اپل واچ جان دوچرخه‌سوار انگلیسی گرفتار شده در طغیان رودخانه را نجات داد

غول فناوری آمریکایی موسوم به اپل طی سالیان گذشته ثابت کرده که در زمینه تولید محصولات نوآورانه پیشتاز است. ساعت‌های هوشمند سری اپل واچ یکی از محصولات خلاقانه غول کوپرتینویی به‌شمار می‌روند. در سالیان اخیر بارها شاهد انتشار گزارشاتی پیرامون نجات جان افراد توسط اپل واچ بوده‌ایم. با این‌حال ساعت هوشمند اپل کماکان جان افراد در مناطق مختلف جهان را نجات می‌دهد. در آخرین مورد یک دوچرخه‌سوار در کشور انگلیس پس از گرفتار شدن در طغیان رودخانه و ارسال درخواست کمک از طریق اپل واچ موفق به نجات جان خود شد.

بر اساس گزارش منتشر شده این دوچرخه‌سوار ناشناس پس از طی مسافت حدودا 1 مایلی از طریق جریان آب به منطقه پایین‌دست رودخانه Wye River منتقل شد. این فرد با در دست گرفتن یک شاخه‌ درخت خود را به حاشیه رودخانه رساند و درخواست کمک کرد. شان بیلی؛ فرمانده ارشد امداد و نجات در توضیح ماجرا گفت: “وی از طریق اپل واچ خود با پرسنل واحد کنترل حریق ما گفتگو کرد؛ در حالی‌که یک شاخه درخت را محکم در دستان خود نگه داشته بود. ساعت هوشمند وی کارآیی بسیار مطلوبی داشت و در واقع به ما کمک کرد تا موقعیت وی را در سریع‌ترین زمان ممکن شناسایی کنیم.” به گفته شان بیلی شخص دوچرخه‌سوار به شکلی بسیار سریع و غیرمنتظره گرفتار طغیان رودخانه شده است؛ اما توانایی وی برای نجات جان خود حقیقتا بسیار شگفت‌آور است.

رودخانه Wye River از نزدیکی مرز کشورهای انگلستان و ولز عبور می‌کند. در ماه ژانویه مقامات محلی پیرامون خطر طغیان این رودخانه و بروز سیل هشدار داده بودند.

اپل واچ از طریق اتصال LTE یا ارتباط با یک گوشی آی‌فون قادر به برقراری تماس خواهد بود. همچنین این گجت دارای عملکرد SOS اضطراری است. بدین‌ترتیب اپل واچ می‌تواند با دولت محلی تماس گرفته و به افرادی که توسط کاربر در لیست مخاطبان اضطراری تعریف شده‌اند؛ پیام متنی ارسال نماید.

1 در مورد “اپل واچ جان دوچرخه‌سوار انگلیسی گرفتار شده در طغیان رودخانه را نجات داد”

  1. نفهمیدیم بالاخره اینا ساعت هوشمندن یا مامور اتشنشانی؟
    هر هفته یه نفر از مرگ نجات میدن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH