جهرمی در سیستان‌ و ‌بلوچستان: 4 هزار روستا این استان تا پایان سال به اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر خود به استان سیستان و بلوچستان، اطلاعاتی از روند توسعه ارتباطی این استان را بازگو کرد. جهرمی گفت: تا اردیبهشت سال 1400 در تمامی روستاهای بالای 20 خانوار استان سیستان و بلوچستان، ارتباط اینترنت برقرار خواهد شد. در حال حاضر 27 درصد از روستا‌های بالای 20 خانوار این استان به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند. پراکندگی جمعیت در این منطقه موجب افزایش هزینه‌های توسعه زیرساخت شده است، در حال حاضر اپراتورها توانایی تامین مالی این پروژه را ندارند و دولت هزینه توسعه زیر ساخت مخابراتی را پرداخت می‌کند.

وزیر ارتباطات در مورد توسعه شبکه ملی اطلاعات در استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در حال حاضر حدود 35 هزار روستا از مجموع 39 هزار و 500 روستای بیش از 20 خانوار در این استان، به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند، بیش از 4 هزار روستای دیگر نیز باید به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند، این اتفاق تا پایان سال رخ خواهد داد. در سیستان و بلوچستان، 52 درصد جمعیت روستایی و 48 درصد جمعیت شهری هستند، استاندارد اتصال روستا‌های این استان به شبکه ملی اطلاعات، پایین‌تر از استاندارد کشور است.

آذری جهرمی ادامه داد: تا کنون 12 هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری بین شهری در سیستان و بلوچستان اجرایی شده که 7 هزار و 300 کیلومتر از طرف شرکت مخابرات و 4 هزار و 700 کیلومتر در دولت فعلی بوده است.

وزیر ارتباطات همچنین در بازدید از پارک علم و فناوری زاهدان اعلام کرد: صندوق نوآفرین برای حمایت مالی از گروه‌های خلاق در استان سیستان و بلوچستان فعال شده است، در این استان فعالیت‌های خوبی در حوزه اینترنت اشیاء، انیمیشن و فناوری اطلاعات صورت گرفته و ایده‌های خلاقانه بسیاری وجود دارد، به صورتی که می‌توانند بازار منطقه را به راحتی در دست بگیرند.

3 در مورد “جهرمی در سیستان‌ و ‌بلوچستان: 4 هزار روستا این استان تا پایان سال به اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH