آی‌فون‌های سال 2021 اپل دارای ناچ کوچکتر و حسگر LiDAR در موقعیتی جدید خواهند بود

پیش‌تر و در سال 2017 کمپانی اپل از گوشی آی‌فون X به‌عنوان یکی از بزرگترین محصولات بازطراحی شده در سری اسمارت‌فون‌های خود رونمایی کرد. گوشی‌های آی‌فون 4 نسل بعد اپل شامل سری آی‌فون 12 کماکان دارای ناچ‌هایی با اندازه مشابه هستند. اما بر اساس آخرین گزارش وبسایت Digitimes که توسط منابع داخلی زنجیره تامین نیز موردتائید قرار گرفته است؛ آی‌فون‌های نسل آینده بالاخره از برش‌های کوچکتری استفاده خواهند کرد. این اطلاعات از طریق یک گزارش قدیمی‌تر در اوایل ماه جاری نیز موردتائید قرار گرفتند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها اپل دوربین مادون‌قرمز و پروژکتور نقطه‌ای را درون یک ماژول واحد ادغام خواهد کرد؛ موضوعی که امکان استفاده از الگوی طراحی جمع‌وجورتر را فراهم می‌کند. بعلاوه آی‌فون‌های آینده (که احتمالا تحت عنوان سری آی‌فون 12S شناخته می‌شوند) علاوه بر بهره‌مندی از ناچ‌های کوچکتر همانند هندست‌های سری آی‌فون 12 در 4 مدل مختلف عرضه خواهند شد. آی‌فون 12S صرفنظر از به‌کارگیری ناچ باریکتر کماکان از الگوی طراحی با لبه‌های تخت همانند مدل‌های آی‌فون 12 بهره‌برداری خواهد کرد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها کلیه مدل‌های آی‌فون 12S مجهز به اسکنر LiDAR خواهند بود؛ مشخصه‌ای که اکنون صرفا در مدل‌های آی‌فون 12 پرو و آی‌فون 12 پرو مکس قابل دسترس است. همچنین بر اساس گزارشات جدید مشخصه OIS با قابلیت جابه‌جایی سنسور یکی دیگر از افزونه‌های بزرگ کلیه مدل‌های آی‌فون‌ 12S به‌شمار می‌رود. در حال حاضر این مشخصه صرفا در آی‌فون 12 پرو مکس به کار گرفته شده است. بعلاوه مدل‌های پیشرفته 6.1 و 6.7 اینچی آی‌فون از لنزهایی با اندازه‌های بزرگتر استفاده خواهند کرد.

3 در مورد “آی‌فون‌های سال 2021 اپل دارای ناچ کوچکتر و حسگر LiDAR در موقعیتی جدید خواهند بود”

    1. امیرکیوان گوهری

      سلام دوست عزیز. این سنسور در زمینه واقعیت‌افزوده کاربرد فراوانی داشته و از طریق انتشار چندین پالس نوری قادر به اسکن فضای پیرامون خود است. این سنسور با تابش لیزر و محاسبه‌ی زمان رفت و برگشت می‌تواند فاصله‌ی اشیاء نسبت به دستگاه را محاسبه کند و در کل قادر به نقشه‌برداری محیط به صورت سه‌بعدی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH