معرفی هفت مورد از عجیب‌ترین بارش‌های آسمانی!

در این مطلب قصد داریم چند مورد از عجیب و غریب‌ترین بارش‌های آسمانی را معرفی کنیم، از بارش آسمانی گلوله‌های آتشی داغ و شهاب‌سنگ‌ها گرفته تا بارش ایگوانا! سنگ‌های فضایی حامل ترکیباتی هستند که از میلیاردها سال پیش تشکیل شده‌اند، گاهی اوقات این سنگ‌ها به زمین سقوط می‌کنند و بعضی اوقات نیز ایگواناها از درختان بر زمین می‌افتند و منجمد می‌شوند. اتفاقات نظیر این‌ها و بارش‌های آسمانی عجیب کم نیست و در هر سال کلی از این رخدادها روی می‌دهد. در ادامه لیستی از هفت شی جذاب و چند خزنده وجود دارد که از آسمان به زمین سقوط کرده‌اند. در ادامه این مطلب جذاب با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

مشاهده گلوله آتشین سبزرنگ در بالای دریای تاسمان (بین استرالیا و زلاندنو)

افراد با چشمان غیرمسلح شهاب‌سنگ فرود آمده در بالای دریای تاسمان (بین استرالیا و زلاندنو) را سبزرنگ دیده‌اند!

محققان هنگامی که یک شهاب‌سنگ سبزرنگ و روشن از سواحل جنوبی تاسمانی، استرالیا شروع به تابیدن کرد، ویدیوی شگفت‌انگیزی را ضبط کردند؛ البته متاسفانه، این فیلم سیاه و سفید است. یک کشتی تحقیقاتی به نام Investigator که توسط آژانس علمی ملی استرالیا اداره می‌شود، گلوله آتشین را هنگام عبور از جو زمین، عبور از آسمان و سپس بالای دریای تاسمان، فیلمبرداری کرد.

افرادی که شاهد شهاب‌سنگ بوده‌اند گفتند که آن شی با چشم غیر مسلح سبز به نظر می‌رسید.

کشف شهاب‌سنگ رنگین‌کمانی در کاستاریکا

شهاب‌سنگ رنگین‌کمانی در کاستاریکا با عناصر شیمیایی سازنده حیات کشف شد!

یک سنگ فضایی با رنگ‌های رنگین‌کمان در سال 2019 بر فراز کاستاریکا فرود آمد و آوارهایی از خود را بین روستاهای لا پالمرا و آگواس زارکاس پراکنده کرد. اکنون محققان در حال انجام پژوهشاتی هستند و مطالعات مداوم نیز حاکی از آن است که گلوله آتشین ممکن است دارای عناصر شیمیایی سازنده حیات باشد.

این شهاب‌سنگ در ابتدا از یک سیارک بزرگتر جدا شد. این سیاره از گرد و غبار سحابی باستانی تشکیل شده بود. همین سحابی کمی بعد عامل به وجود آمدن منظومه شمسی ما شد. شهاب‌سنگ رنگین‌کمانی حاوی ترکیبات پیچیده کربن است که ممکن است شامل اسیدهای آمینه باشد. آن‌ها می‌توانند با هم جمع شوند و پروتئین‌ها و مولکول‌هایی مانند DNA را تشکیل دهند.

انفجار ناگهانی نمونه اولیه موشک SpaceX هنگام فرود آمدن بر زمین

نمونه‌اولیه موشک SpaceX هنگام فرود آمدن بر زمین به شدت منفجر شد!

پروژه استارشیپ احتمالا جدی‌ترین پروژه برای سفر نخستین انسان به مریخ خواهد بود. این برنامه نمونه اولیه موشک اسپیس‌ایکس به نام SN8 را در حین پرواز آزمایشی در ارتفاع زیاد راه‌اندازی کرد و همه چیز طبق برنامه پیش رفت به غیر از فرود آن بر زمین! نمونه اولیه از جایگاه اسپیس‌ایکس بوکا چیکا، تگزاس بلند شد و در حین انجام مانورهای هوایی پیچیده، 7.8 مایل (12.5 کیلومتر) در آسمان حرکت کرد.

سپس این وسیله بر روی فرود آمدن بر جایگاه مشخصی از فرود روی زمین بود اما چون خیلی سریع این کار را انجام داد، منفجر شده و به شدت شعله‌ور شد. این انفجار فقط 6 دقیقه و 42 ثانیه پس از بلند شدن رخ داده بود.

کشف شهاب‌سنگی در میشیگان

شهاب‌سنگ کشف شده در میشیگان حاوی هزاران ترکیبات آلی است که میلیاردها سال پیش تشکیل شده‌اند.

شهاب‌سنگی در آسمان بر فراز هامبورگ، میشیگان متلاشی شد و قطعات آن بر روی دریاچه یخ‌زده زیر آن فرود آمد. این حادثه در ژانویه 2018 رخ داد. امسال دانشمندان پس از تجزیه و تحلیل دقیق سنگ فضایی اعلام کردند که این شهاب‌سنگ حاوی هزاران ترکیبات آلی است که میلیاردها سال پیش تشکیل شده‌اند.

این ترکیبات به روزهای آغازین منظومه شمسی ما برمی‌گردد، این به این معنی است که شهاب‌سنگ‌هایی که بر روی زمین سقوط کرده‌اند، ممکن است مولکول‌های مشابهی داشته باشند. به گفته این تیم، می‌توان ترکیبات آلی حاصل از شهاب‌ها را در میکروب‌های اولیه گنجاند. بنابراین مطالعه روی شهاب‌سنگ موجود در میشیگان ممکن است نگاهی اجمالی به زندگی اولیه این سیاره در اختیار ما قرار دهد.

بقایای یک ستاره دنباله‌دار می‌تواند دهکده‌ای باستانی را نابود کند!

بقایای یک ستاره دنباله‌دار قادر است تا دهکده‌ای باستانی را با خاک یکسان کند!

دهکده ماقبل تاریخ ابوهریره در شمال سوریه اولین کشاورزان شناخته شده روی زمین را در خود جای داده بود، اما پس از حادثه آتشین و مرموز شهر ویران شد و عمدتا بقایای کلبه‌های کاهگلی که با کربن پوشانده شده بودند، باقی ماند. در میان لاشه هواپیما، حفاران همچنین کره‌های شیشه‌ای تشکیل شده از ذوب خاک، نمونه‌های غنی از آهن و گوگرد ذوب شده و الماس‌های نانویی را پیدا کردند.

دانشمندان اخیراً این مواد شیشه‌ای را با دقت بیشتری بررسی کردند و دریافتند که این مواد در دمای بیش از 3630 فارنهایت (2000 درجه سانتیگراد) تشکیل شده‌اند. سپس این تیم به این نتیجه رسیدند که قطعاتی از یک دنباله‌دار در حال عبور احتمالاً بر فراز روستا منفجر شده و موج گرمای شدیدی را آزاد کرده که باعث سوزاندن روستای سوریه و خاک زیر آن شد.

شهاب‌سنگی که عامل انقراض دایناسورها بود، در بدترین زاویه به زمین برخورد کرد!

شهاب‌سنگی که عامل انقراض دایناسورها بود، در بدترین زاویه به زمین برخورد کرد!

سنگ فضایی هیولایی که دایناسورها را از بین برد با چنان زاویه‌ای تند به زمین برخورد کرد که دایناسورها واقعاً هرگز فرصتی برای فرار کردن پیدا نکردند. دانشمندان مسیر سیارک را مدل‌سازی کردند و دریافتند که آن با زاویه 60 درجه بالاتر از افق برخورد کرده است!

طبق این مدل، در مقایسه با زوایای برخورد کم‌عمق، سیارک می‌تواند باعث شود که حدود سه برابر گوگرد و دی‌اکسید کربن بیشتر به جو برود. گازی که در اثر این برخورد آزاد شده، موجب تغییرات آب و هوایی جهانی شده و 75 درصد از کل حیات روی کره زمین، از جمله تمام دایناسورهای غیر پرنده را از بین برد.

بارش ایگواناها در فلوریدا! 

ایگواناها به دلیل سردی بیش از حد هوا به زمین می‌افتند، اما پس از گرم شدن هوا دوباره به روی شاخه‌ها برمی‌گردند.

«در دمای پایین، منتظر بارش خزندگان باشید.»، این اساسا هشداری است که سرویس هواشناسی ملی جنوب فلوریدا هنگام پایین آمدن دما به زیر 40 درجه فارنهایت (4.4 درجه سانتیگراد) به مردم اعلام می‌کند.

دلیلش این است که وقتی هوا خنک می‌شود، ایگواناهایی که معمولا در بالای کوه‌ها روی شاخه‌های درخت‌ها آویزان هستند، بسیار پیر می‌شوند. با کاهش سرعت این متابولیسم، آن‌ها سفت شده، به زمین می‌افتند و به نظر می‌رسد که مرده‌اند. اما هنگامی که هوا گرم می‌شود، دوباره وارد عمل شده و به زندگی روی شاخه‌ها ادامه می‌دهند.

2 در مورد “معرفی هفت مورد از عجیب‌ترین بارش‌های آسمانی!”

  1. منم یه بار برخورد شهاب سنگ به جو رو دیدم اولش ترسناک بود بعدش زیبا شد

    امیدوارم بازم ببینم و این بار فیلم بگیرم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH