تعرفه ورود گوشی‌ها و تبلت‌های بالارده و پرچمدار دو برابر شد/ گرانی در راه است!

رحیم زارع‌پور، سخنگو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400، از مصوبه این کمیسیون جهت افزایش درآمد گمرکی گوشی‌ها و تبلت‌های بیش از 600 دلار خبر داد. به‌گفته زارع‌پور، طبق مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه، تعرفه واردات گوشی و تبلت بیش از 600 دلار از 6 درصد به 12 درصد افزایش یافت.

از ابتدای تابستان امسال، خبر منع واردات گوشی‌های بیش از 300 یورو به گوش می‌رسید که با توجه به مخالفت‌های انجام شده نسبت به این تصمیم، منع واردات گوشی‌های بیش از 300 یورو هرگز اجرایی نشد، اما تاثیر روانی آن در بازار تلفن همراه و تبلت موجب شد تا در سایه عدم نظارت دستگاه‌های مسئول، قیمت تلفن همراه در کشور افزایش پیدا کند.

پس از آن با گران شدن نرخ ارز، مجددا بازار تلفن همراه و تبلت با افزایش ‌قیمت‌ها همراه بود، حتی پیش از آغاز سال تحصیلی با افزایش درخواست خرید تلفن هوشمند و تبلت برای دانش آموزان، قیمت‌ها با رشد چند درصدی مواجه شد.

حال با تصمیم جدید کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400، علاوه بر درآمدهای فعلی گمرک به جهت دریافت عوارض و دریافت حق رجیستری، تعرفه ورودی برای گوشی‌های پرچمدار و بالارده با قیمت بیش از 600 دلار، دوبرابر شد تا شاهد نجومی‌تر شدن قیمت گوشی‌های پرچمدار مانند سامسونگ سری S و نوت یا آیفون‌های اپل باشیم.

با تعرفه جدید احتمالا تمام گوشی‌های پرچمدار به علاوه تعداد زیادی از گوشی‌های بالارده مانند گلکسی S20FE یا به طور کلی گوشی‌هایی با شروع قیمت 16-18 میلیون تومان در بازار کشور، مجددا گران خواهند شد.

2 در مورد “تعرفه ورود گوشی‌ها و تبلت‌های بالارده و پرچمدار دو برابر شد/ گرانی در راه است!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH