نخستین تصاویر باکیفیت از اسمارت‌فون‌ نوکیا 6.3 منتشر شد

یک خبرچین معتبر با نام استیو همرستوفر که با شناسه OnLeaks نیز شناخته می‌شود؛ اخیرا تصاویری باکیفیت از اسمارتفون جدید نوکیا را منتشر نموده است. این هندست تحت‌عنوان نوکیا 6.3 یا نوکیا 6.4 روانه بازار خواهد شد. این منبع خبری خاطرنشان می‌کند که نوکیا شمای نامگذاری برخی دستگاه‌های خود را سریعا از X.2 به X.4 تغییر داده است. لذا کمپانی در نامگذاری هندست جدید خود نیز احتمالا با شیوه مشابهی عمل خواهد کرد. به هرحال مدل جانشین نوکیا 6.2 احتمالا مجهز به یک نمایشگر 6.45 اینچی همراه با ناچ قطره‌ای شکل خواهد بود. همچنین ابعاد بدنه گوشی معادل با 164.9 در 76.8 در 9.2 میلی‌متر است که با احتساب بیرون‌زدگی ماژول دوربین ضخامت دستگاه به 10.1 میلی‌متر خواهد رسید.

ماژول دوربین پشتی این اسمارت‌فون از 4 سنسور ناشناخته میزبانی می‌کند. اسکنر اثرانگشت یکی از تغییرات قابل‌توجه در طراحی اسمارت‌فون نوکیا 6.3/6.4 محسوب می‌شود. این المان اکنون در قسمت جانبی بدنه گوشی مستقر و با دکمه پاور دستگاه یکپارچه شده است. این در حالیست که هندست نسل قبلی مجهز به سنسوری در پنل پشتی بود.

اکنون جهت اجرای دستیار صوتی گوگل اسیستنت دکمه ویژه‌ای در سمت چپ بدنه هندست تعبیه شده است. همچنین خبر مسرت‌بخش برای طرفداران این‌که اسمارت‌فون نوکیا 6.3/6.4 کماکان مجهز به جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون خواهد بود.

بر اساس پیش‌بینی‌ها این اسمارت‌فون تا ماه آوریل سال جاری میلادی معرفی خواهد شد. کاربران در کنار این محصول احتمالا شاهد رونمایی از یک اسمارت‌فون میان‌رده جالب دیگر از برند نوکیا خواهند بود. این اسمارت‌فون به رقیبی قدرتمند برای سایر گوشی‌های اندرویدی مبدل خواهد شد.

گوشی‌های نوکیا عنوان قابل اعتمادترین دستگاه‌ها در رتبه‌بندی موسسه Counterpoint را به خود اختصاص دادند

از زمان احیاء اسمارت‌فون‌های نوکیا توسط HMD Global این کمپانی احتمالا بهترین دوران تاریخ فعالیت خود را سپری نکرده است. با این‌حال چنین وضعیتی کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد؛ چرا که شیوع فراگیر بیماری کووید 19 طی 3 ماهه اول و دوم سال 2020 میزان فروش هندست‌های کمپانی و کیفیت حضور آن در بازار را تحت تاثیر قرار داد. در نتیجه کمپانی فنلاندی عرضه بسیاری از اسمارت‌فون‌های خود را به تعویق انداخت و اکنون کاربران با وجود انتظاری طولانی کماکان منتظر رونمایی از مدل پرچم‌دار نوکیا 9.3 PureView هستند. علیرغم این موضوع نوکیا کماکان در قامت یکی از مطمئن‌ترین شرکت‌ها برای برخی مشتریان ظاهر شده است؛ واقعیتی که موسسه Counterpoint Research در گزارش اخیر خود به آن اشاره نموده است. بر اساس اعلام این موسسه تحقیقاتی برند نوکیا در رتبه‌بندی میزان اعتمادپذیری کمپانی‌های تولیدکننده اسمارت‌فون در صدر فهرست قرار گرفته است.

رتبه‌بندی موسسه Counterpoint به ارزیابی 4 حوزه مهم شامل فواصل زمانی انتشار به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، به‌روزرسانی‌های امنیتی، کیفیت ساخت و دستگاه‌های پیشنهادی برای مصارف سازمانی می‌پردازد. نوکیا با انتشار منظم به‌روزرسانی‌های امنیتی در زمینه آپدیت نگه داشتن اسمارت‌فون‌های خود و ارتقاء ایمنی آن‌ها عملکرد بسیار مناسبی از خود نشان داده است. در واقع می‌توان اعلام کرد که نوکیا تنها شرکتی است که در برنامه اندروید وان گوگل حقیقتا به موفقیت دست یافته است. در وهله نخست اکنون کلیه اسمارت‌فون‌های واجد شرایط نوکیا مجهز به سیستم‌عامل اندروید 10 هستند. این کمپانی صاحب مجموعا 20 مدل اسمارت‌فون با سیستم‌عامل اندروید 10 است. کمپانی وان‌پلاس در جایگاه دوم قرار دارد. بنابراین عملکرد HMD Global در این زمینه حقیقتا درخشان ارزیابی می‌شود. این عملکرد مطلوب مدیون برنامه اندروید وان است. از سوی دیگر کمپانی شیائومی ثابت کرد که دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید وان می‌توانند به یک فاجعه تمام‌عیار تبدیل شوند.

نوکیا صاحب فهرستی بلندبالا از دستگاه‌های توصیه شده برای مصارف سازمانی است

همچنین موسسه تحقیقاتی Counterpoint از کمپانی HMD به‌عنوان صاحب بزرگترین فهرست دستگاه‌های پیشنهادی برای مصارف سازمانی یاد کرده است. انتشار پچ‌ها و آپدیت‌های امنیتی به‌صورت ماهیانه یکی از ویژگی‌های مطلوب چنین دستگاه‌های خاصی به‌شمار می‌رود. این در حالیست که چنین پدیده‌ای برای محصولات سایر برندها چندان معمول نیست. کمپانی وان‌پلاس نیز با توجه به انتشار نسبتا منظم به‌روزرسانی‌های امنیتی ماهیانه برای دستگاه‌های واجد شرایط خود با کسب امتیاز مطلوب 90 درصدی در جایگاه دوم ایستاد. سامسونگ موفق به کسب امتیاز 22 درصدی شد. این در حالیست که هواوی آپدیت‌های امنیتی را برای حدودا 29 درصد دستگاه‌های خود عرضه می‌کند. کمپانی‌های شیائومی و ریلمی نیز هر ماهه به‌روزرسانی‌های امنیتی را برای تقریبا دو سوم گوشی‌های خود منتشر می‌کنند.

در گذشته گوشی‌های نوکیا به‌دلیل کیفیت ساخت فوق‌العاده مستحکم خود به شهرت رسیده بودند. کمپانی HMD مایل به حفظ این میراث ارزشمند است؛ حتی اگر اسمارت‌فون‌های فعلی این شرکت در مقایسه با گوشی‌های قدیمی و زمخت نوکیا در دهه 2000 میلادی بسیار آسیب‌پذیرتر باشند. کمپانی فنلاندی به منظور اطمینان از کیفیت ساخت بالای هندست‌های خود آزمایشات سختی را روی آن‌ها اجرا می‌کند.

تارون پاتاک؛ مدیرعامل موسسه Counterpoint خاطرنشان کرد: “شاخص کیفیت ساخت بر اساس معیارهای مختلفی نظیر استحکام محصول، اندازه‌گیری نیرو،  تست سقوط، استقامت، سایش و خراش، تست‌های حرارتی، رطوبتی و مایعات و سایر موارد شامل مشاهدات کمی و کیفی مورد ارزیابی قرار گرفته است.”

پشتیبانی نرم‌افزاری در تصمیم‌گیری مشتریان برای خریداری یک اسمارت‌فون نوکیا نقش بسزایی دارد. بر اساس اعلام موسسه Counterpoint با توجه به چرخه جایگزینی حدودا 30 ماهه در مقطع کنونی، مشتریان به‌دنبال خریداری هندستی با قابلیت دریافت بسته‌های به‌روزرسانی برای مدت زمانی طولانی هستند.

3 در مورد “نخستین تصاویر باکیفیت از اسمارت‌فون‌ نوکیا 6.3 منتشر شد”

  1. یک شکست دیگر برای نوکیا . حالا ببینید دوباره شارژر ده واتی . پردازنده قدیمی یا مدیاتک . باتری کم ظرفیت . تراکم پیکسلی پایین . اصلا حرفه ای عمل نمیکنه و من واقعا متاسفم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH