ردمی نوت 10 پرو با تراشه اسنپ‌دراگون 732G و باتری 5050 میلی‌آمپرساعتی عرضه می‌شود

با عرضه اسمارت‌فون ردمی نوت 9 پرو 5G در خارج از کشور چین، برند فرعی شیائومی اکنون آمادگی دارد تا روی محصولات بزرگ آینده خود موسوم به سری ردمی نوت 10 تمرکز نماید. مشخصات داخلی این هندست‌ها برای کاربران چندان ناشناخته نیست؛ زیرا چند ماه پیش اسمارت‌فون ردمی نوت 10 4G در وبسایت TENAA رویت شد. این دستگاه مجهز به پردازنده 8 هسته‌ای با فرکانس 2.0 گیگاهرتز، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی خواهد بود. انرژی موردنیاز گوشی از طریق یک باتری 5900 میلی‌آمپرساعتی تامین شده و نمایشگر 6.53 اینچی آن نیز از رزولوشن فول اچ‌دی پلاس پشتیبانی خواهد کرد.  در حقیقت این دستگاه از شباهت زیادی با ردمی نوت 9 4G برخوردار است. این هندست تحت‌عنوان ردمی 9T در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. اگرچه پیرامون مشخصات احتمالی ورژن معمولی ردمی نوت 10 اطلاعات چندانی در دست نیست؛ اما اخیرا جزئیات جدیدی در رابطه با اسمارت‌فون ردمی نوت 10 پرو منتشر شده است.

یک دستگاه ردمی با شماره مدل M2101K6G اخیرا موفق به دریافت تائیدیه FCC شده است. بر اساس گزارش انجمن XDA Developers این شناسه متعلق به ردمی نوت 10 پرو است. برخلاف انتظارات پیشین این هندست یک دستگاه 4G محسوب می‌شود. هنوز مشخص نیست که آیا ردمی در تدارک عرضه نسخه 5G این اسمارت‌فون است یا خیر؛ اما چنین سناریویی محتمل خواهد بود. ورژن LTE این هندست از قابلیت‌هایی نظیر وای‌فای 2 بانده، بلوتوث، NFC، پشتیبانی از GNSS و رادیو FM برخوردار است. بعلاوه اطلاعات فهرست از عرضه این هندست با رابط کاربری MIUI 12 حکایت دارند.

مشخصات احتمالی ردمی نوت 10 پرو

متاسفانه اطلاعات مندرج در تائیدیه FCC پیرامون مشخصات دستگاه نسبتا مبهم هستند. با این‌حال کانال XiaomiUI Telegram جزئیات بیش‌تری را پیرامون اسمارت‌فون ردمی نوت 10 پرو منتشر نموده است. اطلاعات لو رفته نشان می‌دهند که دستگاهی با شماره مدل M2101K6G دارای اسم رمز “Sweet” است. بر این اساس دستگاه مذکور مجهز به یک نمایشگر IPS LCD با فناوری MEMC و نرخ نوسازی 120 هرتزی خواهد بود. به‌کارگیری پنل‌های 120 هرتزی در گوشی‌های میان‌رده برتر شیائومی به یک استاندارد تبدیل شده است. عرضه این مشخصه در سری جهانی ردمی نوت یقینا مایه خرسندی خواهد بود. همچنین اطلاعات لو رفته از به‌کارگیری دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی حکایت دارند. این دوربین در کنار یک لنز فوق‌عریض، دوربین ماکرو و حسگر تشخیص عمق مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

انرژی موردنیاز دستگاه از طریق یک باتری 5050 میلی‌آمپرساعتی تامین خواهد شد؛ مشخصه‌ای که امروزه به یک فاکتور استاندارد در اسمارت‌فون‌های شیائومی تبدیل شده است. پلتفرم موبایلی SM7150 کوالکام مسئولیت تامین توان پردازشی گوشی را بر عهده دارد. شناسه مذکور متعلق به تراشه اسنپ‌دراگون 732G است. در حال حاضر این نیمه‌هادی صرفا در اسمارت‌فون پوکو X3 NFC مورد استفاده قرار گرفته است. ردمی نوت 10 پرو دقیقا همانند پوکو X3 دارای یک نسخه جهانی مجهز به اتصال NFC بوده و ورژن مخصوص بازار هندوستان فاقد چنین مشخصه‌ای است.

با توجه به اطلاعات لو رفته مشخصات ردمی نوت 10 پرو دقیقا همان چیزی است که کاربران از یک اسمارت‌فون میان‌رده با برچسب قیمتی ارزان در سال 2021 انتظار دارند. تراشه مورد استفاده در این هندست احتمالا به اندازه چیپست‌های 5G سری 7xx کوالکام قدرتمند نیست؛ اما توان پردازشی آن در مقایسه با تراشه اسنپ‌دراگون 720G مورد استفاده در سری ردمی نوت 9 و رقبای آن از برند ریلمی به‌مراتب بیش‌تر است.

در خصوص الگوی طراحی گوشی نمی‌توان با اطمینان اظهارنظر کرد؛ با این‌حال عرضه هندست مذکور با طراحی مشابه شیائومی می 10 لایت چندان مایه تعجب نخواهد بود. به‌عبارت دیگر ردمی نوت 10 پرو احتمالا از یک نمایشگر 6.67 اینچی با حفره دوربین دایروی‌شکل استفاده خواهد کرد.

2 در مورد “ردمی نوت 10 پرو با تراشه اسنپ‌دراگون 732G و باتری 5050 میلی‌آمپرساعتی عرضه می‌شود”

    1. امیرکیوان گوهری

      سلام دوست عزیز. سری ردمی گوشی های هوشمند خوش ساختی هستند اما در بحث سخت افزاری نسبت به مدل های شیائومی کمی ضعیف تر بوده و برتری ندارند. در واقع ردمی با هدف ارائه محصولاتی خوش قیمت و کاربردی به تولید محصول می پردازد اما شیائومی سعی دارد برای رقابت با بزرگان صنعت گوشی های هوشمند برجسته ای چون سری Mi را با سخت افزاری قدرتمند و قابل توجه روانه بازار می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH