پنج نکته برای رشد شرکت‌های کوچک فناوری در طی شیوع ویروس کرونا!

طی سال گذشته، همه‌گیری ویروس کرونا چالش‌های بسیاری را برای شرکت‌های مختلف ایجاد کرده است. با توجه به اینکه از دست دادن مشتری می‌تواند تأثیر زیادی در عملکرد آنها داشته باشد، مشاغل کوچک بسیار آسیب دیده‌اند. بقیه این مطلب از زبان محقق و نویسنده اصلی گفته می‌شود. من به عنوان مدیرعامل یک شرکت نرم‌افزاری، می‌دانم که شرکت‌های کوچک فناوری در این دوران بسیار ضربه خورده‌اند.

با این حال، تیم ما کاملاً عکس این مسئله را تجربه کرده است. ما دریافتیم که با تغییر چند استراتژی، می‌توانیم در طول بیماری به طور همه جانبه رشد کنیم. در واقع، مشتریان فعلی ما در حال تمدید قراردادهای خود هستند، چشم‌اندازهای جدیدی در آینده داریم و بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو) نیز به وب‌سایت ما به طور مداوم کمک شایانی کرده است.

در ادامه، پنج نکته مهم درباره نحوه موفقیت شرکت‌ها خلاصه شده است که ممکن است برای دیگر شرکت‌های کوچک فناوری مفید به نظر برسند. در ادامه این مطلب با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

1. دست‌پاچه نشوید!

به هیچ وجه نباید در این دوران فکر و گمان کنید که ممکن است شرکت فناوری شما آسیب ببیند یا اینکه نسبت به دیگر رقبا عقب بیافتد. فقط سوالات ‌پاسخ داده نشده‌ای در این میان مطرح است که باید بررسی شود: اگر فناوری و نرم‌افزارهای پیشرفته در حال حاضر مورد توجه سازمان‌ها نباشند، چه باید کرد؟ اگر مشتری‌های اصلی خود را از دست بدهیم آینده شرکت چگونه خواهد بود؟ آیا از تجارت خارج خواهیم شد؟ یکی از راه‌های انگیزه گرفتن، در نظر گرفتن حقایق است. خوشبختانه، حقیقت‌ها در واقع به نفع ما هستند. حقیقت این است که بسیاری از شرکت‌ها حتی با وجود همه‌گیری هنوز هم به طور فعال در حال جستجو و آماده خرید محصولات جدید نرم‌افزاری و فناوری هستند.

به گفته نیویورک تایمز، همه‌گیری باعث سرعت بخشیدن به تحول دیجیتال در کل جامعه ما شده است، به لطف این واقعیت که تعداد آمریکایی‌هایی که از خانه کار می‌کنند به 50 درصد مردم رسیده است (در مقایسه با 15 درصد قبل از همه‌گیری ویروس کرونا).

اکنون سازمان‌ها و افراد برای بهینه سازی تجارب کاری و زندگی از راه دور به انواع مختلف فناوری نیاز دارند. عادات جدید فن‌آوری شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان بدان معنی است که شرکت‌های کوچک فناوری راه به جایی نمی‌برند. در واقع، سهام کوچک فناوری برای شرکت‌هایی مانند Fastly و Zscaler در طی همه‌گیر شدن ویروس کرونا بسیار بالا رفته است. هر وقت احساس تردید و وحشت کردید، این حقایق را در خاطر داشته باشید، این امر به شما کمک می‌کند تا نسبت به چشم انداز تجارت خود انگیزه و خوش‌بینی داشته باشید.

2. محصولات خود را تنظیم و طراحی مجدد کنید

جذب مخاطبان گسترده هرگز بهترین استراتژی برای یک تجارت کوچک نیست. همیشه بهتر است پیشنهادهای محصول خود را از یکدیگر متمایز کرده و سپس بازارهای خاصی را هدف قرار دهید. این امر به ویژه برای یک شرکت فناوری کوچک که بحبوحه بحران همه‌گیری ویروس کرونا قرار گرفته است، بسیار مهم است.

اکنون بیش از هر زمان دیگری باید محصولات خود را به عنوان یک راه‌حل خاص یک مشکل خاص طراحی کنید؛ مشکل نیز به وضوح همه‌گیری ویروس کرونا است. همچنین باید به چگونگی ارائه راه‌حل‌ها در این چالش و ارائه محصولات برای سازمان‌ها و یا مصرف‌کنندگان دقت کنید. یک کمپین بازاریابی در مورد مارک تجاری مجدد محصول خود با توجه به همه‌گیری انجام دهید. این کار را می‌توانید با محتوای جدید، اسکریپت‌های فروش، سوالات متداول و صفحات در وب سایت خود انجام دهید و حتی اگر زمان و ظرفیت کافی دارید، تغییرات جدیدی در محصول ارائه دهید.

در مورد شرکت ما می‌توانم اینچنین بگویم که ما روی همه محصولاتمان تمرکز می‌کنیم. چون در دوران همه‌گیری قرار داریم بر مزایای ایمنی و ضد عفونی‌کننده که استفاده می‌کنیم. در نتیجه، تقاضای جدیدی برای نرم‌افزار مدیریت فضای خود به دست آورده‌ایم. وقتی اینچنین نشان دادیم که چگونه شرکت ما در طی همه‌گیری پیشرفت کرده است و تأثیر آن بر مشتری را نیز ارائه کرده‌ایم، محبوبیتی به دست آورده‌ایم.

3. بر سئو تمرکز کنید

بهینه‌سازی موتور جستجو در واقع فرصتی مناسب برای شما فراهم می‌کند تا وقت خود را روی پیشرفت شرکت خود صرف کنید. بازاریابی محتوا نه تنها به وب‌سایت شرکت شما کمک می‌کند تا از نظر کلمات کلیدی در گوگل رتبه بالاتری کسب کند، بلکه فرصتی ارزشمند است که شرکت را به عنوان یک متخصص در بخش محصولات شرکت فن‌آوری تبدیل می‌کند.

آیا می‌دانستید 75 درصد از افراد وقتی در گوگل به دنبال چیزی می‌گردند هرگز صفحه اول نتایج جستجو را رد نمی‌کنند؟ این به این دلیل است که مشتریان وب‌سایت‌هایی را که در صفحه اول نتایج موتور جستجو پیدا می‌کنند را معتبرتر می‌دانند. با توجه به اینکه 61 درصد از کاربران اینترنت قبل از خرید به صورت آنلاین درباره محصولات تحقیق می‌کنند، برای شرکت‌های کوچک فناوری ضروری است که در زمینه جستجوگرها برای وب سایت‌های خود سرمایه‌گذاری کنند.

شرکت شما می‌تواند انواع مختلفی از محتوا مانند پست‌های وبلاگ، تصاویر، فیلم‌ها و پست‌هایی در رسانه‌های خبری و وب‌سایت‌های برجسته ایجاد کند و به جستجوگرها کمک کند تا وب‌سایت محبوب‌تری داشته باشید. یافتن نویسندگانی نیز برای سایت فقط به آگهی شغلی نیاز دارد و بسیار نیز آسان است. اگر بودجه شما اندک است، فقط چند ساعت در هفته به تیم نیاز دارید تا مطالبی را درباره موضوعی که می‌دانید بنویسید: محصولات شرکت شما. محتوا لازم نیست پیچیده و دقیق باشد. محتوای واضح و خلاصه‌ای که ارزش محصول شما را توضیح دهد، بیشترین تأثیر را دارد.

4. مشتریان کنونی خود را توسعه دهید!

اگر نمی‌توانید مشتری جدیدی پیدا کنید، باید حتما سعی کنید مشتریان فعلی خود را راضی نگه دارید. باید مطمئن شوید که آیا آن‌ها از محصولات و خدمات راضی هستند، مایل هستند دوباره محصول جدیدی بخرند یا اینکه قرار است از شرکت دیگری خرید کنند. شما باید همه این‌ها را در نظر بگیرید.

با مشتریان خود تماس بگیرید تا ببینید که از محصول خریداری شده شرکت راضی هستند و اگر سوالی دارند، بپرسند. به آنها آموزش رایگان و تخفیف در کالاهای دیگر بدهید. یک برنامه تشویقی ایجاد کنید که مشتریان موجود یا مشتریان قبلی را ترغیب می‌کند تا در مورد تجربه محصول خود در وب‌سایت یا سایت‌های دیگر بررسی نظراتی در مورد تجربه محصول خود بنویسند.

پرورش روابط با مشتری باعث ایجاد حس اعتماد با مشتری می‌شود که شرکت‌های بزرگ اغلب نمی‌توانند آن را تکرار کنند. در واقع، طبق مرکز تحقیقات پیو، 86 درصد از مردم ایالات متحده به مشاغل کوچک اعتماد دارند، در حالی که تنها 55 درصد افراد به مشاغل بزرگ اعتماد دارند. این یک شانس بزرگ برای شرکت شما است تا مشتریان فعلی خود را به مشتریان دائمی خود تبدیل کند که محصولات شما را گسترش می‌دهند.

5. صبور باشید

روند فروش در طی همه‌گیری بسیار کندتر است. ممکن است خرید و فروش به طور ناگهانی متوقف شود؛ زیرا یک سهامدار به علت همه‌گیری ویروس کرونا آسیب‌هایی دیده است. خریداران علاقه‌مند مجبور به ارزیابی مجدد بودجه خود و بازگشت به شما هستند. این لیست همچنان ادامه دارد. صبور بودن و پشتکار ملایم می‌تواند در طولانی‌مدت نتیجه‌بخش باشد.

یادآوری‌ها را در تقویم خود تنظیم کنید و هر چند وقت یک بار به مشتریان اجازه دهید در بالای آخرین پیشنهادات نظرات خود را بنویسند. راه خوب دیگر برای بازگشت به جمع شرکت‌ها ارائه آزمایشات رایگان یا ضمانت‌های پس از فروش است. این مسئله نشان می‌دهد که شرکت شما به محصول خود اطمینان دارد و می‌خواهد تجربه خوبی برای مشتری فراهم کند.

اداره یک شرکت فناوری کوچک در طی همه‌گیری جهانی دلهره‌آور است و در آن هیچ شکی نیست. بسیاری از چالش‌ها خود را نشان می‌دهند، اما به یاد داشته باشید که تجارت شما مستقیماً شکست نمی‌خورد. فناوری به یک جزء اساسی در ساختارهای کاری و سبک زندگی همه‌گیری ما تبدیل شده است. اگر بتوانید از چند استراتژی اصلی برای استفاده از این واقعیت جدید استفاده کنید، ممکن است دریابید که شرکت کوچک فناوری شما نه تنها از بیماری همه‌گیر جان سالم به در می‌برد، بلکه روش‌های جدیدی را برای پیشرفت پیدا می‌کند و به زودی موفق خواهد شد! نگران نباشید و به تلاش‌های خود ادامه دهید. اگر نظری دارید برای ما در قسمت نظرات بنویسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH