ردمی 9T با تراشه اسنپ‌دراگون 662 و باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی معرفی شد

پیش‌تر و در ماه نوامبر کمپانی شیائومی از 3 اسمارت‌فون سری ردمی نوت 9 در کشور چین رونمایی کرد. با این‌حال گجت‌های مذکور در مقایسه با دستگاه‌های عرضه شده در اوایل سال جاری کاملا متفاوت هستند. به همین دلیل کارشناسان بر این باور بودند که با گذر زمان این دستگاه‌ها در بازارهای جهانی نیز عرضه خواهند شد. چند روز پیش شیائومی از اسمارت‌فون Mi 10i به‌عنوان ورژنی از ردمی نوت 9 پرو 5G برای بازار هندوستان رونمایی کرد. اکنون کمپانی با عرضه اسمارت‌فون‌های ردمی نوت 9T 5G و ردمی 9T فرآیند ارائه ورژن‌های جهانی سری چینی ردمی نوت 9 را به پایان رسانده است.

ردمی 9T آخرین عضو از خانواده موفق اسمارت‌فون‌های پایین‌رده با مشخصاتی بسیار مناسب و قیمت‌گذاری رقابتی به‌شمار می‌رود.

مشخصات ردمی 9T

ردمی 9T ورژن ری‌برند شده هندست چینی ردمی نوت 9 4G محسوب می‌شود. این اسمارت‌فون مجهز به یک نمایشگر 6.53 اینچی IPS LCD با رزولوشن 2400×1080 پیکسل و ناچ قطره‌ای شکل است. این حفره از دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی گوشی میزبانی می‌کند. نمایشگر هندست با دستگاه‌هایی نظیر ردمی نوت 8 و ردمی 9 هم‌تراز است. نمایشگر گوشی اگرچه از باریک‌ترین حواشی ممکن بهره نگرفته است؛ اما در مقایسه با ضخیم‌ترین نمونه‌های رویت شده کماکان ظریف‌تر به‌نظر می‌رسند.

با بررسی پنل پشتی دستگاه به وجود یک برش مستطیلی‌شکل جهت استقرار پیکره‌بندی دوربین چهارگانه پی خواهیم برد. در سری ردمی زبان طراحی اولویت نخست به‌شمار می‌رود. نکته جالب‌توجه اینکه طراحی ردمی 9T در مقایسه با ردمی نوت 9 4G پیشرفت‌های کوچکی را تجربه نموده است. ردمی 9T دقیقا همانند ورژن هندی ردمی 9 پاور (یک هندست ری‌برند شده دیگر) مجهز به ماژول دوربین چهارگانه است. این در حالیست که نسخه چینی این اسمارت‌فون با دوربین پشتی سه‌گانه در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8، حسگر فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و 2 سنسور 2 مگاپیکسلی از نوع ماکرو و تشخیص عمق مولفه‌های دوربین پشتی هندست را تشکیل می‌دهند.

توان پردازشی ردمی 9T از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 662 ساخت کوالکام تامین خواهد شد. کارآیی این تراشه در مقایسه با اسنپ‌دراگون 665 به میزان چشمگیری افزایش یافته و نیمه‌هادی جدید اکنون مجهز به 8 هسته کورتکس A73 با حداکثر فرکانس 2 گیگاهرتز است. این تراشه بر پایه معماری 11 نانومتری طراحی شده و به همین دلیل از بهره‌وری انرژی مناسبی برخوردار است. نسخه جهانی ردمی 9T در 2 پیکره‌بندی مختلف حافظه شامل 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌داخلی یا 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی روانه بازار می‌شود. مدل پیشرفته‌تر این هندست با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی نیز در آینده عرضه خواهد شد. البته کاربران به منظور ارتقاء فضای ذخیره‌سازی هندست خود می‌توانند از درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی استفاده کنند.

انرژی موردنیاز ردمی 9T از طریق یک باتری غول‌پیکر 6000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ 18 واتی تامین می‌شود. بر اساس ادعای شیائومی این باتری برای مدت حداکثر 4 سال قابل اطمینان خواهد بود. این هندست بسته به منطقه عرضه مجهز به جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون و اتصال NFC خواهد بود.

قیمت‌گذاری

نسخه پایه ردمی 9T با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌داخلی با قیمت خرده فروشی 159 یورویی عرضه خواهد شد. مدل مجهز به 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی نیز 189 یورو قیمت‌گذاری خواهد شد. مشتریان در صورت تمایل به خریداری ورژن‌های مجهز به اتصال NFC بایستی مبلغ 10 یورو بیش‌تر پرداخت نمایند. این محصول در مدل‌های رنگی آبی (Twilight Blue)، نارنجی (Sunset Orange)، خاکستری (Carbon Gray) و سبز (Ocean Green) قابل دسترس خواهد بود. این هندست در کشورهای مختلف در سراسر قاره اروپا قابل خریداری خواهد بود. اسمارت‌فون ردمی 9 پاور نیز پیش‌تر در اختیار مشتریان هندی قرار گرفته است. این هندست اساسا مشابه با ردمی 9T است.

1 در مورد “ردمی 9T با تراشه اسنپ‌دراگون 662 و باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی معرفی شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH