سامسونگ به‌دنبال عرضه تبلت جدید خود با نام گلکسی تب S7 لایت است

امروزه بازار تبلت‌های اندرویدی به‌دلیل فقدان وجودی امکانات قدرتمند برای ارتقاء جذابیت این دستگاه‌های بزرگ فاقد جاذبه‌ای چشمگیر است. با این‌حال برخی کمپانی‌ها کماکان در این حوزه فعالیت نموده و به منظور ارتقاء قابلیت‌های کاربردی دستگاه‌های اندرویدی و جذب هرچه بیش‌تر کاربران به این پلتفرم‌ها امکاناتی انحصاری را ارائه می‌کنند. در میان کمپانی‌های علاقه‌مند به تولید تبلت، سامسونگ یکی از برترین برندها در حوزه محصولات اندرویدی به‌شمار می‌رود. بررسی شرایط کلی بازار نشان می‌دهد که کمپانی اپل کماکان بر بازار جهانی تبلت‌ها سیطره دارد. سال گذشته شرکت سامسونگ از سری گلکسی تب S7 رونمایی کرد و اخیرا به‌روزرسانی One UI 3.1 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 11 را برای این تبلت‌ها منتشر نمود. اکنون یک گزارش جدید نشان می‌دهد که برند کره‌ای در تدارک عرضه سری جدیدی از تبلت‌های خود تحت‌عنوان گلکسی تب S7 لایت است.

بر اساس اعلام منابع داخلی کمپانی سامسونگ در تدارک رونمایی از دستگاه جانشین مدل سال گذشته گلکسی تب S6 لایت است. این محصول در 3 مدل مجزا با قابلیت اتصال به شبکه وای‌فای، نسخه LTE و 5G عرضه خواهد شد. این دستگاه‌ها به‌ترتیب دارای شماره مدل‌های SM-T735، SM-T730 و SM-T736B/SM-T736N هستند. در واقع تبلت‌های گلکسی تب S7 و گلکسی تب S7 پلاس نیز دارای 3 مدل مجزا هستند. شایان به ذکر است که نام دقیق این مدل‌ها هنوز اعلام نشده است؛ اما برخی گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهند که این محصول تحت‌عنوان گلکسی تب S7 لایت عرضه خواهد شد. برخی دیگر از کارشناسان معتقدند که تبلت جدید با نام گلکسی تب S8e روانه بازار می‌شود. این شیوه نامگذاری گزینه‌ای مناسب به‌نظر می‌رسد. به هرحال استفاده از این الگوی نامگذاری معرف سری آینده گلکسی تب S8 بوده و بدین‌ترتیب کاربران آن‌را با مدل سال گذشته مرتبط نخواهند کرد.

سامسونگ احتمالا در تدارک عرضه تبلت‌های گلکسی تب S7 لایت پلاس و گلکسی تب S7 لایت XL است

بر اساس اعلام وبسایت SamMobile تبلت‌های ورژن لایت پلاس یا XL نیز احتمالا به‌زودی معرفی خواهند شد. با وجود اطلاعات منتشر شده در خصوص عرضه گلکسی تب S7 لایت سایر شواهد نشان می‌دهند که سامسونگ در تدارک عرضه مدل دیگری با پسوند “پلاس” یا “XL” است. این مدل جدید احتمالا با مشخصاتی مشابه و البته نمایشگری بزرگ‌تر عرضه خواهد شد. بنابراین نام دستگاه احتمالا نشان‌دهنده اندازه واقعی بزرگ‌تر و نه توان پردازشی بالاتر آن خواهد بود.

اگرچه پیرامون مشخصات این دستگاه اطلاعات محدودی منتشر شده است؛ اما بر اساس پیش‌بینی‌ها نسخه 5G تبلت مجهز به تراشه اگزینوس 1080 خواهد بود. البته این تراشه عملکردی مشابه یک دستگاه پرچم‌دار را با خود به ارمغان خواهد آورد. با این‌حال هنوز نمی‌توان در این زمینه با قطعیت اظهارنظر کرد. سامسونگ از تبلت گلکسی تب S6 لایت در 6 ماهه نخست سال 2020 رونمایی کرد. به همین دلیل انتظار می‌رود که مدل جانشین این محصول پیش از ماه جولای 2021 روانه بازار شود. البته یقینا در آینده جزئیات بیش‌تری پیرامون این گجت منتشر خواهد شد؛ زیرا سابقه کمپانی کره‌ای در مخفی نگاه داشتن اطلاعات مربوط به دستگاه‌های آینده خود چندان درخشان نیست.

2 در مورد “سامسونگ به‌دنبال عرضه تبلت جدید خود با نام گلکسی تب S7 لایت است”

  1. تبلت تا ۱۰ اینچ خیلی بزرگه و علاوه بر سختی استفاده
    خطر ضربه خوردنش هم بالا میره ?‍♀️?‍♀️

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH