سامسونگ از ایده جالب خود برای خلاصی از حفره دوربین سلفی رونمایی کرد

طی 3 سال گذشته شرکت اپل از الگوی طراحی نمایشگر ناچ‌دار در آی‌فون‌های خود بهره گرفته است. با این‌حال بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند برخلاف اپل از ایده دوربین جلویی قابل مشاهده متنفر بوده و برای خلاص شدن از آن طی مدت نیم دهه تلاش نموده‌اند. استقرار دوربین سلفی درون یک حفره کوچک دایروی‌شکل موسوم به فناوری Infinity-O سامسونگ بهترین تلاش تا به امروز محسوب می‌شود.

با این‌حال بسیاری از تولیدکنندگان پا را یک گام فراتر گذاشته و از ایده‌های مختلفی نظیر دوربین پاپ‌آپ، گوشی‌های کشویی، هندست‌های دارای نمایشگر ثانویه در قسمت پشتی و حذف کامل دوربین‌های جلویی بهره گرفته‌اند. دستگاه‌های دارای دوربین پاپ‌آپ و کشویی با محدودیت‌های قابل‌توجهی مواجه هستند. این الگوی طراحی باعث می‌شود تا دستگاه در برابر آب‌خوردگی و گردوغبار مقاوم نبوده و دوربین گوشی نیز در صورت سقوط دچار آسیب‌دیدگی شود.

پتنت اخیرا کشف شده توسط وبسایت LetsGoDigital در روز 19 ژوئن 2020 (30 خرداد 99) به ثبت رسیده و در روز 24 دسامبر (4 دی ماه) منتشر شده است. پتنت مذکور نشان می‌دهد که سامسونگ برای رفع این مشکل احتمالا ایده جدیدی را در ذهن دارد.

بدین منظور سامسونگ پیشنهاد می‌کند تا از یک نمایشگر فرعی متحرک در داخل دستگاه و حد فاصل میان دوربین و نمایشگر خارجی استفاده شود. این سبک طراحی بدان معناست که ماژول دوربین در مواقع عدم استفاده پوشانده شده و در عوض کاربران می‌توانند از فضای نمایشگر استفاده کنند. همچنین با جمع شدن نمایشگر فرعی ماژول دوربین نمایان می‌شود. بدین‌ترتیب لنز دوربین در امتداد یک مسیر نوری کاملا شفاف قرار گرفته و با مشکل کاهش کیفیت تصاویر در دوربین‌های زیر نمایشگر مواجه نخواهد شد.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ در این سبک از طراحی شاهد حرکت المان‌های داخلی دستگاه خواهیم بود. این موضوع به سامسونگ امکان می‌دهد تا طراحی ضدآب دستگاه را حفظ نموده و سطوح حفاظتی را بالاتری را ارائه دهد. بعلاوه به‌دلیل مخفی شدن حفره دوربین سامسونگ می‌تواند اندازه آن را افزایش داده و امکان استقرار سایر المان‌ها نظیر فلاش‌های دوربین جلویی، دوربین‌های عریض و سنسورهای سبک فیس آی‌دی را فراهم نماید. همچنین این حرکت می‌تواند از سمت چپ به راست انجام شود. در این‌حالت صرفا در مواقع لزوم امکان استفاده از برخی سنسورها مانند حسگر فیس آی‌دی به منظور بازگشایی قفل گوشی فراهم می‌شود.

با توجه به استحکام اثبات شده دوربین‌های سلفی پاپ‌آپ استفاده از فناوری فوق ظاهرا توجیه چندانی نداشته و صرفا به پیچیدگی‌های مکانیکی و هزینه‌های بالای ساخت هندست‌ها دامن خواهد زد.

شما در خصوص ایده ذهنی سامسونگ چه نظری دارید؟

4 در مورد “سامسونگ از ایده جالب خود برای خلاصی از حفره دوربین سلفی رونمایی کرد”

  1. خیلی عالیه ولی باز به نظرم حاشیه مشکی دور حفره سلفی بیفتد !

    یعنی این حفره سلفی واقعا ازار دهنده هست

  2. اینکه میشه‌مث همون طرحی که بالای صفحه دوربین بود
    وقتی سلفی روشن‌کنی صفحه‌نمایش کوچیک میشه

    خیلی مسخره اس

  3. این دیگه خیلی خفنه
    ولی فقط طرحه انجام نمیشه
    احتمالا همون طرح دوربین زیر نمایشگرو ارتقا بدن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH