آموزش و پرورش برای تامین تبلت دانش آموزان به همه رو انداخته است

در حالی که به سالگرد شیوع ویروس کرونا در ایران نزدیک می‌شویم، وزارت آموزش و پرورش برای تامین تبلت مورد نیاز دانش آموزان مشکلاتی جدی دارد و برای این کار به همه مجامع و سازمان‌ها رو انداخته است. سید جواد حسینی، معاون و جانشین وزیر آموزش و پرورش در نشست کمیته اجرایی طرح هدایت (هر دانش آموزش یک تبلت، هر تبلت یک کلاس و یک مدرسه) از تهیه بیش از 1000 تبلت توسط مجامع بین‌المللی برای دانش آموزان اتباع ایران خبر داد. حسینی در مورد تامین تبلت مورد نیاز دانش آموزان اعلام کرد: در تلاش هستیم تا توسط دولت بخشی از اعتبارات ستاد ملی کرونا که مصرف نشده را به خرید تبلت برای دانش آموزان اختصاص دهیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر استفاده از ظرفیت خیرین برای تامین تبلت مورد نیاز دانش آموزان گفت: با هماهنگی سازمان نوسازی مدارس، نشستی با خیرین مدرسه ساز داشتیم و قرار شد تا از ظرفیت خیرین برای تهیه تبلت مورد نیاز دانش آموزان استفاده شود. همچنین با استانداری‌ها نیز به توافق رسیدیم تا بخشی از اعتبار مورد نیاز از طریق منابع انسانی و توسط استانداری‌ها تامین شود.

جانشین وزیر ارتباطات با اشاره به کمک مجامع بین‌المللی برای تامین تبلت دانش آموزی گفت: تاکنون مجامع بین‌المللی بیش از هزار تبلت برای دانش آموزان اتباع ایرانی تامین کرده‌اند که از این کار باید تقدیر کرد. ما باید از ظرفیت سازمان‌هایی مانند یونیسف و یونسکو برای تهیه وسایل ارتباطی هوشمند برای دانش آموزان اتباع ایرانی استفاده کنیم. همچنین باید از ظرفیت خیرین خارج از کشور نیز برای طرح هدایت نهایت استفاده را ببریم.

حسینی اعلام کرد: سازمان‌ها و نهادهای داخلی نیز در این طرح حضور گسترده‌ای داشتند، تاکنون کمیته امداد امام بیش از 50 هزار تبلت و مرکز آمار ایران بیش از 15 هزار تبلت را به طرح هدایت اهدا کردند، همچنین برخی پالایشگاه‌ها سه میلیارد تومان اعتبار برای خرید تبلت اهدا کردند، بانک رفاه نیز وام قرض الحسنه برای تامین تجهیزات هوشمند ارتباطی ارائه می‌دهد.

2 در مورد “آموزش و پرورش برای تامین تبلت دانش آموزان به همه رو انداخته است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH