فروش سالیانه گوشی‌های سامسونگ در سال 2020 به کمتر از 300 میلیون دستگاه رسید

بر اساس گزارشات مخابره شده از کشور کره میزان فروش گوشی‌های سامسونگی در سال جاری میلادی به کمتر از 300 میلیون دستگاه رسیده است. بدین‌ترتیب برای نخستین بار طی 9 سال گذشته میزان فروش هندست‌های کمپانی به کمتر از 300 میلیون دستگاه خواهد رسید. اگرچه با توجه به شیوع فراگیر ویروس کرونا این رقم برای کمپانی قابل پیش‌بینی بود. انتظار می‌رود که در سال 2021 شرکت سامسونگ عرضه اسمارت‌فون‌های تاشو خود را گسترش داده و تعداد مدل‌های 5G میان‌رده و پایین‌رده خود را افزایش دهد.

در این گزارش خاطرنشان شده که مجموع میزان فروش هندست‌های سامسونگ در پایان 3 ماهه سوم سال 2020 برابر با 189.4 میلیون دستگاه بوده است. بر اساس برآوردها کل میزان فروش هندست‌های کمپانی در سال جاری میلادی به رقم 270 میلیون دستگاه خواهد رسید. با این وجود سامسونگ قصد دارد تا میزان فروش گوشی‌های موبایلی خود در سال 2021 را به 307 میلیون واحد افزایش دهد. در این میان از 307 میلیون دستگاه گوشی موبایلی تعداد 287 میلیون واحد متعلق به اسمارت‌فون‌ها و بقیه جزو فیچرفون‌ها هستند.

علاوه بر این سامسونگ الکترونیکس قصد دارد که در سال 2021 مجموعا 49.8 میلیون دستگاه مدل پرچم‌دار از جمله سری گلکسی S21 و گوشی‌های تاشو را تولید نماید. در 6 ماهه دوم سال آینده گوشی‌های تاشو سامسونگ احتمالا جایگزین سری گلکسی نوت این شرکت خواهند شد. با توجه به کلیه استراتژی‌های اتخاذ شده توسط سامسونگ پیش‌بینی می‌شود که میزان فروش گوشی‌های این برند در سال آینده افزایش پیدا کند.

سامسونگ به‌دنبال عرضه تعداد زیادی گوشی 5G پایین‌رده در 6 ماهه نخست سال 2021 است

با توجه به مشکلات فعلی شرکت هواوی، سامسونگ فضای چشمگیری را برای پوشش‌دهی در اختیار دارد. غول کره‌ای در صورت رونمایی از دستگاه‌های 5G مقرون‌به‌صرفه احتمالا می‌تواند بخشی از این حوزه را تحت پوشش خود قرار دهد. بر اساس گزارشات پس از عرضه رسمی اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S21 کمپانی سامسونگ از چندین دستگاه گوشی پایین‌رده 5G رونمایی خواهد کرد. امسال گلکسی A51 5G تنها هندست 5G میان‌رده تا پایین‌رده سامسونگ به‌شمار میرود. البته در حال حاضر تولیدکننده کره‌ای در تدارک عرضه هندست‌هایی نظیر گلکسی A32، گلکسی A52 و گلکسی A72 است. این مدل‌های میان‌رده و پایین‌رده برخلاف آخرین محصولات پیشرفته سامسونگ کماکان از جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون برخوردار هستند.

بعلاوه سامسونگ گلکسی A32 نیز اخیرا تائیدیه مربوط به کمیته ارتباطات فدرال (FCC) را دریافت کرد. بر اساس گزارشات این دستگاه در سال آینده رسما عرضه خواهد شد. برخی گمانه‌زنی‌ها از عرضه گلکسی A32 با برچسب قیمتی حدودا 400 هزار وون (364 دلار) حکایت دارند. اگرچه این هندست ارزان‌ترین مدل 5G سامسونگی به‌شمار خواهد رفت؛ اما قیمت‌گذاری آن حقیقتا چندان ارزان نیست. محصولاتی نظیر ریلمی V3 5G با قیمت‌گذاری حدودا 150 دلاری روانه بازار می‌شوند. این رقم به‌عنوان برچسب قیمتی هدف برای اسمارت‌فون‌های 5G تولید شده توسط کمپانی‌های چینی در سال آینده تعیین شده است.

منابع نزدیک به صنعت پیش‌بینی می‌کنند که سامسونگ با عرضه سری گلکسی S21 در ماه ژانویه سال آینده یک گوشی 5G با قیمت‌گذاری پایین تا متوسط و دوربین چندمنظوره را به بازار عرضه خواهد کرد. کمپانی کره‌ای به منظور پر کردن شکاف ایجاد شده در بازار به‌دلیل اعمال ممنوعیت‌های آمریکا علیه هواوی به چنین اقدامی دست خواهد زد. این اقدام در صورت موفقیت به افزایش سهم سامسونگ در بازارهای نوظهور کمک خواهد کرد.

با این وجود به‌نظر می‌رسد که سامسونگ برای عرضه یک گوشی 5G با قیمت‌گذاری ارزان‌تر از 350 دلار هیچ‌گونه برنامه خاصی ندارد. این موضوع بدان معناست که هندست‌های میان‌رده کمپانی در بهترین حالت نیز کماکان بسیار گران‌قیمت هستند. در صورت عرضه تعداد بیش‌تری گوشی 5G چینی با قیمت‌گذاری 150 تا 250 دلاری به بازار طی 6 ماهه نخست سال آینده، سامسونگ احتمالا با چالش‌های جدی مواجه خواهد شد. سامسونگ به منظور افزایش شانس موفقیت خود در بازار احتمالا بایستی دستگاه‌های 5G آینده خود را با قیمت‌گذاری پایه در محدوده 250 تا 300 دلار عرضه نماید. به‌نظر شما آیا سامسونگ از ظرفیت لازم برای تولید اسمارت‌فون‌های 5G حدودا 250 دلاری برخوردار است؟

2 در مورد “فروش سالیانه گوشی‌های سامسونگ در سال 2020 به کمتر از 300 میلیون دستگاه رسید”

  1. هرروز یه شرکت چینی جدید میاد چه انتظاری میشه داشت
    خدایی چندتاشونم کاراشون خوبه مث شیاوومی و هوواوی و آنر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH