در زیر دسته‌بندی انتخاب شده خود، عبارت “We’ll try not to show ads from this category” را مشاهده خواهید کرد. این عبارت بدین معنا است که گوگل سعی می‌کند تا تبلیغات از این دسته را به شما نمایش ندهد.

البته شوربختانه گوگل نمی‌تواند انجام این کار را 100 درصد تضمین کند. در هر صورت، طبیعتا در آینده باید تبلیغات این چنینی کمتری را مشاهده کنید.

تمام شد! این تمام کاری بود که باید در این رابطه انجام دهید. بدین ترتیب دیگر در یوتیوب، تبلیغات ناخوشایند کمتری را مشاهده خواهید کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH