تصاویر جدید از گوگل پیکسل 5a منتشر شد

اخیرا مجموعه جالبی از تصاویر زنده مربوط به یک اسمارت‌فون معرفی نشده شرکت گوگل در فضای اینترنت منتشر شده است. بر اساس اعلام منبع منتشرکننده این تصاویر متعلق به اسمارت‌فون گوگل پیکسل 5a هستند.

این هندست از اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر بهره می‌گیرد. همچنین نمایشگر گوشی فاقد هرگونه برش یا حفره‌ای جهت استقرار دوربین سلفی است. اما در صورت بررسی دقیق‌تر لبه نسبتا عریض قسمت فوقانی کیس، حسگر دوربین یکپارچه قابل رویت خواهد بود.

تصاویر منتشر شده از نمایشگر دستگاه نیز تائید می‌کنند که گوگل پیکسل 5a با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی فلش روانه بازار می‌شود. یکی از تصاویر نشان‌دهنده رابط کاربری دوربین همراه با مشخصه تثبیت‌کننده ویدیو است. پیش‌تر شاهد انتشار تصاویری مشابه از اسمارت‌فون‌های پیکسل 5 و پیکسل 4a 5G بودیم. این هندست‌ها در پاییز سال 2020 معرفی شدند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها اسمارت‌فون گوگل پیکسل 5a تقریبا در ماه مه سال 2021 رسما عرضه خواهد شد.

تصاویر واقعی اسمارت‌فون گوگل پیکسل 5 پرو همراه با دوربین زیر نمایشگر و تراشه اسنپ‌دراگون 865 به‌صورت آنلاین منتشر شد

شرکت گوگل سرانجام در روز 30 سپتامبر (9 مهر ماه) اسمارت‌فون پیکسل 5 با سیستم‌عامل اندروید 11 و قیمت‌گذاری پایه 699 دلاری را روانه بازار کرد. دامنه ارتقاء این هندست در مقایسه با مدل نسل قبلی پیکسل 4 بسیار محدود است و اکنون تنها اسمارت‌فون پیکسل 5 در بازار قابل دسترس است. بعلاوه گوگل برخلاف مدل‌های سال قبلی از مدل XL اسمارت‌فون خود رونمایی نکرد. آخرین گزارشات نشان می‌دهند که سری پیکسل 5 دارای یک مدل پیشرفته‌تر موسوم به پیکسل 5 پرو است.

بر اساس گزارشات پیشین محصولات سری پیکسل گوگل تغییرات چشمگیری را در سال 2020 تجربه نموده‌اند. در این میان تنها مدل‌های میان‌رده مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 765G روانه بازار شدند. با این‌حال هیچ مدل پرچم‌داری مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 865 تولید نشد. اخیرا یک خبرچین مشهور با شناسه SlashLeaks@ تصویری واقعی از پرچم‌دار احتمالی گوگل را منتشر نموده است. بر اساس اطلاعات لو رفته این محصول همان پرچم‌دار جدید گوگل پیکسل 5 پرو است. چنان‌چه این اسمارت‌فون حقیقتا وجود خارجی داشته باشد؛ در این‌صورت عرضه آن با تراشه اسنپ‌دراگون 865 مایه تاسف خواهد بود. این تراشه اکنون از رده کاری خارج شده است.

آیا اسمارت‌فون گوگل پیکسل 5 پرو مجهز به دوربین روی نمایشگر خواهد بود؟

اطلاعات لو رفته نشان می‌دهند که اسمارت‌فون جدید گوگل پیکسل 5 پرو مجهز به یک نمایشگر 6.67 اینچی خواهد بود. در قسمت فوقانی نمایشگر هیچ‌گونه حفره‌ یا ناچ قطره‌ای شکل جهت استقرار دوربین سلفی به چشم نمی‌خورد. این الگوی طراحی موجب می‌شود تا تصور کنیم اسمارت‌فون مذکور مجهز به فناوری دوربین زیر نمایشگر خواهد بود. با این‌حال فناوری مذکور هنوز برای تولید انبوه مهیا نشده است. در حال حاضر تنها اسمارت‌فون ZTE Axon 20 5G از این الگوی طراحی به‌صورت تجاری بهره‌برداری می‌کند. به‌کارگیری چنین مشخصه‌ای در گوگل پیکسل 5 پرو امری بعید به‌نظر می‌رسد. بنابراین در خصوص به‌کارگیری فناوری دوربین زیر نمایشگر در اسمارت‌فون گوگل پیکسل 5 پرو هنوز نمی‌توان با قطعیت اظهارنظر کرد.

در رابطه با پیکره‌بندی سخت‌افزاری بایستی خاطرنشان کرد که این هندست از تراشه پرچم‌دار اسنپ‌دراگون 865 کوالکام استفاده خواهد کرد. همچنین این دستگاه مجهز به حداکثر 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی خواهد بود. در بخش دوربین نیز شاهد به‌کارگیری پیکره‌بندی دوربین پشتی چهارگانه خواهیم بود. متاسفانه به جزئیات مربوط به سنسورهای دوربین هیچ اشاره‌ای نشده است. با بررسی صفحه “About Phone” در این هندست می‌توان به قابلیت پشتیبانی از 2 سیم‌کارت پی برد.

شایان به ذکر است که بر اساس برخی گمانه‌زنی‌ها تصویر پیکسل 5 پرو صرفا متعلق به نسخه اولیه این هندست بوده و احتمالا هرگز به مرحله تولید انبوه نخواهد رسید. حتی با فرض تولید این هندست طراحی نهایی آن احتمالا با تصویر فوق متفاوت خواهد بود. نکته نهایی اینکه در حال حاضر هیچ‌گونه اطلاعاتی پیرامون گوگل پیکسل 5 پرو قطعی نیست. لذا توصیه می‌شود تا به صحت و سقم کلیه اطلاعات فوق با دیده تردید نگاه کنید.

4 در مورد “تصاویر جدید از گوگل پیکسل 5a منتشر شد”

  1. چرا پیکسل 4a تو ایران حدود 25 میلیون قیمت میخوره؟ این گوشی فقط 350 دلاره!
    دلار شده 70 تومن و ما خبر نداریم یا چیز دیگه‌س؟

    1. مجتبی مسکینی

      این گوشی به صورت رسمی و عمده وارد کشور نمیشه! یه سری فروشنده خاص و به صورت محدود وارد میکنند و به همین دلیل هزینه‌های جانبی مثل حمل و نقل و دلال‌ها بالا میره و در نهایت رجیستری رو هم باید به این موارد اضافه کنید! نتیجه‌ قیمت بالای اونه که کاملا به ضرر مصرف کننده است…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH