بودجه 150 میلیون دلاری گوگل برای کمک به توزیع واکسن کرونا

شرکت گوگل امروز رسما اعلام کرد که از توزیع واکسن کووید 19 به شکل چشمگیری حمایت خواهد کرد. بر اساس اعلام گوگل این کمپانی مبلغ 100 میلیون دلار دیگر را به حوزه تبلیغات اختصاص خواهد داد. این تبلیغات متعلق به مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، سازمان بهداشت جهانی (WHO) و موسسات غیرانتفاعی در سراسر جهان خواهند بود. بعلاوه به منظور ارائه اطلاعات مرتبط با واکسن به برخی جوامع محروم نیز مبلغ 50 میلیون دلار دیگر اختصاص خواهد یافت.

گوگل همچنین اعلام کرده که در برخی مناطق سرویس‌های جستجوگر این شرکت و گوگل مپس موقعیت‌های جدید اجرای واکسیناسیون ویروس کرونا را نمایش خواهند داد. این سرویس ابتدا در ایالت‌های آریزونا، لوئیزیانا، می‌سی‌سی‌پی و تگزاس آغاز به کار کرده است. بعلاوه گوگل امکانات ویژه‌ای نظیر اعلام موقعیت ساختمان‌ها، پارکینگ‌ها و فضاهای باز در نظر گرفته شده برای کلینیک‌های واکسیناسیون را ارائه خواهد داد. این سرویس ابتدا در ایالات‌متحده آغاز به کار نموده و سپس در سایر مناطق نیز مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

نهایتا گوگل برای کمک به سازمان‌های مراقبت بهداشتی، داروخانه‌های خرده فروش، شرکت‌های تدارکاتی و موسسات دولتی در راستای تسریع روند توزیع واکسن از سرویس ابری خود استفاده خواهد کرد.

خریداری شرکت فیت‌بیت توسط گوگل موجب ایجاد نگرانی‌هایی در زمینه حفظ حریم خصوصی کاربران شده است

پس از انجام تحقیقات طولانی ضدانحصاری شرکت گوگل بالاخره در روز 14 ژانویه (25 دی ماه) با پرداخت مبلغ 2.1 میلیارد دلار برند دستگاه‌های پوشیدنی فیت‌بیت را به‌طور رسمی خریداری کرد. در حال حاضر فیت‌بیت بیش از 120 میلیون دستگاه مختلف را در سراسر جهان به فروش رسانده و دارای پایگاه گسترده‌ای از مشتریان است. پس از اعلام رسمی این معامله بسیاری از کاربران بابت امنیت حریم خصوصی خود دچار نگرانی شدند. گوگل یک شرکت آمریکایی با آرشیو بزرگی از داده‌ها است و به استفاده از اطلاعات کاربران برای انجام تبلیغات خاص و هدفمند شهرت دارد.

کاربران نگران آن هستند که دریافت هرگونه آگهی تبلیغاتی خاص به‌معنای تهدید امنیت اطلاعات خصوصی آن‌ها باشد. به هرحال شکاف اعتماد میان هر 2 طرف ماجرا موضوعی انکارناپذیر است. در این میان سخنان جیمز پارک؛ مدیرعامل برند فیت‌بیت بیش از همه چیز اطمینان‌بخش به‌نظر می‌رسد:

“گوگل همچنان از حریم خصوصی کاربران گجت‌های فیت‌بیت محافظت خواهد کرد. این کمپانی در زمینه یک سری تعهدات الزام‌آور با سازمان‌های تنظیم مقررات در جهان به توافق رسیده است. این موضوع تضمین‌کننده آن است که اطلاعات مربوط به سلامت و تندرستی کاربران فیت‌بیت برای تبلیغات شرکت گوگل مورد استفاده قرار نگرفته و این داده‌ها به‌صورت مجزا از سایر اطلاعات تبلیغاتی گوگل نگهداری خواهند شد.”

این وعده بخشی از تحقیقات پیشین اتحادیه اروپا محسوب می‌شود. بر این اساس چنان‌چه گوگل مایل به خریداری فیت‌بیت باشد؛ در این‌صورت بایستی به ذخیره‌سازی اطلاعات کاربران فیت‌بیت در فضایی کاملا مجزا متعهد باشد. بعلاوه اتحادیه اروپا به منظور اطمینان از وجود فضای رقابتی عادلانه شرکت گوگل را از محدود نمودن دستگاه‌های پوشیدنی هوشمند سایر برندها منع کرده است.

این تعهدات برای مدت 10 سال معتبر بوده و اتحادیه اروپا می‌تواند نسبت به تمدید دوباره آن تصمیم‌گیری نماید. بر اساس داده‌های موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research سهم اسمارت‌واچ‌های شرکت فیت‌بیت از بازار جهانی طی 6 ماهه نخست سال 2020 تنها برابر با 2.4 درصد بوده است. این در حالیست که تولیدات شرکت‌هایی نظیر اپل، گارمین، هواوی و سامسونگ به‌ترتیب سهم 51.4، 9.4، 8.3 و 7.2 درصدی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

2 در مورد “بودجه 150 میلیون دلاری گوگل برای کمک به توزیع واکسن کرونا”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH