هیوندای در زمینه ساخت اتومبیل با کمپانی اپل همکاری می‌کند

اگرچه تصمیم اپل برای تولید اتومبیل اختصاصی خود احتمالا موضوعی جالب‌توجه به‌نظر می‌رسد؛ اما تلاش‌های کمپانی در این زمینه شک و تردیدهایی را ایجاد نموده است. اپل در حوزه تولید خودرو هیچ‌گونه دانش یا حداقل تجربه‌ای ندارد. با این‌حال اکنون مشخص شده که اپل احتمالا به‌دنبال همکاری با یک شریک تولیدکننده با نام هیوندای است.


نشریه Korea Economic Daily برای نخستین بار به این موضوع اشاره کرد. بر اساس گزارش این نشریه شرکت هیوندای پیش‌تر در زمینه تولید محصولی موسوم به Apple Car احتمالا مذاکراتی را با غول کوپرتینویی ترتیب داده است. موضوع جالب‌توجه در مقطع کنونی این است که شرکت هیوندای حداقل بخشی از این گزارش را تائید نموده است. چنین اقدامی از طریق ارسال یک بیانیه به چری کنگ؛ کارمند خبرگزاری CNBC انجام شده است. هیوندای در بیانیه اولیه خود اعلام می‌کند:

“اپل با طیف متنوعی از شرکت‌های تولیدکننده اتومبیل در جهان از جمله هیوندای موتور مشغول مذاکره بوده و این اقدام برای ما کاملا قابل درک است. از آنجا که این گفتگوها در مراحل ابتدایی خود قرار دارند؛ لذا هنوز در این خصوص هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است.” در ادامه کمپانی این بیانیه را مورد بازنگری قرار داد و واژه اپل را از آن حذف کرد.

“ما در زمینه تولید اتومبیل‌های اختصاصی درخواست‌های همکاری بالقوه‌ای را از شرکت‌های مختلف دریافت نموده‌ایم. با این‌‌حال هنوز در این‌باره تصمیم‌گیری نشده است؛ چرا که بحث‌ها کماکان در مراحل اولیه قرار دارند.” صدور چنین بیانیه‌ای نشان می‌دهد که تولید خودرو اپل ظاهرا واقعیت دارد؛ اما هنوز مشخص نیست که آیا این اتومبیل توسط شرکت هیوندای تولید خواهد شد یا خیر. چنین پیشرفتی حقیقتا جالب‌توجه است؛ اگرچه در صورت صحت گزارشات پیشین می‌توان حدس زد که این خودرو ظرف مدت حداقل 5 تا 7 سال آینده رونمایی خواهد شد.

1 در مورد “هیوندای در زمینه ساخت اتومبیل با کمپانی اپل همکاری می‌کند”

  1. ایلان ماسک بدون ماسک

    تا پنج سال دیگه شرکت تسلا خوردو پرنده رو به تولید انبوه میرسونه اینا تازه اولین ماشینوشنو بسازن??

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH