پنج روش برای افزایش طول عمر باتری گلکسی S5

galaxy-s5-battery-4

در حالی که اکنون بیشتر گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید، از یک ویژگی جدید برای افزایش طول عمر باتری خود استفاده می‌کنند، سامسونگ پای خود را فراتر گذاشته و تنظیمات بیشتری را در این بخش در اختیار کاربران قرار داده است. با ما باشید تا این مراحل را یک به یک پشت سر بگذاریم.

تنظیمات ذخیره انرژی:

این تنظیمات بر روی گلکسی S5 چیز جدیدی نیستند، حتی ما آن‌ها را قبلا بر روی کهکشان دوم از سامسونگ نیز دیده بویم و با فعال کردن آن برنامه‌های در حال اجرای پس زمینه،‌ متوقف می‌شوند و نور و کیفیت صفحه نمایش نیز برای افزایش استفاده از میزان باتری موجود دچار کاهش خواهد شد. اگرچه روشن بودن این تنظیمات باعث کاهش کارایی پردازشگر گوشی نمی‌شود اما پیشنهاد می‌کنند هنگام اجرای بازی‌های سنگین و برنامه‌هایی که نیاز به قدرت پردازشی زیادی دارند، از این ویژگی استفاده نشود.

galaxy-s5-battery-1

بخش ذخیره انرژی را شما می‌توانید در قسمت تنظیمات گوشی پیدا کنید.

حالت فوق العاده صرفه جویی در انرژی:

شما با شارژ کردن کامل باتری گوشی خود و فعال کردن این بخش می‌توانید از گلکسی S5 تا 12.5 روز بدون نیاز به شارژ مجدد استفاده کنید. به عبارت دیگر اگر از باتری گوشی شما، 10 درصد باقی مانده باشد، می‌توانید به مدت 24 ساعت بدون نیاز به شارژ مجدد از گلکسی S5 استفاده کنید. اگرچه این یک قابلیت خوب محسوب می‌شود، اما به میزان قابل توجهی از کارایی گوشی کم می‌کند و تنها چند فعالیت مهم مانند تماس، پیامک و … را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اگر این حالت فعال باشد، در هنگام خاموش بودن صفحه نمایش، وای فای و بلوتوث غیر فعال می‌شوند.

galaxy-s5-battery-2

این بخش با رفتن به منوی تنظیمات در قسمت ذخیره انرژی قابل رویت است.

تنظیمات موقعیت یابی:

اگر شما خواهان استفاده کامل از قابلیت‌های گوشی بدون کاهش سریع باتری هستید، راه‌های دیگری نیز برای ذخیره انرژی باتری وجود دارد. به منوی تنظیمات بروید، بخش موقعیت یابی را انتخاب کنید و قسمت ذخیره انرژی را فعال نمایید. در این حالت گوشی از وای فای و شبکه تلفن همراه، به جای GPS استفاده می‌کند که خود سهم قابل توجهی در کاهش میزان مصرف باتری دارد. همچنین شما باید اطمینان بیابید که تاریخچه موقیت مکانی و گزارشات در بخش گزارشات موقیت مکانی گوگل خاموش هستند.

galaxy-s5-battery-3

روشنایی صفحه نمایش:

اکثر مردم روشنایی صفحه نمایش گوشی خود را در حالت خودکار قرار می‌دهند، اما این کار باعث افزایش مصرف باتری می‌شود. سنسوری که اغلب در بخش بالایی گوشی‌ها برای شناسایی میزان روشنایی محیط وجود دارد، چون همیشه در حال سنجش روشنایی محیط است، میزان مصرف باتری را افزایش می‌دهد و حالت خودکار، معمولا نور صفحه نمایش را بیشتر از میزان مورد نیاز قرار می‌دهد که باعث افزایش مصرف باتری می‌شود. ما پیشنهاد می‌کنیم که نور صفحه نمایش را به طور دستی تنظیم کنید و آن را در اندازه متوسط قرار دهید و یا روشنایی صفحه را به اندازه‌ای بالا ببرید که برای چشمان‌تان مناسب باشد.

2 در مورد “پنج روش برای افزایش طول عمر باتری گلکسی S5”

  1. ممنون ، از راهنماییتون … اما من نوت3 دارم .. روشنایی گوشیم خودکار ، و موقیت یاب را خاموش و صرفه جویی رو فعال می کنم … با استفاده تقریبا نه چندان کم … حدود 7 ساعت موزیک با هندزفور ، یک ساعت مشاهده فیلم ، تماس و پیام و طراحی و استفاده از قلم و برنامه های خود گوشی و البته برنامه سلامتی خود گوشی .. تا شب حدود 20 % اضافه میارم … اما از قابلیت های اس5 واقعا خوشم اومده …

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH