جف بزوس؛ مدیرعامل شرکت آمازون در اواخر سال جاری از سمت خود کناره‌گیری می‌کند

نام جف بزوس و شرکت آمازون کاملا به یکدیگر گره خورده است؛ تا جایی که بسیاری از افراد آقای بزوس را به‌عنوان مدیرعامل کمپانی و یکی از ثروتمندترین مردان جهان می‌شناسند. با این‌حال جف بزوس اعلام کرده که با فرا رسیدن 3 ماهه سوم سال 2021 وی از سمت خود در شرکت آمازون کناره‌گیری نموده و در عوض روی برخی پروژه‌های دیگر خود تمرکز خواهد کرد.

در ادامه اندی جسی به سمت مدیرعاملی آمازون منصوب خواهد شد؛ فردی که پیش‌تر در سال 1997 و تنها چند سال پس از تاسیس آمازون به این شرکت پیوسته بود. آقای جسی از زمان آغاز فعالیت خود در آمازون سرپرستی واحد خدمات وب در این کمپانی را بر عهده گرفت (این واحد بخش عمده‌ای از خدمات اینترنتی آمازون را مدیریت می‌کند و همچنان به‌عنوان یکی از سودآورترین کسب‌وکارهای این شرکت قلمداد می‌شود).

جف بزوس طی نامه‌ای خطاب به کارمندان آمازون گفت: “اکنون خوشحالم که اعلام کنم من در 3 ماهه سوم سال جاری به ریاست اجرایی هیات مدیره آمازون منتقل شده و اندی جسی به سمت مدیرعاملی کمپانی منصوب خواهد شد. من با پذیرش مسئولیت ریاست اجرایی قصد دارم تا توجه و انرژی خود را روی توسعه محصولات جدید و ابتکارات اولیه متمرکز کنم. اندی جسی در فضای داخلی شرکت شخصیتی کاملا شناخته شده است و سابقه حضور وی در آمازون تقریبا با من برابری می‌کند. او یک رهبر برجسته خواهد بود و همواره اعتماد کامل من را به‌همراه خواهد داشت.”

بر این اساس به‌نظر می‌رسد که جف بزوس کماکان به فعالیت در آمازون ادامه خواهد داد؛ البته این‌بار وی با ظرفیتی متفاوت به نقش‌آفرینی خواهد پرداخت. همچنین مدیرعامل فعلی آمازون در یادداشت داخلی خود اعلام کرد: “من به همان اندازه که از فعالیت در دفتر کار خود خوشحال هستم؛ بابت چنین انتقالی احساس هیجان می‌کنم. میلیون‌ها مشتری برای دریافت خدمات موردنیاز خود به ما وابسته بوده و تامین معیشت بیش از 1 میلیون کارمند نیز به فعالیت آمازون گره خورده است. فعالیت در نقش مدیرعامل آمازون مسئولیتی سنگین و البته بسیار دشوار است. بنابراین هنگام پذیرش چنین مسئولیتی توجه به هرگونه فعالیت دیگر امری دشوار خواهد بود.”

2 در مورد “جف بزوس؛ مدیرعامل شرکت آمازون در اواخر سال جاری از سمت خود کناره‌گیری می‌کند”

  1. پولدار ترین فرد دنیا باشی
    در اوج قدرت و جوانی مدیریت رو واگذار کنی
    همین روحیه و ریسک پذیری باعث شده اینقدر موفق بشه

    1
    1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH