با کمک گوشی هوشمند خود، باغبانی کنید‍!

garden

اگر شما از آن دسته کسانی هستید که دوست ندارید دست‌هایتان خاکی شود، اما خواهان یک باغچه در خانه خود بوده و حوصله رسیدگی به آن را ندارید؛ به راحتی می‌توانید با تلفن هوشمند خود باغبانی کنید و محصولات کشاورزی، بدون مواد شیمیایی را کشت کنید!

یک گروه تحقیقاتی حدود دو سال است که در این مورد تحقیق می‌کند و اکنون توانسته است گلخانه هیدروپونیکی بسازد که شما بتوانید در خانه خود از آن استفاده کنید. فقط شما به اطلاعات عمومی اندکی درباره گیاهان نیازمند هستید که بتوانید با استفاده از گوشی هوشمند خود، شروع به باغبانی کنید.

در این وسیله از سنسور‌ها و محرک‌های گوناگونی استفاده شده است که به کمک یکدیگر بهترین شرایط را برای رشد گیاهان مهیا می‌کنند. این دستگاه وظیفه کنترل دما، رطوبت، چرخه نور و آبیاری را بر عهده دارد که دیگر نیازی به مواد شیمیایی برای رشد گیاهان نیست.

از آنجایی که گیاهان مختلف، نیاز به شریط آب و هوایی متفاوتی دارند، در ابتدا روی اپلیکیشن دستگاه تنظیماتی وجود دارد که کاربر شرایط مناسب برای گیاه کاشته شده را وارد می‌کند و دیگر بقیه کار بر عهده خود گلخانه است. به دلیل طراحی زیبا و شکل گیاهان داخل آن، می‌توان از این گلخانه به عنوان یک وسیله تزیینی نیز استفاده کرد.

اگرچه تمام مراحل پرورش گیاه، به صورت اتوماتیک انجام می‌شود اما این گلخانه گاهی به نظارت شما، برای بررسی شرایط رشد نیاز دارد که این مسئله نیز اغلب بصری انجام می‌شود یعنی فرد به سراغ گلخانه می‌رود و به تماشای شرایط گیاهان می‌نشیند. اپلیکیشنی نیز برای این دستگاه طراحی شده است که کاربران اندروید و ios می‌توانند از آن استفاده کنند و به بررسی شرایط گیاه بپردازند. شما حتی می‌توانید در بیرون از خانه نیز به وسیله اینترنت از شرایط گیاهان خود مطلع شوید و به آنها رسیدگی کنید.

این گلخانه اکنون در در دو سایز کوچک و بزرگ وجود دارد که افراد می‌توانند متناسب با محیط خانه و شرایطی که گیاه نیاز دارد، یک از آن‌ها را تهیه کنند.

1 در مورد “با کمک گوشی هوشمند خود، باغبانی کنید‍!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH