انتقاد معاون قضائی دادستان کل کشور از عملی نشدن قانون ممنوعیت واردات گوشی‌های بیش از 300 یورو!

در ماه آبان با انتشار مقاله‌ای به شرایط حاکم در بازار تلفن همراه، وضعیت تامین ارز، موضوع ممنوعیت واردات گوشی‌های بیش از 300 یورو و دستور رهبری در مورد ورود گوشی‌های لوکس آمریکایی به کشور پرداختیم، اما حال پس از مدتی مجددا موضوع واردات گوشی بیش از 300 یورو مطرح شده است، به تازگی سعید عمرانی، معاون قضائی دادستان کل کشور با ارسال نامه‌ای به رزم حسینی، وزیر صنعت،معدن و تجارت از عملی نشدن واردات گوشی‌های بیش از 300 یورو با وجود مصوبه کمیته ارزیابی تخصیص ارز متشکل از بانک مرکزی و وزارت صمت و تاکید رهبری به این موضوع، انتقاد کرد.

در این نامه ذکر شده که در سال 98 تنها 9 درصد از گوشی‌های وارد شده بیش از 300 یورو قیمت داشتند اما ارز تخصیص داده برای این مدل‌ها به میزان 35 درصد بود. همچنین در سال جاری نیز 72 درصد از گوشی‌های بیش از 300 یورو به شکل مسافری وارد کشور شدند که 81 درصد این گوشی‌ها آیفون بودند. عمرانی در نامه خود اشاره کرده که با وجود مشکل در تامین ارز و مشکلات معیشتی مردم، چرا تاکنون قانون جلوگیری از واردات گوشی‌ها مسافری اجرایی نشده است.

در تیرماه سال جاری با وجود تامین ارز و صرفه جویی در ارز تخصیص داده شده برای واردات، کمیته ارزیابی تخصیص ارز متشکل از بانک مرکزی و وزارت صمت قانون ممنوعیت واردات گوشی‌های بیش از 300 یورو را تصویب کرد. پس از آن رهبر انقلاب نیز در شهریورماه سال جاری با انتقاد از ارز تخصیص داده شده برای واردات گوشی‌های لوکس آمریکایی (آیفون) به نوعی موافقت خودشان را با عدم ورود گوشی‌های گران قیمت و بیش از 300 یورو اعلام کردند.

اما حال با گذشت بیش از 7 ماه هنوز این طرح اجرایی نشده است، این درحالی است که در آبان ماه گذشته مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت اعلام کرد که پس از سخنان رهبری، واردات گوشی‌های بیش از 300 یورو عملا ممنوع شده و بانک مرکزی برای واردات این گوشی‌ها ارز تخصیص نمی‌دهد.

نظر شما در این باره چیست؟

3 در مورد “انتقاد معاون قضائی دادستان کل کشور از عملی نشدن قانون ممنوعیت واردات گوشی‌های بیش از 300 یورو!”

  1. دولت بزرگترین وارد کننده گوشیه
    و از اونطرف هم با ریجستری پول درمیارن
    هرچی گوشی گرونتر باشه هزینه ریجستری بالاتر میره

    1
    1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH