دستگاه‌های iOS آینده احتمالا از چندین حساب‌کاربری به‌صورت همزمان پشتیبانی خواهند کرد

در حال حاضر دستگاه‌های iOS شرکت اپل معمولا با محدودیت ثبت تنها یک حساب‌کاربری در هر محصول مواجه هستند. این در حالیست که کاربران کامپیوترهای شخصی می‌توانند با استفاده از شناسه شخصی خود به سیستم وارد شوند؛ جایی‌که در آن اطلاعات و اسناد کاربران به‌صورت مجزا نگهداری می‌شوند. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که در آینده دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل iOS به‌صورت بالقوه می‌توانند از چندین حساب‌کاربری مجزا استفاده کنند.

این گمانه‌زنی بر اساس پتنتی مطرح شده که نشان می‌دهد اپل مشغول بررسی ایده اعطای مجوز به دستگاه‌های اپلی برای پشتیبانی از چندین حساب‌کاربری است. با توجه به توضیحات مطرح شده در بخشی از سند پتنت “یک دستگاه محاسباتی احتمالا از چندین کد عبور و کلیدهای رمزنگاری مرتبط استفاده می‌کند؛ جایی‌که هر حساب‌کاربری در سیستم احتمالا با چندین کد عبور یا کلید رمزنگاری مرتبط خواهد بود.”

در حال حاضر اپل نوعی قابلیت اشتراکی را در اختیار کاربران قرار داده است. این کمپانی برای سرویس‌های خود نوعی طرح خانوادگی را ارائه نموده است که در آن کاربران قادر به اشتراک‌گذاری مواردی نظیر خریدهای برنامه، فضای ذخیره‌سازی ابری، بخش موسیقی و مواردی از این‌دست هستند. با این وجود قابلیت پشتیبانی از چندین کاربر در یک دستگاه هم‌اکنون قابل دسترس نیست؛ اما پتنت مذکور می‌تواند این شرایط را دستخوش تغییر نماید.

جالب خواهد بود که ببینیم آیا چنین سناریویی نهایتا عملی خواهد شد یا خیر. دستگاه‌هایی نظیر آی‌پد برای آموزش در مدارس مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین در صورت نیاز به اشتراک‌گذاری دستگاه میان دانش‌آموزان و معلمان، قابلیت پشتیبانی از چندین حساب‌کاربری مجزا احتمالا سودمند واقع می‌شود. همچنین چنین مشخصه‌ای حتی برای والدین نیز می‌تواند سودمند باشد. بدین‌ترتیب آن‌ها قادر به ایجاد یک حساب‌کاربری مجزا برای فرزندان و عدم اتصال آن به کارت اعتباری خود خواهند بود. این پدیده می‌تواند از صرف هزینه‌های هنگفت مثلا 16 هزار دلاری بابت خریدهای درون برنامه‌ای جلوگیری نماید.

2 در مورد “دستگاه‌های iOS آینده احتمالا از چندین حساب‌کاربری به‌صورت همزمان پشتیبانی خواهند کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH