همکاری شرکت‌های خودروسازی فورد و لینکلن برای تولید خودروهای اندرویدی از سال 2023

شرکت فورد موتورز اخیرا خبر آغاز همکاری خود با کمپانی گوگل را اعلام کرد. بر این اساس این شرکت خودروسازی از سال 2023 برای راه‌اندازی سیستم سرگرمی در اتومبیل‌های خود از نسخه ویژه سیستم‌عامل اندروید موسوم به Android Automotive استفاده خواهد کرد. همچنین فورد اعلام کرد که به منظور پردازش داده‌ها، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی از سرویس‌های ابری گوگل استفاده خواهد کرد.

ادغام قابلیت‌های جدید بدان معناست که رانندگان خودروهای ساخت شرکت‌های فورد و لینکلن قادر به استفاده از دستیار صوتی گوگل اسیستنت، گوگل مپس و سایر برنامه‌ها و خدمات (از جمله موارد متفرقه) در خودروهای خود بوده و مالکان این خودروها می‌توانند بدون در اختیار داشتن یک گوشی اندرویدی به سرویس‌های مذکور دسترسی داشته باشند.

 

جیم فارلی؛ رئیس و مدیرعامل شرکت فورد گفت: “ما در فورد برای تولید محصولات و خدمات ضروری و متمایز وسواس خاصی به خرج می‌دهیم. این سامانه یکپارچه به تیم‌های ما امکان خواهد داد تا ایده‌های نوآورانه خود را برای مشتریان فورد و لینکلن ارائه نموده و در عین‌حال امکان دسترسی یکپارچه به اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های جهانی گوگل را فراهم می‌کند.” بعلاوه این سیستم با مشخصه CarPlay سازگاری خواهد داشت؛ لذا کاربران آی‌فون نیز قادر به استفاده از آن خواهد بود. همچنین سیستم مذکور مطابق روال گذشته کماکان از دستیار صوتی آمازون الکسا پشتیبانی خواهد کرد.

آقای فارلی افزود: “در حالی‌که فورد کماکان به اجرای گسترده‌ترین تحولات تاریخ خود در حوزه برق، ارتباطات و اتومبیل‌های خودران ادامه می‌دهد؛ همکاری کمپانی‌های فورد و گوگل موجب پیدایش یک قطب واقعا قدرتمند در حوزه نوآوری شده و امکان ارائه تجربه‌ای برتر برای مشتریان و مدرن‌سازی کسب‌وکار ما را فراهم می‌کند.”

بر اساس اعلام فورد این کمپانی برای خودروهای تولیدی خود از سیستم‌عامل اندروید و خدمات ابری استفاده خواهد کرد. بدین‌ترتیب این خودروساز آمریکایی قادر به ارسال درخواست‌های نگهداری مرتبط با مشتریان و حتی هشدارهای تجاری خواهد بود. همچنین فورد معتقد است که فناوری گوگل به خودروسازان امکان خواهد داد تا تجربه مشتریان را ارتقاء دهند. بعلاوه این خودروساز معتقد است که سرویس‌های شخصی نوآورانه به شکلی یکپارچه‌تر مورد استفاده قرار خواهند گرفت. با این‌حال کمپانی مشخصا در خصوص این سرویس اظهارنظر نکرده است.

فورد با همکاری گوگل حوزه‌های گسترده‌ای را پوشش خواهد داد. همکاری میان شرکت‌های فورد و گوگل فراتر از حوزه خودرو خواهد بود. این شرکت‌ها در بسیاری از حوزه‌ها همکاری عمیقی با یکدیگر دارند. فورد با استفاده از سرویس ابری گوگل می‌تواند از مزایای هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بهره‌مند شود.  هر 2 کمپانی مشغول تشکیل یک کارگروه جدید برای شناسایی سایر فرصت‌های داده محور هستند. در بلندمدت کمپانی فورد به شریک گوگل در زمینه اینترنت اشیاء تبدیل خواهد شد.

البته دلیل تصمیم فورد مبنی بر انتخاب گوگل کاملا قابل درک است. گوگل یک پلتفرم کاملا گسترده را در اختیار دارد و فورد می‌تواند از آن بهره‌برداری نماید. بدین‌ترتیب شرکت خودروسازی بابت سازگاری برنامه‌ها، به‌روزرسانی‌ها یا عرضه امکانات جدید هیچ‌گونه نگرانی خاصی نداشته و یقینا نیازمند توسعه یک پلتفرم جایگزین نخواهد بود. در این میان مشخصه‌هایی نظیر گوگل مپس مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کنند. در حال حاضر این سرویس برتری خود نسبت به سایر رقبا در زمینه جستجوی مواردی نظیر کسب‌وکارها را به اثبات رسانده است.

2 در مورد “همکاری شرکت‌های خودروسازی فورد و لینکلن برای تولید خودروهای اندرویدی از سال 2023”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH