به‌روزرسانی iOS 14.5 امکان بازگشایی قفل آی‌فون از طریق اپل واچ را فراهم می‌کند

بر اساس پیش‌بینی کارشناسان در آینده‌ای نسبتا نزدیک کلیه افراد جامعه هنگام حضور در اماکن عمومی کماکان بایستی از ماسک صورت استفاده کنند. این پدیده موجب می‌شود تا کاربران هنگام استفاده از قابلیت‌هایی نظیر فیس آی‌دی تا حدودی به زحمت بیفتند. اپل با اعمال تغییراتی در مکانیسم عملکرد سامانه فیس آی‌دی امکان تشخیص وجود ماسک روی صورت کاربران را فراهم نموده است. در این‌حالت از کاربران درخواست می‌شود تا در عوض استفاده از سیستم تشخیص چهره، کد پین خود را وارد نمایند. اما این موضوع برای قابلیتی که قرار بوده کاملا بی‌دردسر باشد؛ کماکان مشکل‌ساز خواهد بود.

خبر خوب این‌که چنان‌چه صاحب یک دستگاه اپل واچ هستید؛ در این‌صورت با انتشار به‌روزرسانی آینده iOS 14.5 می‌توانید از قابلیتی ارزشمند بهره‌مند شوید. در واقع پس از دریافت به‌روزرسانی جدید iOS چنان‌چه آی‌فون استفاده از ماسک روی چهره کاربر را تشخیص دهد؛ در این‌صورت تا زمان برقراری اتصال تائید شده میان گوشی و اپل واچ، قفل آی‌فون پس از انجام یک فرآیند جزئی اسکن چهره بازگشایی خواهد شد. در ادامه کاربران با دریافت یک اعلان لرزشی روی اپل واچ خود از اجرای موفقیت‌آمیز فرآیند آنلاک آی‌فون مطلع خواهند شد.

با این‌حال بایستی خاطرنشان کرد که قابلیت مذکور از ماهیتی اختیاری برخوردار است؛ بدان معنا که این مشخصه به‌صورت پیش‌فرض فعال نبوده و کاربران بایستی آن‌را به شکل دستی فعال نمایند. همچنین این قابلیت صرفا برای بازگشایی قفل گوشی کاربرد داشته و خدماتی نظیر خرید از اپ استور یا استفاده از سرویس Apple Pay کماکان مستلزم اسکن کامل چهره کاربر یا وارد نمودن کد عبور خواهد بود.

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد؛ فواید به‌کارگیری چنین قابلیتی به نوعی محدود خواهند بود؛ چرا که کلیه کاربران آ‌ی‌فون لزوما صاحب یک دستگاه اپل واچ نیستند. با این‌حال مشخصه مذکور کماکان گزینه‌های بیش‌تری را پیش روی کاربران قرار می‌دهد؛ بنابراین وجود آن همچنان می‌تواند مفید واقع شود.

3 در مورد “به‌روزرسانی iOS 14.5 امکان بازگشایی قفل آی‌فون از طریق اپل واچ را فراهم می‌کند”

    1. امیرکیوان گوهری

      سلام دوست عزیز. بله امکانپذیر است؛ اما کاربران گوشیهای اندرویدی به برخی قابلیتهای اپل واچ دسترسی نخواهند داشت. بعلاوه برای انجام این کار به یک گوشی آیفون نیز احتیاج خواهید داشت. برای آگاهی از مراحل انجام اینکار می توانید در گوگل جستجو کرده و آموزش های لازم را دریافت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH