تصاویری از زشت‌ترین حیوانات جهان!

تمام حیوانات به اندازه پانداهای غول‌پیکر دوست‌داشتنی یا به اندازه یک طاووس زیبا نیستند، اما هر حیوان نقش خود را در طبیعت ایفا می‌کند و یک عضو مهم است. به قول معروف زیبایی فقط یک چیز ظاهری‌ست و مهم باطن است. امیدواریم در مورد این حیوانات بی‌ریخت هم بتوان همین را گفت. با آی‌تی‌رسان و معرفی ۱۳ تا از زشت ‌ترین حیوانات جهان همراه باشید.

کرکس کالیفرنیای

کرکس کالیفرنیای یکی از زشت ‌ترین حیوانات جهان و بزرگ‌ترین پرنده‌ آمریکای شمالی در خشکی است. هنگامی که این پرنده بالای دره‌ها و صحراهای ساحل غربی آمریکا پرواز می‌کند پر از شکوه و عظمت است. از نزدیک اما این پرنده آنقدر باشکوه نیست. این پرنده سری کاملا طاس دارد که سازگار با سبک زندگی او است. وجود پر بر روی سر پرنده‌ای که از لاشه حیوانات تغذیه می‌کند باعث می‌شود همیشه لخته‌های خون و گوشت روی سر این پرنده باقی بمانند.

تعداد کرکس‌های کالیفرنیای در اواخر دهه ۷۰ میلادی به چند ده عدد رسیده بود و در معرض انقراض قرار داشتند. دانشمندان برنا‌مه‌ای برای افزایش تولید مثل کرکس‌های اسیرشده در نظر گرفتند که تا سال ۲۰۱۲ تعداد این گونه از پرندگان را به ۲۱۳ تا افزایش داد.زشت ترین حیوان

حباب ماهی

شاید منصفانه نباشد که ظاهر یک ماهی را خارج از آب قضاوت کنیم ولی این ماهی بیشر شبیه به یک گوله‌ چسبناک و لزج است تا یک موجود زنده. ماهی حبابی (Blobfish) در اعماق اقیانوس، جایی که فشار به شدت زیاد است، زندگی ‌می‌کند. در واقع ظاهرژله‌ای این ماهی یک سازگاری زیرکانه با محیط است. بدن چسبناک و ژله‌ای این ماهی باعث می‌شود در عمقی از اقیانوس که کیسه‌های شنا به خاطر فشار زیاد کار نمی‌کنند، این ماهی معلق و شناور بماند. در یک نظرسنجی آنلاین که توسط انجمن حفاظت از حیوانات زشت بریتانیا انجام شد، حباب ماهی توانست رتبه نخست را بین زشت ‌ترین حیوانات جهان کسب کند.زشت ترین حیوان

موش کور برهنه

شاید برای یک موش معمولی این که خود را در حالی که کچل است، زیبا و باطراوت تصور کند سخت باشد ولی برای یک موش کور برهنه این موضوع اهمیتی ندارد. مطمئنا این موضوع که آنها تقریبا کور هستند به حفظ اعتماد به نفس‌شان کمک می‌کند. موش‌های کور برهنه، یکی از زشت ‌ترین حیوانات جهان، مانند کلنی‌های حشرات زیر زمین زندگی می‌کنند و نیازی به بینایی قوی ندارند. بدن تقریبا بی‌موی این جانوران سازگار با محیطی‌ست که در آن زندگی می‌کنند.

در کمال تعجب موش‌‌های کور برهنه بیشتر از اینکه به موش‌های صحرائی و موش‌های کور دیگر نزدیک باشند، با جوجه‌تیغی‌ها، چینچیلا‌ها و خوکچه‌های هندی در ارتباط هستند. همچنین برخلاف اسم‌شان، موش‌های کور برهنه کاملا طاس و برهنه نیستند و مقداری مو دارند. روی بدن این موجودات تقریبا ۱۰۰ مو وجود دارد که مانند سبیل عمل کرده و به آنها کمک می‌کند تا محیط اطراف خود را حس کنند. به علاوه، تعدادی مو بین انگشتان آنها هم قرار دارد که هنگام حفر تونل، با انتقال خاک به پشت سرشان به آنها کمک می‌کند.

جالب است بدانید که موش‌های کور برهنه با توجه به اندازه‌شان، یکی از بیشترین طول عمر‌ها را بین جوندگان دارند، آنها می‌توانند نزدیک به ۳۰ سال زندگی کنند. نکته جالب دیگر مقاومت بالای این گونه از جانوران در برابر سرطان است.زشت ترین حیوانات

میمون دماغ‌دراز

شاید اگریک انسان دماغی به این بزرگی داشت، فرار می‌کرد تا از نظر همه پنهان شود ولی میمون‌های دماغ‌دراز هر چه بینی بزرگ‌تری داشته باشند خوش‌آیندتر است. به نظر می‌رسد هیچ چیز بیشتر از یک بینی بزرگ و آویزان توجه میمون‌های ماده دماغ‌دراز را جلب نمی‌کند. دانشمندان بر این باورند که این بینی بزرگ بر روی صدای میمون‌های نر دماغ‌دراز تاثیر می‌گذارد که هم باعث جذب میمون‌های ماده می‌شود و هم میمون‌های نر رقیب را می‌ترساند.

این میمون‌ها به لطف دست‌ و پاهای پرده‌دارشان شناگر‌های بسیار ماهری هستند و می‌توانند سریع‌تر از یک کروکدیل شنا کنند. آنها بین درختان تاب می‌خورند و با شتاب به داخل آب می‌جهند.

گراز زگیل‌دار

گراز‌های زگیل‌دار به عنوان عضوی وحشی از خانواده خوک‌ها، یک بینی شبیه به خوک‌ها دارند، عاج‌هایی که از پوزه‌شان بیرون آمده، انحنای قوسی شکل از زگیل بر روی پشت‌شان به همراه یک یال پرزدار که از پشتشان آویزان است. گراز‌های زگیل‌دار در واقع دو جفت عاج دارند. عاج‌های فک بالا که به سمت بالا رشد می‌کنند و بیرون از دهان یک نیم‌دایره تشکیل می‌دهند و عاج‌های فک پایین که در جهت مخالف قرار دارند. به راستی که با تمام این ویژگی‌ها باید در لیست زشت ‌ترین حیوانات جهان قرار بگیرند.

بدن گراز‌های زگیل‌دار از پشم پوشیده شده و به خاطر سر بسیار بزرگ‌شان و زگیل‌های پشت‌شان که مانند یک لایه محافظتی عمل می‌کنند، ظاهر منحصر به فردی پیدا کرده‌اند. مطمئنا گراز‌زگیل‌دار با این خصوصیات نمی‌تواند یک الگو از زیبایی باشد ولی همین ویژگی‌ها باعث می‌شوند این حیوان با علفزار‌ها و چمنزار‌های که زیستگاه اوست، سازگاری پیدا کند.

موش کور بینی‌ستاره‌ای

احتمالا موش کور دماغ‌ستاره‌ای عجیب‌ترین بینی را در قلمرو حیوانات دارد. صدای عجیب این جانور به وسیله‌ ۲۲ زائده گوشتی به وجود می‌آید که بیشتر شبیه به انگشتانی به شدت حساس عمل‌ می‌کنند تا بینی. پوزه این جانور از ۲۵۰۰۰ گیرنده حسی بسیار ریز تشکیل شده که به موش کور دماغ‌ستاره‌ای کمک می‌کند مسیرش را در زیستگاه زیرزمینی خود پیدا کند.

این گیرنده‌های حسی در پوزه موش کور دماغ‌ستاره‌ای، بینی این جانور را به یکی از قوی‌ترین بینی‌ها در قلمرو حیوانات تبدیل کرده است. این موضوع باعث شده که موش کور دماغ‌ستاره‌ای به یک شکارچی کارآمد تبدیل شود. شاخک‌های بیرونی به دنبال یک وعده‌غذایی خوب کاوش می‌کنند و حسگر‌های داخلی تعیین می‌کنند شکار قابل خوردن هست یا خیر.

آی‌آی

آی‌آی پستانداری با ظاهر عجیب است که در جنگل‌های ماداگاسکار زندگی می‌کند. این جانور دارای یکسری ویژگی‌های غیرمعمول است، مانند انگشت‌های میانی دراز و استخوانی که هنگام شکار حشرات و کرم‌های بین ترک درختان به آی‌آی‌ها کمک می‌کنند. این عمل آی‌آی‌ها باعث می‌شود آنها در طبیعت یک نقش بیولوژیکی شبیه به دارکوب‌ها را ایفا کنند. همچنین آی‌آی‌ها شب‌زیست هستند و فقط شب‌ها بیرون ‌می‌آیند.

دندان‌های پیشین آی‌آی‌ها دائما در حال رشد هستند که برای پستانداران غیرمعمول است. همچنین این موجودات گوش‌های بسیار بزرگی‌ دارند. آی‌آی‌ها همان طور که در امتداد شاخه‌ها قدم می‌زنند، با نوک انگشتان درازشان به تنه درختان ضربه می‌زنند و بعد گوش‌های بزرگ خود‌ را تیز می‌کنند تا به انعکاس صدا گوش بدهند. هنگامی که آی‌آی‌ها متوجه شوند بالای یک تونل از حشرات در تنه درخت ایستاده‌اند، با دندان‌های تیزشان چوب را خورد می‌کنند و با حشرات داخل تونل از خود پذیرائی می‌کنند.

پلیدماهی

پلیدماهی با ظاهر عجیب و ناخوش‌آیندش، غذای دریائی بسیار لذیذی‌ست که مردم سالها به خاطر ظاهر زشت‌ آن از خوردنش اجتناب می‌کردند. سرانجام سرآشپزها فهمیدن این ظاهر زشت فقط یک حقه‌ی فریبنده است و این غذای لذیذ در منوی بسیاری از رستوران‌های خوب قرار گرفت. پلیدماهی‌ها با پوست خال‌خالی، فک پائینی برآمده و چهره‌ی عجیب، قطعا باید در لیست زشت ‌ترین حیوانات جهان قرار می‌گرفت. این ماهی‌ها با وجود خارهایی روی سر بزرگشان که شبیه به دندان به نظر می‌رسند، این صفت زشتی را به غایت می‌رسانند.

لک‌لک مارابو

لک‌لک مارابو ۵ فوت ارتفاع دارد و طول بال‌هاش کنارهم به بیش از ۱۰ فوت می‌رسد. این پرنده لاشخور از اجساد جانوران بزرگ تغذیه می‌کند و به همین دلیل کله‌ی بی‌پر و کچلی دارد. این پرنده‌ی بزرگ آفریقایی از پرندگان دیگر مانند فلامینگو‌ها نیز تغذیه می‌کند. لک‌لک مارابو یکسری رفتارهای زننده دارد، مثلا روی پاهای خود مدفوع می‌کند. این عمل به آنها کمک می‌کند دمای بدن خود را تنظیم کنند و همچنین ظاهر سفید و زیبایی به پاهای‌شان می‌دهد. لک‌لک‌های مارابو فعالیت خاصی ندارند و می‌توان گفت تنبل هستند. بیشتر روز را در یک نقطه می‌ایستند و هنگامی که گرم‌شان می‌شود تند‌تند نفس می‌کشند.

فیل دریائی

فیل دریائی ماده و همین طور بچه فیل دریائی هر دو ظاهر دلنشینی دارند اما شرایط برای فیل دریائی نر طور دیگری‌ست. فیل‌های دریائی نر یکی از زشت ‌ترین حیوانات جهان هستند. در سه تا پنج سالگی ، زمانی که فیل‌های دریائی نر به بلوغ جنسی می‌رسند، بینی آنها شروع به رشد می‌کند. در هفت تا نه سالگی بینی غظیم آنها کاملا شکل می‌گیرد و می‌شود درک کرد که به خاطر این بینی خرطوم مانند فیل دریائی نام گرفته‌اند. دقیقا مانند میمون دماغ‌دراز، این بینی بزرگ در جفت‌گیری نقش مثبتی دارد. با کمک به تولید غرش‌های بلند، فیل‌های دریائی ماده را جذب و فیل‌های دریائی نر را دفع می‌کند.

خفاش نعل‌بینی

مانند بیشتر خفاش‌های حشره‌خوار که به کمک انعکاس صدا طعمه خود را پیدا می‌کنند، خفاش نعل‌بینی هم صورت پر‌پیچ و خمی دارد که بیشتر شبیه به گوش است تا صورت. این ویژگی توانایی جذب امواج صوتی را در آنها بیشتر می‌کند و کمک می‌کند با شتاب به پرواز در‌آیند. خفاش نعل‌بینی به خاط شکل خاص بینی خود اینگونه نام گرفته. بینی این حیوان در قسمت بالایی نوک تیز و در قسمت پایینی منحنی شکل است که شبیه به نعل اسب شده. خفاش نعل‌بینی از این شکل خاص بینی خود به عنوان یک گیرنده صوتی برای تشخیص محیط اطراف استفاده می‌کند.

خفاش‌ماهی لب‌ قرمز

به نظر می‌رسد خفاش‌ماهی لب قرمز خواسته با استفاده از یک رژ لب قرمز، ظاهر عجیب بدن خود را زیباتر کند ولی همچنان در لیست زشت ‌ترین حیوانات جهان قرار دارد. برای درک عملکرد این لب‌های قرمز به تحقیق بیشتری نیاز است ولی بعضی دانشمندان بر این باورند که این ویژگی در جذب جنس مخالف به این ماهی‌ها کمک می‌کند. این ماهی‌های عجیب و غریب بیشتر در اطراف جزایر گالاپاگوس و نزدیک به پرو یافت می‌شوند.

جالب است بدانید که خفاش‌ماهی‌های لب قرمز شناگران توانمندی نبستند و بیشتر کف دریا راه می‌روند. هنگامی که این ماهی‌ها به بلوغ می‌رسند از باله پشتی خود به جای شنا، برای جذب طعمه‌ها استفاده می‌کنند.

کفتار

این حیوانات ساکن دشت‌های ساوانا با بدنی قوزشان و قدم‌های شبیه به خرس، مطمئنا یکی از زشت ‌ترین حیوانات جهان ‌اند ولی حداقل شوخ‌طبع هستند. احتمالا اصطلاح خنده‌ی کفتار را شنیده‌اید، کفتار‌ها معمولا صداهای عجیبی شبیه به موجودات جن‌زده و جادوگران از خود تولید می‌کنند. اگرچه کفتارها به لاشخوربودن معروف هستند ولی در حقیقت ۹۵ درصد از غذاهایی که می‌خوردند خودشان شکار می‌کنند.

4 در مورد “تصاویری از زشت‌ترین حیوانات جهان!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH