به‌روزرسانی iOS 14.3 اپل موجب از کار افتادن بسیاری از شارژرهای متفرقه می‌شود

گزارشات اخیر نشان می‌دهند که به‌روزرسانی جدید iOS 14.3 اپل موجب بروز مشکلاتی در شارژرهای بی‌سیم شده است. این گزارشات ادعا می‌کنند که پس از دریافت به‌روزرسانی مذکور تعداد زیادی از شارژرهای مغناطیسی متفرقه از کار خواهند افتاد. اپل نسخه رسمی iOS 14.3 را در تاریخ 15 دسامبر (25 آذر ماه) منتشر کرد. این آپدیت علاوه بر پشتیبانی از سرویس +Apple Fitness، هدفون‌های ایرپادز مکس، آی‌فون 12 دو سیم‌کارته و سایر به‌روزرسانی‌های مهم مشکل عدم قابلیت شارژ بی‌سیم را نیز برطرف می‌کند. بعلاوه این به‌روزرسانی مشکل عدم امکان شارژ آی‌فون با حداکثر توان ممکن را برطرف می‌کند. شرکت اپل در ماه اکتبر گوشی‌های سری آی‌فون 12 را عرضه کرد. همچنین غول کوپرتینویی از شارژر مغناطیسی بی‌سیم خود موسوم به MagSafe نیز رونمایی کرد.

این مشکل صرفا شارژرهای بی‌سیم متفرقه را تحت‌تاثیر قرار داده و تعداد کمی از آن‌ها نیز کماکان دچار مشکل هستند. در حال حاضر اپل در این زمینه هیچ‌گونه بیانیه رسمی صادر نکرده است. هنوز مشخص نیست که آیا برای چنین مشکلی راه حل وجود دارد یا خیر. همچنین مشخص نیست که آیا اپل چنین وضعیتی را به‌عنوان یک مشکل قلمداد می‌کند یا خیر.

چند روز پس از عرضه آی‌فون 12 پیام انیمیشن شارژ MagSafe از بین رفت و این مشکل در وهله نخست تعداد زیادی از لوازم شارژ مغناطیسی بی‌سیم متفرقه را تحت‌تاثیر قرار داد. اکنون با انتشار به‌روزرسانی iOS 14.3 تمامی شارژرهای بی‌سیم مغناطیسی متفرقه از کار نخواهند افتاد. در واقع این مشکل صرفا برای برخی شارژرهای بی‌سیم وجود دارد.

شارژ باتری آی‌فون با سیستم‌عامل iOS 14.2 ظرف مدت تنها 30 دقیقه تا 50 درصد کاهش پیدا می‌کند

در اوایل ماه جاری گزارشاتی منتشر شد که نشان می‌داد به‌روزرسانی iOS 14.2 باعث بروز مشکلاتی در زمینه مصرف انرژی شده است. انتشار جزئیات جدید  در خصوص مشکل تخلیه سریع شارژ باتری آی‌فون کماکان ادامه دارد. کاربران تائید کرده‌اند که پس از نصب به‌روزرسانی iOS 14.3 مشکلات آن‌ها آغاز شده است.

برخی کاربران پیش‌تر گزارش دادند که میزان شارژ باتری اسمارت‌فون آن‌ها ظرف مدت 1 شب بین 20 تا 40 درصد کاهش پیدا می‌کند. اکنون برخی گزارشات نشان می‌دهند که میزان شارژ باتری آی‌فون‌های کاربران ظرف مدت تنها 30 دقیقه تا 50 درصد کاهش پیدا می‌کند. بعلاوه حتی در صورت استفاده از شارژرهای کند نیز اسمارت‌فون با سرعتی بسیار بالا شارژ می‌شود. اسمارت‌فون احتمالا میزان شارژ باتری را به شکلی صحیح نمایش نداده و باتری با سرعتی بالا شارژ و تخلیه می‌شود.

این مشکلات غالبا در مدل‌های قدیمی‌تر آی‌فون نظیر آی‌فون 6s، آی‌فون 7، آی‌فون XS و آی‌فون SE مشاهده می‌شوند. همچنین دارندگان آی‌پد پرو 2018 با iPadOS 14.2 نیز مشکلاتی را گزارش کرده‌اند. انتظار می‌رفت که اپل با انتشار iOS 14.3 و iPadOS 14.3 در آینده‌ای نزدیک این مشکل را برطرف نماید.  بنابراین چنان‌چه هنوز دستگاه آی‌فون یا آی‌پد خود را به سیستم‌عامل‌های iOS 14.2 و iPadOS 14.2 به‌روزرسانی نکرده‌اید؛ در این‌صورت بهتر است از انجام این‌کار صرفنظر کنید.

2 در مورد “به‌روزرسانی iOS 14.3 اپل موجب از کار افتادن بسیاری از شارژرهای متفرقه می‌شود”

  1. هی ابدیت میدن بدترش میکنن
    ای او اس مزخرف ترین سیستم عامله
    همه چیو محدود میکنه به اسم امنیت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH