h

شکایت کاربران از عدم رعایت ترافیک نیم‌بها برای رسانه‌های صوت و تصویر

در چند وقت اخیر کاربران زیادی نسبت به تعرفه ترافیکی برخی از سرویس‌های صوت و تصویر ایرانی اعتراض داشتند، طبق دستور العمل ابلاغی به اپراتورها، مصرف اینترنت سرویس‌های صوت و تصویر داخلی باید نیم‌بهاء محاسبه شود اما در روزهای اخیر شکایات فراوانی مبنی بر عدم رعایت تعرفه نیم‌بهاء برای سرویس‌های صوت و تصویر داخلی به معاونت تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا رسیده و این معاونت پیگیر حقوق کاربران خواهد بود.

معاونت تنظیم بازار و توسعه کسب و کار در واکنش به این اتفاق اعلام کرد که برخی از اپراتورها که ملزم به محاسبه ترافیک رسانه‌های صوت و تصویر داخلی با مصرف اینترنت نصف تعرفه بین‌الملل بودند، با تبلیغات جذاب مبنی بر مشاهده فیلم و سریال رایگان، بدون اطلاع رسانی به کاربر، تعرفه اینترنت را به نرخ بین‌الملل محاسبه می‌کردند. این معاونت برای احقاق حقوق کاربران، پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار داده است.

اپراتورهای تلفن همراه بر اساس مصوبه شماره 237، 248 و 251 کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات، ملزم به محاسبه ترافیک نیم‌بهاء، سرعت متفاوت و بسته‌های ترجیحی برای تولید کنندگان محتوای داخلی هستند، همچنین کلیه اپراتورها باید امکان تفکیک ترافیک داخلی از بین‌الملل را اعمال و تعرفه مصرف دیتای محتوای داخلی را به صورت ترجیهی به میزان حداکثر 50 درصد تعرفه دیتای بین‌الملل محاسبه کنند.

با اعلام معاونت تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا، پرونده اپراتورها جهت بررسی به کمیته رسیدگی به تخلفات ساترا فرستاده شد، در صورت صحت شکایات کاربران، رسانه‌های صوت و تصویر ملزم خواهند شد نسبت به اصلاح قرادادها نحوه قیمت گذاری حق اشتراک و ترافیک خود به نفع مصرف کنندگان اقدام نمایند.

همچنین انتظار می‌رود بر اساس حکم صادره، سازمان تنظیم مقررات رادیویی نیز نسبت به اصلاح این شیوه درآمدزایی توسط اپراتورها، اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهد.

5 در مورد “شکایت کاربران از عدم رعایت ترافیک نیم‌بها برای رسانه‌های صوت و تصویر”

  1. به نظرم فیلم هایی رو که میخواید ببنید از سایت های دیگه دانلود کنید اینطوری می فهمید که چقدر نت میخواد و در ضمن هر وقتم خواستید دوباره ببینید نیاز به اینترنت ندارید

  2. گفتم چرا نتم اینقد زود تموم میشه
    با نماوا یه قسمت از سریال قورباغه دیدم
    این نامردا دوبل حساب کردن

    1
    1
    1. وقتی کسی اشتراک نماوا و مشابه هاش تهیه نکرده
      باشه، و فقط اینکه می تونه مشاهده بکند فیلم رو به
      واسطه قرار داد فیلیمو یا نماوا با ایرانسل یا رایتل
      تمام بها برای او محاسبه خواهد شد.
      و فقط برای افرادی که اشتراک دارند نیم بها
      حساب می شه.

  3. حامد عطایی

    یه مدت رایگان بود بعدش نیم بها شد الان کاملا مث بقیه سایتا شدن
    میترسم فردا پس فردا دوبل حساب کنن

    1
    2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH