نوکیا 2.5 تائیدیه Bluetooth SIG را دریافت کرد

یقینا سال 2020 یکی از دوره‌های کم‌فروغ فعالیت کمپانی HMD Global طی سالیان اخیر به‌شمار می‌رود. شیوع فراگیر ویروس کرونا طی سال میلادی گذشته موجب شد تا کمپانی فنلاندی احیاءکننده برند نوکیا تعداد محدودی هندست را به بازار عرضه نماید. همچنین کاربران منتظر عرضه یک اسمارت‌فون پرچم‌دار توسط نوکیا بودند؛ اما متاسفانه از چنین دستگاهی هنوز رونمایی نشده است.

با توجه به فقدان اطلاعات دقیق حتی مشخص نیست که آیا کمپانی قصد رونمایی از اسمارت‌فون نوکیا 9.3 PureView را دارد یا خیر. HMD Global با وجود پشت سر گذاشتن یک سال پیچیده اکنون آماده است تا سال 2021 را با امید بیش‌تری آغاز نموده و سالی پربارتر را برای خود رقم بزند. ظاهرا نوکیا 2.5 یکی از نخستین دستگاه‌های قابل عرضه طی سال جاری به‌شمار می‌رود.

برند فنلاندی در ماه سپتامبر سال 2020 از اسمارت‌فون نوکیا 2.4 رونمایی کرد. برخی افراد احتمالا تصور می‌کنند که برای عرضه مدل جانشین این هندست هنوز کمی زود است؛ اما در واقع این‌طور نیست. HMD Global پیش‌تر نیز ثابت کرده که برای عرضه اسمارت‌فون‌های خود الگوی مشخصی را دنبال نمی‌کند.

بر این اساس اخیرا دستگاه جدیدی در پایگاه داده Bluetooth SIG رویت شده است که به باور کارشناسان همان مدل جانشین نوکیا 2.4 محسوب می‌شود. با توجه به ساختار نامگذاری محصولات کمپانی HMD به‌آسانی می‌توان حدس زد که این هندست تحت‌عنوان نوکیا 2.5 روانه بازار خواهد شد. این دستگاه با شماره مدل T99652AA1 اخیرا در پایگاه داده بلوتوث ظاهر شد. نکته جالب‌توجه این‌که نوکیا 2.4 از شماره مدل مشابهی یعنی T99651AA1 برخوردار است.

تائیدیه بلوتوث نشان می‌دهد که نوکیا 2.5 از اتصال بلوتوث 5.0 و LTE پشتیبانی می‌کند. متاسفانه نوکیا در این هندست خود از یک تراشه 5G استفاده نخواهد کرد. بنابراین نوکیا 2.5 احتمالا با برچسب قیمتی مقرون‌به‌صرفه در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. بر اساس پیش‌بینی‌ها این هندست در بازار هندوستان معرفی خواهد شد؛ چرا که کمپانی HMD اکثر دستگاه‌های اقتصادی خود را ابتدا در این کشور عرضه خواهد کرد.

مشخصات اسمارت‌فون نوکیا 2.4

جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که نوکیا 2.4 مجهز به یک نمایشگر 6.5 اینچی با رزولوشن اچ‌دی پلاس (1600 در 720 پیکسل) است. توان پردازشی این اسمارت‌فون از طریق تراشه هلیو P22 ساخت شرکت مدیاتک تامین می‌شود. این تراشه قدرتمندترین نیمه‌هادی کمپانی مدیاتک به‌شمار نمی‌رود؛ بلکه صرفا برای کاربری ابتدایی طراحی شده است. همچنین نوکیا 2.4 با 2 یا 3 گیگابایت حافظه رم و 32 یا 64 گیگابایت حافظه‌داخلی روانه بازار می‌شود. بعلاوه کاربران این هندست قادر به استفاده از 2 سیم‌کارت و کارت حافظه میکرو اس‌دی به‌صورت همزمان خواهند بود.

پیکره‌بندی دوربین دوگانه در پنل پشتی نوکیا 2.4 شامل حسگرهای 13 و 2 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی نیز مجهز به یک سنسور 5 مگاپیکسلی است. همچنین این هندست دارای اسکنر اثرانگشت در قسمت پشتی بوده و انرژی موردنیاز آن توسط یک باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی تامین می‌شود. نوکیا 2.4 با سیستم‌عامل اندروید 10 عرضه شد؛ اما بر اساس پیش‌بینی‌ها این دستگاه به‌زودی به‌روزرسانی اندروید 11 را دریافت خواهد کرد. پیشرفت‌های نسبی اسمارت‌فون جدید نوکیا 2.5 نویدبخش عرضه آن با تراشه‌ای قدرتمندتر و سیستم‌عامل اندروید 11 خواهند بود.

2 در مورد “نوکیا 2.5 تائیدیه Bluetooth SIG را دریافت کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH