معرفی روشی برای استخراج اتریوم و کسب درآمد سالیانه 122 هزار دلاری!

سایمون بیرن فرآیند استخراج رمزارزها در منزل را به سطح جدیدی منتقل کرده است؛ زیرا وی به‌دنبال بهره‌وری حداکثری از پتانسیل اتریوم است. شخصی با نام Anthony Garreffa نخستین بار گزارش داد که سایمون بیرن یک ریگ استخراج اتریوم متشکل از 78 کارت گرافیکی جیفورس RTX 3080 را راه‌اندازی نموده است.

اگرچه کارت گرافیکی جیفورس RTX 3080 برای گیمرهای سطح بالای رایانه‌ای به بازار عرضه می‌شود؛ اما استخراج‌کنندگان رمزارزها به منظور افزایش توان استخراج خود از این مشخصات قدرتمند استفاده می‌کنند. هر کارت دارای توان تقریبی 300 وات است؛ در نتیجه پیکره‌بندی بیرن دارای توان مصرفی 23.4 کیلووات خواهد بود. در این میان حتی هزینه‌های مرتبط با جریان برق متناوب نیز مدنظر قرار نگرفته است. بر اساس برآوردها صورتحساب برق چنین دستگاهی ماهیانه حدود 2166 دلار خواهد بود.


کارت گرافیکی جیفورس RTX 3080 در ماه سپتامبر با برچسب قیمتی 699 دلاری به بازار ارائه شد؛ اما کمبود عرضه باعث شده تا هزینه هر واحد به 1199 دلار افزایش پیدا کند. با توجه به قیمت‌گذاری محصول در زمان کمبود عرضه هزینه راه‌اندازی پیکره‌بندی بیرن معادل با 93522 دلار خواهد بود. با این‌حال قابلیت‌های عملیات استخراج کماکان این هزینه‌ها را جبران خواهند کرد.

بر اساس اعلام آقای Garreffa یک کارت گرافیکی جیفورس RTX 3080 دارای نرخ استخراج حدودا 83 میلیون هش بر ثانیه با استفاده از الگوریتم Ethash است. این رقم تقریبا برابر با 0.22236870 اتریوم در هر ماه است. بنابراین تمامی 78 کارت گرافیکی در هر ماه 17.3 اتریوم رمزارز استخراج می‌کنند. این رقم بر اساس قیمت‌های امروز معادل با 12352 دلار است. هزینه‌های مصرف برق در هر ماه نیز تقریبا برابر با 10200 دلار یا 122 هزار دلار در هر سال است. این رقم با توجه به پتانسیل قیمتی اتریوم در روند صعودی آینده بازار چندان قابل‌توجه نیست.

قیمت اتریوم در پایان هفته گذشته به 700 دلار رسید. این جهش قیمتی از اواسط سال 2018 بی‌سابقه است. بازگشت دوره آلتسیزن مطابق پیش‌بینی‌ها می‌تواند موجب افزایش قیمت بیت‌کوین در میان‌مدت می‌شود. در چنین وضعیتی سرمایه‌گذاران از بیت‌کوین به سمت سایر رمزارزهای بزرگ گرایش پیدا می‌کنند.

2 در مورد “معرفی روشی برای استخراج اتریوم و کسب درآمد سالیانه 122 هزار دلاری!”

  1. باید با برق ارزان راه اندازی بشه وگرنه اصلا ب صرفه نیست و نوسان برق کارت گرافکیکارو خراب میکنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH