VPN محبوب‌ترین اپلیکیشن برای ایرانی‌ها / تیک‌تاک پردانلودترین برنامه در جهان

بر اساس گزارش جدید معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور محتوای مرکز ملی فضای مجازی، پس از شیوع ویروس کرونا، کاربران تلفن همراه، زمان بیشتری را برای استفاده از برنامه‌های کاربردی اختصاص می‌دهند. طبق این گزارش مصرف مردم از برنامه‌های کاربردی پس از شیوع ویروس کرونا نسبت به زمان پیش از آن حدود 20 درصد افزایش پیدا کرده است.

طبق آمار جهانی، با مقایسه مجموع زمان صرف شده برای استفاده از برنامه‌های کاربردی در سه ماهه پایانی سال 2019 و سه ماهه ابتدایی سال 2020 متوجه می‌شویم که استفاده از این برنامه‌ها در ابتدای سال 2020 و همزمان با شیوع ویروس کرونا نزدیک به 20 درصد رشد داشته، این مقدار برای کشور چین که زودتر درگیر ویروس کرونا شد به 30 درصد می‌رسد.

ایرانی‌ها VPN دانلود می‌کنند

بر اساس آمارهای سرویس گوگل‌پلی، VPN بیشترین برنامه دانلود شده توسط ایرانی‌هاست، طبق این آمار که تا ابتدای تابستان سال جاری را دربرمی‌گیرد، سه برنامه VPN، پردانلودترین برنامه‌های مردم ایران از گوگل‌پلی محسوب می‌شوند، پس از آن به ترتیب برنامه‌‌های اینستاگرام، واتساپ و تلگرام، در رتبه چهارم تا ششم قرار گرفته و بیشترین برنامه‌های دانلود شده توسط ایرانی‌ها هستند.

تیک‌تاک، محبوب‌ترین برنامه در جهان

طبق آمار، تیک‌تاک بیشترین برنامه دانلود شده در سال 2020 است، پس از آنکه برنامه واتساپ از سال 2016 تا 2019 در رتبه اول دانلود در جهان قرار داشت، در سال اخیر، تیک‌تاک توانست عنوان پردانلودترین برنامه در جهان را به خود اختصاص دهد.

گوگل‌پلی و اپ استور، مهم‌ترین مارکت‌های نرم افزاری برای ایرانی‌ها محسوب می‌شوند، همچنین فروشگاه‌های کافه بازار، مایکت، سیب‌اپ، ایران اپس و اول مارکت نیز به عنوان محبوب‌ترین مارکت‌های ایرانی شناخته می‌شوند. بر اساس آمار مارکت‌های ایرانی، 29 هزار توسعه دهنده فعال در کشور وجود دارد، طبق آمار کافه بازار، سهم توسعه دهندگان از فروش برنامه‌های خود در این مارکت از 21 میلیارد تومان در سال 94 با رشد 9 برابری به 189 میلیارد تومان در سال 98 رسیده است، همچنین تعداد برنامه‌های کاربردی در فروشگاه‌های ایرانی از 35 هزار برنامه در سال 94 به 127 برنامه در سال 99 رسیده است.

2 در مورد “VPN محبوب‌ترین اپلیکیشن برای ایرانی‌ها / تیک‌تاک پردانلودترین برنامه در جهان”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH