از 12 دی ماه دسترسی به واتساپ برای میلیون‌ها نفر مسدود خواهد شد

احتمالا بر هیچ‌کس پوشیده نیست که واتس‌آپ محبوب‌ترین پلتفرم پیام‌رسانی فوری در جهان به‌شمار می‌رود. این اپلیکیشن بر روی اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها قابل اجرا بوده و از رمزنگاری 2 جانبه (end-to-end) پشتیبانی می‌کند.

بعلاوه حتی اگر به سرویس واتس‌آپ علاقه‌مند نباشید نیز نمی‌توانید انکار کنید که این اپلیکیشن تا حدی به زندگی بشر نفوذ کرده است که تصور استفاده از یک اسمارت‌فون بدون وجود این برنامه عملا غیرممکن به‌نظر می‌رسد. بدین‌ترتیب حداقل برخی از دوستان یا آشنایان شما یقینا از این برنامه استفاده می‌کنند.

متاسفانه در آینده نزدیک برخی دستگاه‌ها قادر به اجرای این اپلیکیشن نخواهند بود. از روز جمعه؛ 1 ژانویه (12 دی ماه) واتس‌آپ بر روی برخی اسمارت‌فون‌ها از کار خواهد افتاد. این پدیده دستگاه‌های اندرویدی و iOS را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد. این محدودیت روی اسمارت‌فون‌های اندرویدی قدیمی (با سیستم‌عامل قدیمی‌تر از اندروید  (4.0.3 و همچنین آی‌فون‌های مجهز به نسخه‌های قدیمی‌تر از iOS 9 تاثیرگذار خواهد بود. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که سال گذشته نیز شاهد وقوع سناریویی مشابه بودیم. در آن زمان فیس‌بوک پشتیبانی از دستگاه‌های مجهز به iOS 8 و اندروید 2.3.7 را متوقف کرد.

کاربران به منظور جلوگیری از قطع دسترسی به اپلیکیشن واتس‌آپ بایستی اسمارت‌فون خود را به نسخه‌های جدیدتر اندروید به‌روزرسانی نموده یا به احتمال بیش‌تر دستگاه جدیدتری را خریداری نمایند. برای دارندگان آی‌فون کار از همه ساده‌تر است. اکنون تقریبا کلیه افراد می‌دانند که حتی آی‌فون‌های قدیمی اپل نیز بسیار سریع‌تر به‌روزرسانی شده و طول دوره حیات آن‌ها در مقایسه با رقبای اندرویدی به‌مراتب طولانی‌تر است. با این‌حال آی‌فون 4 و سایر مدل‌های قدیمی‌تر از آن دیگر قادر به دریافت ورژن‌های جدیدتر iOS نیستند. بنابراین چنان‌چه قصد داشتید دستگاه خود را به‌روزرسانی نمایید؛ در این‌صورت اکنون زمان آن فرا رسیده است.

نسخه تحت وب واتس‌آپ و ورژن بتای دسکتاپی آن از قابلیت برقراری تماس صوتی و تصویری برخوردار هستند

واتس‌آپ؛ سرویس تحت مالکیت شرکت فیس‌بوک سرانجام قابلیت تماس صوتی و ویدیویی را به نسخه دسکتاپی و تحت وب خود اضافه کرد. اگرچه برنامه‌های موبایلی واتس‌آپ برای اندروید و iOS به‌ترتیب از سال‌های 2015 و 2016 از قابلیت تماس صوتی و ویدیویی پشتیبانی می‌کنند. از آن زمان به بعد محبوبیت واتس‌آپ به‌تدریج افزایش یافته و در اوایل سال جاری به مرز 2 میلیارد کاربر رسیده است. واتس‌آپ با کسب سهم 44 درصدی از بازار عنوان بزرگترین برنامه پیام‌رسان فوری در جهان را به خود اختصاص داده و مسنجر فیس‌بوک نیز با کسب سهم 35 درصدی جایگاه دوم را کسب کرده است.

آیکون‌های مربوط به تماس‌های صوتی و ویدیویی در نسخه دسکتاپی و تحت وب واتس‌آپ

وبسایت WABetaInfo نخستین بار پیرامون قابلیت جدید تماس صوتی و ویدیویی در برنامه‌های بتای دسکتاپی و تحت وب واتس‌آپ گزارشی را منتشر کرد. کاربران به منظور استفاده از این قابلیت کماکان در وهله نخست بایستی اسمارت‌فون خود را به برنامه تحت وب یا دسکتاپی واتس‌آپ متصل نمایند. برخی گزارشات پیشین ادعا می‌کردند که فیس‌بوک به‌دنبال عرضه یک اپلیکیشن مستقل برای کامپیوترهای دسکتاپ است؛ اما برنامه مستقل واتس‌آپ برای دسکتاپ هنوز منتشر نشده است.

تماس‌های صوتی و ویدیویی واتس‌آپ از طریق وب

به منظور برقراری تماس صوتی یا تصویری از طریق نسخه تحت وب یا اپلیکیشن دسکتاپی واتس‌آپ ابتدا بایستی نام مخاطب موردنظر جهت برقراری تماس را باز کنید. اکنون آیکون‌های مربوط به تماس‌های صوتی و تصویری در گوشه فوقانی سمت راست پنجره باز شده و کنار آیکون جستجو قابل رویت هستند. برای برقراری تماس صرفا کافیست بر روی آیکون‌های تماس صوتی یا ویدیویی کلیک کنید. پس از آن پنجره‌ای با نام و عکس مخاطب همراه با 4 دکمه دیگر شامل خاموش یا روشن کردن ویدیو، قطع صدا، منو و قطع تماس نمایش داده می‌شود.

در صورت دریافت یک تماس پنجره‌ای باز شده و عکس پروفایل مخاطب را نمایش می‌دهد. همراه با این عکس 2 دکمه جهت پذیرش یا رد تماس نمایان خواهد شد. به‌دلیل عدم انتشار هرگونه اطلاعیه رسمی در خصوص این مشخصه هنوز جزئیات کاملی پیرامون آن در دست نیست. اگرچه برخی کاربران در رابطه با امکان استفاده از دوربین‌ها و میکروفون‌های متفرقه حین برقراری تماس کنجکاو هستند.

در حال حاضر قابلیت تماس صوتی و ویدیویی برای تعداد محدودی از کاربران منتشر شده است؛ بنابراین برخی افراد خوش‌شانس هم‌اکنون به این قابلیت دسترسی دارند.

3 در مورد “از 12 دی ماه دسترسی به واتساپ برای میلیون‌ها نفر مسدود خواهد شد”

  1. میشه از نسخه وبش استفاده کرد
    یکم دردسرش بیشتره ولی واسه کسایی که گوشی اندروید پایین دارن از هیچی بهتره

  2. از اینور تلگرام فیلتر شده از اونور واتساپ نمیزاره استفاده کنیم
    گوشی هم گرون شده
    کرونا هم که جای خود دارد
    قرص برنج منطقیه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH