واکسن کرونا

اولین محموله واکسن روسی کرونا تا 22 بهمن وارد کشور می‌شود

طبق برنامه دولت و وزارت بهداشت، همگام با حمایت از تولید واکسن ویروس کرونا در داخل کشور، برای افزایش ایمنی عمومی و کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا، برنامه خرید واکسن کرونا از کشورهای خارجی مورد بررسی قرار گرفت. پس از سخنان رهبر مبنی بر عدم نیاز ایران به واکسن آمریکایی و انگلیسی، خرید واکسن فایزر آمریکا از طریق کواکس منتفی شد، پس از آن کشورهای روسیه، چین و حتی هند به عنوان گزینه‌های بعدی خرید واکسن مطرح شدند.

همانطور که می‌دانید، ایران برای خرید واکسن کرونا به سراغ اولین واکسن ثبت شده در جهان رفته و قرار است واکسن اسپوتنیک وی از روسیه به کشور وارد شود. محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در این زمینه اعلام کرد: ما بیش از دوماه است که در خصوص واکسن تولید شده در روسیه با آن‌ها مذاکره داریم. البته مذاکرات ما با کشورهای چین و هند نیز ادامه دارد. خوشبخانه مذاکرات ما با روسیه پیشرفت خوبی داشته و طی یک ماه اخیر، تمام اسنادی که در خصوص تولید واکسن اسپوتنیک وی داشتند برای ما فرستادند و گروه علمی ما نیز این اسناد را بررسی کردند.

واعظی ادامه داد: تائیدیه خرید واکسن برای روس‌ها فرستاده شده و امیدوار هستیم اولین محموله واکسن کرونا تا پیش از 22 بهمن وارد کشور شود. البته سیاست اول ما این است که از تولید واکسن کرونا داخلی حمایت کنیم، ما از واکسن‌های برکت، رازی و پاستور حمایت خواهیم کرد اما به هر حال نمی‌توان تا اواخر فصل بهار برای تولید واکسن داخلی صبر کرد. ما با کواکس قرارداد داریم و با سه کشور روسیه، چین و هند نیز قرارداد خواهیم بست. قرار است دو میلیون دوز واکسن روسی خریداری شود، امیدواریم تا کواکس هم محموله خود را سریع‌تر تحویل دهد.

همچنین اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور نیز در مورد تائیدیه وزارت بهداشت به خرید واکسن از روسیه گفت: سلامت مردم برای ما اهمیت دارد، به همین دلیل برای مبارزه با کرونا واکسن معتبری که مورد تائید وزارت بهداشت باشد را وارد می‌کنیم.

3 در مورد “اولین محموله واکسن روسی کرونا تا 22 بهمن وارد کشور می‌شود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH