چگونه دسته ایکس‌باکس را به کنسول‌های ایکس‌باکس، ویندوز، مک و گوشی متصل کنیم؟

آیا می‌دانستید که علاوه بر کنسول‌های مایکروسافت، می‌توانید دسته ایکس‌باکس خود را به کامپیوترهای ویندوزی، مک، گوشی هوشمند و … نیز متصل کنید؟ کنترلر ایکس‌باکس می‌تواند به‌صورت بی‌سیم به دستگاه‌های مختلف متصل شود و در این بین نیز به کابل نیازی ندارید. در ادامه این مطلب قصد داریم که نحوه اتصال دسته ایکس باکس به خود کنسول ایکس‌باکس، کامپیوتر، گوشی هوشمند و … را به شما آموزش دهیم.

اتصال دسته ایکس باکس به کنسول ایکس‌باکس

جهت جفت کردن یک دسته جدید با ایکس‌باکس سری ایکس/اس و یا ایکس‌باکس وان (ایکس و اس)، ابتدا باید دو باتری AA و یا یک باتری قابل شارژ را در کنترلر خود قرار دهید. مایکروسافت دو عدد باتری یک‌بارمصرف را به همراه کنسول‌های خود عرضه می‌کند. البته کاربران می‌توانند با پرداخت حدود 20 دلار، یک باتری قابل شارژ برای دسته خود خریداری کنند.

با فشار دادن کلید پاور در جلوی کنسول، ایکس‌باکس خود را روشن کنید. در ادامه باید کلید جفت‌سازی موجود بر روی کنسول خود را پیدا کرده و سپس آن را فشار دهید. در ایکس‌باکس سری ایکس/اس، این کلید یک دکمه گرد و کوچک موجود در کنار درگاه‌های USB جلویی کنسول است (همانند تصویر زیر).

اتصال دسته ایکس باکس

در ایکس‌باکس وان ایکس/اس، کلید جفت‌سازی در جلو کنسول و در نزدیکی درگاه USB موجود در سمت راست، قرار دارد (مطابق تصویر زیر).

اتصال دسته ایکس باکس

در ایکس‌باکس وان اورجینال نیز می‌توانید کلید جفت‌سازی را در سمت چپ دستگاه و در کنار درایو نوری، مشاهده کنید.

اتصال دسته ایکس باکس

در ادامه باید کلید جفت‌سازی را که بر روی لبه بالایی دسته (بر روی محفظه باتری) قرار دارد، فشار داده و نگه دارید. لازم نیست که ابتدا دسته را روشن کنید. کلید جفت‌سازی را فشار داده و نگه دارید تا زمانی که لوگوی ایکس‌باکس موجود بر روی کنترلر، شروع به چشمک زدن کند.

هنگامی‌که لوگوی ایکس‌باکس از چشمک زدن افتاد و ثابت شد، آنگاه می‌توان گفت که دسته شما با موفقیت به کنسول متصل شده است. اگر در این زمینه مشکلی برایتان پیش آمد، آنگاه ابتدا باید ببینید که آیا کنسول شما نیز در حالت جفت‌سازی قرار دارد یا خیر؟

اکنون باید بتوانید رابط کاربری کنسول خود را با استفاده از دسته جدید خود، کنترل کنید.

جفت‌سازی دسته ایکس‌باکس با کامپیوتر، مک و گوشی

اتصال دسته ایکس باکس به سایر دستگاه‌ها (به غیر از کنسول ایکس‌باکس) نیز از طریق اتصال استاندارد بلوتوثی، امکان‌پذیر است. این فرایند نیز مشابه جفت‌ کردن کنترلر با کنسول ایکس‌باکس است، اما در هر صورت بسته به دستگاه خود، طبیعتا باید گام‌های متفاوتی را بردارید.

در حالت عمومی، جهت جفت کردن دسته خود با سایر دستگاه‌ها نیز باید کلید جفت‌سازی موجود بر روی لبه بالایی کنترلر را فشار داده و نگه دارید. بدین ترتیب اگر لوگوی ایکس‌باکس کنترلر شما در حالت چشمک زدن سریع قرار گرفت، آنگاه می‌توان گفت که آماده جفت‌سازی است.

اتصال دسته ایکس باکس

در ادامه، 20 ثانیه فرصت دارید که دسته خود را با دستگاه موردنظر، جفت کنید. اکنون باید در دستگاه خود، وارد رابط کاربری جفت کردن بلوتوثی شده و در ادامه، کنترلر ایکس‌باکس خود را برگزینید. اگر دستگاه و کنترلر با یکدیگر سازگار باشند، آنگاه به‌سرعت به یکدیگر متصل خواهند شد.

جهت اتصال دسته ایکس‌باکس به گوشی هوشمند خود نیز باید گام‌هایی مشابه بالا را طی کنید. به یاد داشته باشید که دسته‌های ایکس‌باکس سری ایکس و اس، در حال حاضر با آیفون و آیپد سازگار نیستند، بنابراین با این دستگاه‌ها جفت نخواهند شد. مایکروسافت وعده داده که در آینده و طی یک به‌روزرسانی، پشتیبانی از دستگاه‌های اپل را نیز اضافه خواهد کرد. البته جهت اعمال این به‌روزرسانی، باید کنترلر خود را به ایکس‌باکس متصل کنید.

سخن پایانی

اکنون باید قادر باشید که دسته‌ ایکس‌باکس سری ایکس/اس و ایکس‌باکس وان خود را به کنسول‌ها، کامپیوتر و یا گوشی‌های سازگار، متصل کنید. اگر قصد اتصال دسته بی‌سیم ایکس‌باکس 360 را داشته باشید، آنگاه باید رسیور بی‌سیم مایکروسافت را که به سختی پیدا می‌شود، تهیه کرده و سپس با استفاده از آن، کنترلر خود را با کامپیوتر جفت‌سازی کنید. نسخه سیم‌دار دسته‌های ایکس‌باکس 360 نیز به‌راحتی از طریق اتصال به درگاه USB، قابل استفاده هستند.

2 در مورد “چگونه دسته ایکس‌باکس را به کنسول‌های ایکس‌باکس، ویندوز، مک و گوشی متصل کنیم؟”

  1. چرا گیم پد بی سیم کند تر از باسیم؟
    حالل هر چقدر ام گیم پد بی سیم گرون باشه باز از ارزون ترین سیم دار هم کندتره

    1. مسلم رفیعی

      از لحاظ تئوری به این دلیله که اتصال سیمی یک اتصال پیوسته هست و بنابراین چیزی سد مسیر انتقال اطلاعات نمیشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH