3 استراتژی ساده برای یادگیری

طبق منابع مختلف، تفاوت بین مطالعه و یادگیری این است که مطالعه به معنای کسب دانش، به طور کلی استفاده از حافظه و روابط بین مفاهیم است، در حالی که یادگیری کسب تجمعی مهارت‌ها و دانش است که اغلب ناشی از تجارب است. از نظر نویسنده اصلی این مطلب، مهم‌ترین قسمت موفقیت به عنوان یک کارآفرین این است که افراد یادگیری را از سر لذت و نه از روی تعهد، چه برای پیشرفت شخصی خود و چه به دلیل نیاز پروژه خود، ادامه دهند.

انجام این کار با ورود به چیزهای ناشناخته و چالش‌های مختلف برابر است. از گذراندن کلاس‌های ماندارین گرفته تا صحبت با یک تأمین کننده بالقوه شما به علم و یادگیری نیاز دارید. این سه استراتژی است که من روزانه برای داشتن مهارت‌های خود در ورزش مداوم یادگیری و تغذیه استفاده می‌کنم.

عبارت اتلاف وقت را از واژگان خود حذف کنید

یک جمله مشهور اینچنین می‌گوید که با گذشت زمان و صبور بودن علم به دست می‌آید و چه زمانی بهتر از این است که وقتی که در تاکسی یا اتوبوسی نشسته‌اید، از هر دقیقه از آن را به خواندن کتاب یا گوش دادن به کتاب صوتی اختصاص دهید. من شخصا در طی دو ساعت و نیم در روز (به طور متوسط) که برای رفتن از یک مکان به مکان دیگر می‌گذرانم، ده‌ها کتاب خوانده‌ام و به همان تعداد نیز گوش داده‌ام.

شیوه‌ای که برای جذب اطلاعات انتخاب می‌کنید به شرایط یا سلیقه شخصی شما بستگی دارد. واقعیت این است که گزینه‌های زیادی برای استفاده از برنامه روزمره و یادگیری هر روز وجود دارد. می‌توان به راحتی از کتاب‌های صوتی استفاده کرد. اشتراک ماهانه نیز گران نیست، به شما امکان دسترسی دائمی به کل مجموعه از کتاب‌ها و ژانرهای مختلف که گاه بی‌نهایت به نظر می‌رسند را می‌دهد. همچنین می‌توانید هنگامی که در بیرون از منزل هستید به پادکست‌های مختلف گوش دهید.

از بی‌نهایت ابزار موجود در اینترنت استفاده کنید

ما افراد بسیار خوش شانسی هستیم! می‌دانید چرا؟! چون که در زمانی زندگی می‌کنیم که به معنای واقعی کلمه همه نوع دانشی، کتابی و یا مقاله‌ای با یک سرچ آسان از اینترنت در اختیار ما قرار دارد. کارآفرینان نمی‌توانستنند در زمان و مکان بهتری نسبت به امروز باشند. به همان روشی که کتاب‌های صوتی برای یادگیری زبان‌ها وجود دارد، سایت‌ها، موسسات و سازمان‌هایی نیز وجود دارند که برای آموزش کلاس‌های آنلاین برای انواع تخصص‌ها اختصاص داده شده‌اند. از ایالات متحده تا سنگاپور و از هاروارد تا دانشگاه تل آویو، صدها موسسه در ده‌ها کشور وجود دارد که دوره‌های آنلاین را برای هر کسی که می‌خواهد بگذراند، در اختیار دارند.

در بسیاری از سایت‌ها می‌توانید راهکارهای مختلف مدیریت، نوشتن، تجارت، مدیریت پروژه، برنامه نویسی و کارآفرینی، و بسیاری دیگر را با بررسی‌ها، نظرات و حتی امتیازات افراد دیگر یاد بگیرید. می‌توانید یک ساعت در روز از این سایت‌ها برای کسب علم استفاده کنید؛ یا برای کسانی که بسیار مشغول هستند، در طی یک روز در هفته می‌توانند وقت بگذارند و مهارت‌های جدیدی یاد بگیرند.

وقت خود را صرف موضوعات و فعالیتهایی کنید که به پیشرفت شما کمک می‌کنند

یادگیری زبان یک روش بسیار سرگرم‌کننده برای تمرین مغز به عنوان عضله است. اما گاهی اوقات نکته‌ای پیش می‌آید این است که باید تصمیم بگیریم که آیا گذراندن سه ساعت در هفته برای یادگیری زبان فرانسه مهم‌تر است یا اینکه به جای آن به ورزشگاه برویم یا حتی استراحت کنیم. مگر اینکه یادگیری زبان فرانسوی جزئی از کارتان باشد که در آن صورت مجبور به یادگیری عالی هستید. اگرچه این مثال در مورد زبان‌هاست، اما در مورد هر فعالیت دیگری نیز بسیار کاربردی است. مهم این است که وقت خود را به طور موثر مدیریت کنید.

 

در عین حال، اطمینان حاصل کنید که فعالیت‌هایی که در اولویت هستند را انجام دهید. در غیر این صورت، فرصت پیشرفت خود را در موضوعات و زمینه‌هایی که نیاز به توجه فوری دارند از دست می‌دهید. زود خوابیدن اغلب مهم‌تر از وقت گذرانی در اپلیکشن‌ها و نتفلیکس است. روزانه یک ساعت را اختصاص دهید تا فقط به پیشرفت شخصی و شغلی خود بپردازید. تعیین اهداف برای پیشرفت، مثلا تعیین تعداد صفحاتی که باید کتاب بخوانید، با پایان یافتن سریع یک دوره به شما کمک می‌کند تا بهترین فرد در زندگی روزمره خود باشید.

همانطوری که می‌دانید، مغز یک عضله است. شما توانایی زیادی در درک مفاهیم دارید. این تفاوت بین رئیس یا رهبر بودن است. بهترین راه برای یادگیری این است که همیشه به خود یادآوری کنید که هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که درباره آن‌ها مطالعه نکرده‌اید، آن‌ها نمی‌دانید؛ در نتیجه اینچنین می‌توانید چیزی را چه از نظر شخصی و چه از نظر شغلی بهبود ببخشید؛ و این ادامه یادگیری است.

در این مسیرها گام بردارید و خود را به عنوان یک کارآفرین بیاموزید؛ شما باید بهترین معلم زندگی خود باشید. بهتر است که به دنبال افرادی بگردید که تیمی قدرتمند تشکیل می‌دهند که در آن همه مهارت‌های مکمل را برای توسعه کسب و کار فراهم می‌کنند. اگر شما از کمبود اطلاعات خود آگاه نباشید، چه کسی مسئول خواهد بود؟ باید همواره به یادگیری ادامه دهیم.

1 در مورد “3 استراتژی ساده برای یادگیری”

  1. البته باید توجه کرد که اخبار و اطلاعات اینترنت درصد بالایی از واقعیت دور هستند
    باید از سایت های معتبر با منبع علمی اطلاعات گرفت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH