تصاویر آداپتور شارژر 65 واتی جدید سامسونگ منتشر شد

طی مدت 2 سال گذشته شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه توسعه فناوری‌های شارژ سریع برای اسمارت‌فون‌ها بوده‌ایم. از این گذشته شارژرهای پیشرفته با توان خروجی بالا نهایتا به‌همراه دستگاه‌هایی با طیف قیمتی مقرون‌به‌صرفه روانه بازار شدند. این دستاورد به لطف تلاش‌های کمپانی‌های چینی تحقق یافته است. این شرکت‌ها همواره از فناوری‌های شارژ جدیدتر و سریع‌تر رونمایی می‌کنند. اما سایر کمپانی‌های بزرگ نظیر سامسونگ در این زمینه از رقبای خود عقب افتاده‌اند. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که در سال 2021 شرایط کنونی برای بازار کره‌جنوبی دستخوش تغییر خواهد شد. در سپتامبر سال 2020 کمپانی سامسونگ تائیدیه مربوط به شارژر 65 واتی خود با شناسه EP-TA865 را از مقامات کره‌ای دریافت کرد. امروز تصاویر مربوط به این شارژر با پورت USB-C منتشر شده است. این شارژر دارای استاندارد USB Power Delivery و منبع تغذیه قابل برنامه‌ریزی (PPS) بوده و با حداکثر ولتاژ 20 ولت و شدت جریان 2.35 آمپر عمل خواهد کرد.

تصویر فوق دقیقا پیش از معرفی اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S21 به بیرون درز کرده است. با این‌حال پیرامون عرضه این فناوری شارژ در اسمارت‌فون‌های جدید سامسونگ نمی‌توان با قطعیت اظهارنظر کرد. به‌نظر می‌رسد که این شارژر برای پرچم‌داران آینده کمپانی بیش از اندازه قدرتمند است. بر اساس گزارشات گلکسی S21 اولترا از پیشرفته‌ترین قابلیت‌های شارژ باتری برخوردار بوده و به لطف استفاده از آداپتور EP-TA845 از فناوری شارژ سریع با حداکثر توان 45 وات پشتیبانی خواهد کرد. بنابراین هدف سامسونگ از عرضه این آداپتور شارژ پیشرفته و جدید چیست؟ ظاهرا شارژر 65 واتی کمپانی برای لپ‌تاپ‌های سامسونگ با قابلیت شارژ از طریق درگاه USB-C عرضه خواهد شد.

اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S21 سامسونگ در مقوله استفاده از فناوری شارژ سریع محصولاتی جاه‌طلبانه به‌شمار نخواهند رفت

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ سری گلکسی S21 احتمالا سرآغاز ورود سامسونگ به جمع تولیدکنندگان اسمارت‌فون‌هایی با سریع‌ترین فناوری‌های شارژ قلمداد نخواهد شد. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها مدل‌های گلکسی S21 و گلکسی S21 پلاس به‌همراه شارژرهایی با حداکثر توان 25 وات روانه‌ بازار خواهند شد. چنین توانی در مقایسه با برخی گوشی‌های میان‌رده و فوق میان‌رده فعلی بسیار کمتر به‌نظر می‌رسد. استفاده از فناوری شارژ سریع حداقل 33 واتی برای یک اسمارت‌‌فون پرچم‌دار با قیمت‌گذاری هنگفت گزینه قابل‌قبول‌تری خواهد بود. بعلاوه سامسونگ ظاهرا اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S21 خود را بدون آداپتور شارژر به بازار عرضه خواهد کرد.

هنگامی که اپل از گوشی‌های سری آی‌فون 12 خود بدون آداپتور شارژر رونمایی کرد؛ سامسونگ بی‌درنگ چنین اقدامی را مورد تمسخر قرار داد و اعلام کرد که گوشی‌های گلکسی به‌همراه آداپتور شارژر در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند. اما اکنون تولیدکننده کره‌ای از راهبرد جدید شرکت اپل دنباله‌روی خواهد کرد. همچنین سامسونگ به منظور پنهان‌سازی شواهد پیشین اقدام به حذف پست‌های خود در شبکه اجتماعی فیس‌بوک نمود.

در عین‌حال گمانه‌زنی‌ها پیرامون سری گلکسی نوت 21 نشان می‌دهند که اسمارت‌فون گلکسی نوت 21 اولترا به احتمال فراوان با فناوری شارژ سریع 65 واتی سامسونگ روانه بازار خواهد شد. البته کاربران احتمالا بایستی شارژر مورد اشاره را به‌صورت مجزا خریداری نمایند. وبسایت Gsmarena در گزارش خود خاطرنشان می‌کند که عرضه گلکسی S21 اولترا با فناوری شارژ سریع 65 واتی کماکان به‌طور کامل منتفی نخواهد بود. یقینا این موضوع در آینده‌ای نزدیک روشن خواهد شد؛ چرا که سامسونگ در روز 14 ژانویه (25 دی ماه) از پرچم‌داران جدید خود رونمایی خواهد کرد.

1 در مورد “تصاویر آداپتور شارژر 65 واتی جدید سامسونگ منتشر شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH