ال‌جی از ایده هوشمندانه ساخت یک لپ‌تاپ با نمایشگر رول شونده رونمایی کرد‌

در حال حاضر ال‌جی تنها کمپانی تولیدکننده تلویزیون‌های رول شونده در جهان به‌شمار می‌رود. بر اساس گزارشات این تولیدکننده کره‌ای به‌دنبال عرضه اسمارت‌فون‌های رول شونده طی سال جاری است.

یک پتنت اخیرا منتشر شده نشان می‌دهد که کمپانی ال‌جی تفکر تولید یک لپ‌تاپ رول شونده را در ذهن دارد. این پتنت تحت‌عنوان “دستگاه الکترونیکی قابل حمل مجهز به نمایشگری با ساختار رول شونده” در سپتامبر سال 2019 به ثبت رسیده و در روز 19 نوامبر سال 2020 (29 آبان ماه) منتشر شده است. پتنت مذکور به ایده استفاده از یک نمایشگر بزرگ و مستحکم اشاره نموده است. این در حالیست که صفحه‌نمایش به خودی خود دارای طراحی انعطاف‌پذیر است.

تلویزیون‌های رول شونده ال‌جی از یک ساختار حمایتی پیچیده در قسمت پشتی نمایشگر بهره می‌گیرند؛ در حالی‌که گوشی‌های رول شونده نیز به‌طور مشابه مجهز به فریم قابل گسترش هستند. با این‌حال تیم ال‌جی به فکر ابداع یک ایده هوشمندانه برای لپ‌تاپ خود هستند. این ایده میزان پیچیدگی و وزن الگوی طراحی رول شونده را کاهش خواهد داد.

پتنت ال‌جی شامل افزودن یک انحنا به نمایشگر هنگام باز شدن است. با توجه به شکل نمایشگر و سختی آن این پنل در جای خود ثابت خواهد ماند. چکیده توضیحات مربوط به پتنت بدین شرح است:

“یک دستگاه الکترونیکی قابل حمل دارای نمایشگری با ساختار رول شونده است. با توجه به اختراع کنونی، پنل نمایشگر رول شونده بدون استفاده از هرگونه ساختار اضافی می‌تواند وضعیت باز شده خود را حفظ نماید. در این‌حالت طراحی خود ایستا، پنل نمایشگر رول شونده را به یک قوس منحنی‌شکل تبدیل می‌کند.  بدین‌ترتیب پنل نمایشگر رول شونده به‌صورت مستقل خواهد ایستاد؛ در حالی‌که پنل نمایشگر رول شونده از درام نمایشگر تعبیه شده درون محفظه بیرون آمده و به سمت خارج هدایت می‌شود. لذا این سبک طراحی امکان کاهش وزن محصول را فراهم نموده و قابلیت حمل‌پذیری دستگاه الکترونیکی قابل حمل را ارتقاء خواهد داد.

دستگاه خود ایستا شامل رول هدایت‌کننده اول و دوم است که به‌صورت قابل چرخش در حد فاصل میان درام نمایشگر و شیار بازگشتی قرار می‌گیرد. نمایشگر رول شونده در حد فاصل رول‌های هادی اول و دوم مستقر می‌شود. این پنل از میان شیار بازگشتی عبور می‌کند. شکاف هادی نیز احتمالا در جهت افقی خم شده و موجب خم‌شدگی نمایشگر رول شونده در قالب یک منحنی قوسی‌شکل می‌شود.

رول هادی اول دارای یک سطح منحنی محدب است که در امتداد محور چرخش به سمت مرکز قرار گرفته و رول هادی دوم نیز دارای یک سطح منحنی مقعر بوده و در راستای محور چرخش به سمت مرکز مستقر می‌شود. بدین‌ترتیب شکاف هادی احتمالا دارای شکلی انعطاف‌پذیر در راستای محور افقی است.”

این ایده به اندازه‌ای ساده است که احتمالا هزینه قابل‌توجهی را به‌دنبال نخواهد داشت. اکنون ال‌جی نیازمند افزودن یک کیبورد رول شونده به لپ‌تاپ خود است. بدین‌ترتیب کاربران به لپ‌تاپی با قالب طراحی عصایی‌شکل دسترسی خواهند داشت.

1 در مورد “ال‌جی از ایده هوشمندانه ساخت یک لپ‌تاپ با نمایشگر رول شونده رونمایی کرد‌”

  1. این ایده ها عملی نمیشن
    عملی شدنشون نیاز به کسایی مث ایلان ماسک داره که از ریسک نترسن
    حداقل تا 5 سال آینده عملی نمیشن و فقط جنبه تبلیغاتی دارن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH