مقایسه عملکرد دوربینهای فایند 7a و هواوی اسند P7 با 5 غول موجود در بازار (همراه با تصویر)

TI

معرفی

تا همین تازگی‌ها بود که حرف زیادی از اوپو و هواوی نمی‌شنیدیم، اما خیلی چیزها تغییر کرده و هر دوی این کمپانی‌ها با قاطعیت نشان دادند که توانایی ساختن تلفنهایی با کیفیت را دارند و پرچمدارانشان اسند P7 و اوپو فایند 7a آمدند که با دیگر پرچمداران از برندهای بزرگتر رقابت کنند. در این مقاله که از سایت فون آرنا برگرفته شده قرار است به این دو پرچمدار از این دو کمپانی نوظهور فرصتی داده شود تا با مدلهای مشهوری چون گلکسی اس5، ال‌جی جی 2، آیفون 5s، اچ تی سی M8 و اکسپریا Z1 رقابت کنند.

در این بررسی از Panasonic Lumix GH2 با لنز کیت به عنوان دوربین مرجع استفاده شده است.

2

رنگها

به توصیف خود نویسنده روزی که این عکسها گرفته شدند، یکی از بهترین روزها برای عکاسی بوده است و هیچ تکه ابری مانع از رسیدن نور خورشید به لنزها نشده است. با آنهمه نور تمام هندستهای شرکت کننده توانستند بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند.

اسند پی 7 در بازتولید رنگها، کارش ستودنی بود. با اینکه تمام عکسهای گرفته شده با آن عالی نبودند-یک دهم آنها تقریبا از رنگهای گرمتری برخوردار بودند- اما نقص موجود چندان آزار دهنده نبود. اوپو فایند 7a نتوانست آنچنان که باید در زمینه رنگها ظاهر شود و همانطور که در نمونه‌ها مشخص است، این دوربین بیشتر تمایل به سمت قرمزی و زردی بیشتر از حد نرمال داشته است. این عکسهای عیب‌دار، چندان هم بد به نظر نمی‌رسیدند، با اینکه از حالت طبیعی فاصله داشتند.

عکسهای گلکسی اس 5 به طور کل خوب بودند. در برخی از صحنه‌ها حالت سردی در رنگها وجود داشت، اما نه اینکه نگران کننده باشد. تنها نکته نگران کننده در عکسهای اس 5 مربوط به اشیاه بسیار روشن مثل گل‌ها می‌شد که در برخی از موراد با فقدان جزئیات روبرو بودیم.

در حالت کلی، تماشای عکسهای آیفون 5s لذت بخش بود. عکسهای گرفته شده در روشنایی روز دارای رنگهای زنده بوده که به همه اشیا موجود زندگی بخشیده بود.

تنها مشکل مرتبط به این بخش در دوربین آیفون، مربوط به اشیائی بود که به خودی خود دارای رنگهای روشن بودند، زیرا نرم‌افزار دوربین این اشیا را بیش از حد ساتوره کرده بود.

زمانی که بحث دقت رنگها می‌شود، نمی‌توان اکسپریا Z1 را بهترین رقیب دانست، اما به طور کل عکسهای گرفته شده در نور روز کاملا دوست داشتنی از آب در آمدند.

نوبت به جی 2 می‌رسد، متاسفانه این هوشمند قد انتظارات ظاهر نشد. نتایج به طور کل، پیوستگی نداشته و در برخی از تصاویر شاهد سردی بیشتر از نیاز بودیم، اما در باقی همه چیز خوب به نظر می‌رسید که می‌توان احتمال داد مشکل از نرم‌افزار تنظیم کننده رنگهای تصاویر بوده است.

در مورد ام 8 نیز دوست داشتیم نتایج بهتر از اینی می‌بود که نشان داد. در چند تا از عکسها تون سبزی دیده می‌شد و برخی دیگر کاملا گرم یا سرد بودند.

در زیر نمونه‌های گرفته شده را می‌بینید.(عکسها در کیفیت اصلی‌اشان نیستند)

Thumbnail-crop[divide]

هواوی اسند پی 7

ascend[divide]

اوپو فایند 7a

Find[divide]

ال‌جی جی 2

G2[divide]

آیفون 5s

iphone[divide]

اچ تی سی ام 8

M8[divide]

گلکسی اس 5

S5[divide]

اکسپریا Z1

Z1[divide]

پاناسونیک GH2

panasonic[divide]

امتیاز کلی

1-colors[divide style=”2″]

جزئیات

از آنجایی که هر دو نماینده اوپو و هواوی دارای دوربین‌های 13 مگاپیکسلی هستند باید نتایج یکسانی داشته باشند. اسند پی 7 عکسهایی با جزئیات عالی اما کمتر ایجاد کرد. این نکته را به عنوان یک ویژگی بد در نظر نگیرید چون جزئیاتی که به این شیوه به نمایش در می‌آیند کاملا طبیعی به نظر می‌رسند، با اینکه به اندازه زمانی که عکسها بیش از حد شارپ شده‌اند به چشم نمی‌آیند. بجز کمی نویز در رنگهای جامد مثل رنگ آسمان، آرتیفکتهای ناخواسته در پی 7 دیده نمی‌شد.

اما نماینده اوپو از نظر جزئیات بهتر عمل کرد. این دوربین در این گروه بهترین شد، حتی با وجود اینکه رقبای سرسختی از برندهای بزرگ دنیا داشت. شاخه‌های درختان، ترکهای روی دیوار، بافت روی پوست درخت و دیگر جزئیات موجود در صحنه به صورت عالی به نمایش در آمدند و نرمر‌افزار دوربین عملیات اضافه‌ای برای شارپ کردن بیش از حد رنگها انجام نداد و در از بین بردن نویزهای دیجیتالی بدون کم کردن جزئیات عالی عمل کرد. عملکرد دوربین پرچمدار اوپو در این بخش واقعا تاثیر گذار بود.

گلکسی اس 5 زیاد هم از فایند 7a عقب نماند. این هوشمند با دوربین 16 مگاپیکسلی نتایجی تقریبا به خوبی نماینده اوپو تولید کرد، اما در پروسه شارپ کردن و کاهش نویز پس از انداختن عکس، باعث غیر طبیعی جلوه کردن آن جزئیات شد. برای همین هم است که به اسند پی 7 و اس 5 در این قسمت نمره یکسان داده می‌شود. جزئیات در اس 5 نسبت به پی 7 واضح‌تر اما کمی غیر طبیعی‌تر بوده و جزئیات پی 7 کمتر‌ و واقعی‌تر جلوه می‌کرد.

دوربین Z1  با پیش فرض 20 مگاپیکسل عکس می‌اندازد و سپس آنها را به کیفیت 8 مگاپیکسل می‌رساند. نتیجه عکسی می‌شود که از آن چیزهایی که عکس اصلی دارد محروم است، اما به طور کل دارای جزئیات غنی و شارپ خوب است.

نماینده ال‌جی، عکسهایی تولید کرد که از جهاتی دوست داشتنی و از جهات دیگر چنین نبودند. عکسهایی بودند که نویز بسیار کمی داشتند و از سوی دیگر جزئیات بسیار کمتر و در موادی و در اندازه کامل تصاویر، غیر طبیعی بودند، اما به طور کل عکسهای جی 2 آنقدر جزئیات ارائه می‌دادند که خیلی خوب خوانده شوند.

شاید دوربین آیفون 5s از نوع 8 مگاپیکسلی باشد، اما جزئیات بسیار خوبی را در این اندازه مگاپیکسل به نمایش گذاشت. نویز کاملا تحت کنترل بوده و در صحنه‌هایی با نور کافی، به ندرت قابل رویت بود.

ام 8 نیز با دوربین آلترا پیکسل و رزولوشن 4 مگاپیکسلی‌اش نتایج قابل قبولی داشت، اما نه در حدو اندازه‌های دیگر رقبایش در این گروه. با تنها کمی زوم یا کراپ کردن، کیفیت عکس به دلیل پایین بودن تعداد پیکسلها کاهش پیدا می‌کرد.

Untitled

[divide]

اوپو فایند 7a

007-A-Oppo-Find-7a-details[divide]

هواوی اسند پی 7

find[divide]

ال‌جی جی 2

g2[divide]

آیفون 5s

iphone[divide]

اچ تی سی ام 8

M8[divide]

گلکسی اس 5 s5[divide]

اکسپریا Z1

z1[divide]

پاناسونیک GH2

panas[divide]

2-details[divide style=”2″]

عکسهای گرفته شده در محیط داخلی

عکسبرداری در نور روز و خارج از محیطهای بسته، چالش سنگینی برای دوربین‌ها محسوب نمی‌شود و اصل عکسبرداری در محیطهای کم نورتر است.

 دو هوشمند از هواوی و اوپو در این بخش با وجود کمبود نور بسیار خوب عمل کردند.

عکسهای اسند پی 7، شارپ و با جزئیات خوب گرفته شد، با اینکه نویز دیجیتالی ولی نه در حد آزار دهنده قابل رویت بود. اوپو فایند هم عکسهایی گرفت که نویز دیجیتالی کمتری داشتند، زیرا پردازش انجام شده پس از انداختن عکسها به کاهش این نویزها انجامیده و جزئیات را کمتر کرده بود. از نظر رنگهای تولید شده، هر دو اسمارتفون تنها در یک یا دو فریم تمایل به تولید عکسهایی با تون گرمتر داشتند و در هنگام استفاده از فلش نماینده اوپو عکسهایی با ظاهر طبیعی‌تر تولید کرد.

در میان باقی هندست‌ها، Z1 و آیفون 5s دوست داشتنی‌ترین عکسها را گرفتند. نماینده اپل توازن مناسبی بین دقت رنگها و جزئیات ایجاد کرد و با اینکه عکسهای Z1 کمی دانه دانه بودند، از نظر جزئیات بهتر نشان دادند. حتی در محیط‌های تاریک، فلش نماینده سونی به خوبی قادر به روشن ساختن محیط بود.

عکسهای اس 5 هم در این قسمت بسیار خوب بودند، با اینکه کمی به سردی می‌زدند. مخصوصا در نور کم و تاریکی زمانی که فلش روشن نبود، این هوشمند کمی در دقت رنگها دچار مشکل می‌شد.

ال‌جی جی 2 هم عکسهای خوبی را به نمایش گذاشت. جزئیات کافی بودند و میزان نویز پایین بود، اما رنگها در محیطهای کم نور، خوب به نظر نمی‌رسیدند.

ام 8 در محیط کم نور متوسط عمل کرد و رنگها بی روح بودند.

Thumbnail-crop (1)

[divide]

اوپو فایند 7a

find

[divide]

اسند پی 7

ascend

[divide]

گلکسی اس 5

S5[divide]

ال‌جی جی 2

G2

[divide]

آیفون 5s

iphone

[divide]

اچ تی سی ام 8

M8

[divide]

اکسپریا Z1

z1

[divide]

پاناسونیک GH2

panaso

[divide]

3-indoor[divide style=”2″]

عکسبرداری در شب

خوشبختانه و در این قسمت هم دو نماینده هواوی و اوپو کاملا قابل استفاده ظاهر شدند، با اینکه انتظار بیشتری از دوربین‌های تعبیه شده در این دو داشتیم. اسند پی 7 در عکسهای شب متوسط عمل کرد، این عکسها کمی نویز دار بوده و به اندازه‌ای که از یک اسمارتفون 13 مگاپیکسلی انتظار داریم نبودند. رنگها هم به سمت سردی تمایل داشتند.

فایند 7a هم تقریبا در حد اسند پی 7 ظاهر شد. جزئیات با وجود کاهش دهنده نویز کمتر شدند و عکسها تمایل به سمت تون گرم داشتند.

نتایج بدست آمده از اس 5 و آیفون 5s بسیار بهتر بودند. هر دو عکسهای دقیق با رنگهای تقریبا خوب گرفتند و زیاد هم نویز دیجیتال نداشتند. جی 2 هم تقریبا در حد این دو ظاهر شد و میزان جزئیات در عکسهایش به اندازه کافی بود، اما رنگها همیشه دقیق ظاهر نشدند.

عکسهای Z1 متاسفانه از فقدان دقت رنگها رنج می‌بردند، اما از نظر جزئیات خوب بودند. ام 8 نیز عکسهای خوبی گرفت، ولی نور شدیدا روشن بود و رنگها در این عکسها تمایل به تون سرد داشتند.

اوپو فایند 7a

 finf

[divide]

اسند پی 7

acsend[divide]

گلکسی اس 5

S5[divide]

ال‌جی جی 2

G2[divide]

آیفون 5s

iphone[divide]

اچ تی سی ام 8

M8[divide]

اکسپریا Z1

021-G-Sony-Xperia-Z1-night.JPG[divide style=”2″]

نتیجه فیلمبرداری:

6-videoنتیجه عکاسی پانوراما:

4-panorama[divide]

نتیجه کل

7-final-score

25 در مورد “مقایسه عملکرد دوربینهای فایند 7a و هواوی اسند P7 با 5 غول موجود در بازار (همراه با تصویر)”

  1. اس فایو دوربینش خیلی خوبه من گوشیه دوستم ایفون 6 هست گوشیه خودم اس فایو و دوربین هردو تاشم نگاه کردم و عکس گرفتم حتی دوستمم فهمید که کیفیت اس فایو بهتره من نمیخوام از گوشیم تعریف کنم فقط خواستم این واقعیتو روشن کنم.

  2. فقط LG g2 هم عکساش شفاف بود هم رنگاش واقعی
    درضمن در جشنواره ای شرکت اپل و ایسر و ایسوس از شرکت الجی بابت کیفیت فوق العاده اسمارت فون جی2 و جی3 قدر دانی کردن و به چند نفر از کارکنای شرکت الجی پیشنهاد کار تو شرکت خودشونو دادن.
    من خودم سونی اکسپریا زد3 دارم با اینکه دوربینش 20.7 مگاپیکسله اما به الجی نمیرسه و میخوام همین فردا الجی جی2 یا جی3 بگیرم . پیشنهاد من بهشما

    LG g2

  3. سلام من خوره گوشی هستم از هر برندی بگید گوشی داشم z1 نوکیا 1020 اچ تی سی وان النم پی سون دارم خ ایی ی چیز دیگس مردم فک می کنن هرچی گرون تر بهتر این اشتباه ممنون

  4. از مطلبی که گذاشته بودین خیلی استفاده کردم.خیلی ممنون .امیدوارم همیشه موفق باشید سارا خانوم

  5. شما همتون باید به چیزای دیگه هم دقت کنین……برای مثال one M8 باید اینقد پاش پول بدی و گرونترین هم هست و دوربینش از همه بدتره.ولی ascend P7 با این که ارزونترینه ولی بهترین دوربینو داشت.مشکل ما ایرانیا همینه که به بعضی عقاید مسخره چسبیدیم و حقیقت رو نمی بینیم.حالا چون هوآوی چینیه و ارزونه باید بریم سامسونگ و اپل و اچ تی سی بخریم………….
    جانم فدای رهبر

  6. با عرض سلام …به نظر من گوشی هوآوی p7 از همه عالیتره … دهن سامسونگو اپلو سرویس میکنه …حالا ببینید چی گفتم

  7. کسی که این متنو نوشته طرفدار پر و پاقرص هواوی و فایند بوده یا نونش از شرکت هواوی درمیدومده من جی 2 دارم نمیگم از سلطان آیفون 5s و اس 5 بهتر بود ولی باید بعد اینا سوم میشد بد بخت جی 2 رو کشتید

  8. واقعا سونی یک چیز دیگه ای خیلی عکساش خوبه وخیلی واقعیه رنگاش با این که زد 1بوده باید زد2 باشه تو این رقابت نه زد1

    1. سونی به درد لای جرز میخوره تازه اگه اونجوریه باید وایسیم iphone6 بیاد بعد مقایسه کنیم تازه یک ملیونو خورده ای به گوشی پول می دی که کیفیت صفحش tft باشه!

      1. اره داداش از نزدیک ندیدن سونی هم مردمو گیر اورده خخخخ خودم زد دارم فقط خوشگلیو هرچی بخوام نصبه روش دوربینو صفحه اینا که هیچی جی 2 عالیه دوربینش دوسم داره ولی از همه بهتر اس 5 هسش
        اپتیموس جی پرو هم دارم ولی دادم به یکی از بستگانم دوربینه زد پیشش 8 هم نیس سونی فقط رو کاغذ برا خودش تایپ میکنه.پشیمونمممممممممممم.خدافص

  9. Z1
    توی ورژن اصلی هست
    شرایط عادلانه یعنی آخرین فریمور روش باشه
    یعنی کیت کت
    در ضمن در حال حاضر رتبه بندی بنچ مارک واسه دوربین اینه
    Z2
    Nokia p_v_808
    Z1

  10. تو بین این همه به صورت کلی تو همه شرایط عکاسی به نظرم اول از همه 5s بعد p7 و s5 خیلی بهتر بودن.نمیدونم چرا ام8 دوربینش بده نظرم راجبه دوربینش عوض شد…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH