نکات مهم در خرید اسپیکر؛ 7 نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید

بازی کردن، فیلم دیدن و گوش کردن به موسیقی از رایج‌ترین تفریحات زندگی مدرن است. بین همه این تفریحات یک وجه مشترک وجود دارد؛ صدا. همه دوست داریم بالاترین کیفیت صدا را بشنویم. برای شنیدن صدا در بالاترین و بهترین کیفیت خود، خرید یک اسپیکر بهترین انتخاب است.

اما مشکل اینجاست که برندها و اسپیکرهای مختلفی در بازار موجود است. آشنایی با خصوصیات اسپیکر به شما کمک می‌کند، بهترین انتخاب را انجام دهید. در این مقاله 7 نکته برای خرید اسپیکر را با هم مرور می‌کنیم. در انتهای مقاله هم یک پیشنهاد ویژه برای خرید اسپیکر داریم. تا انتها همراه ما باشید.

با انواع اسپیکر بیشتر آشنا شوید

پیش از آشنایی با مهم ترین نکات در خرید اسپیکر بهتر است با انواع بلندگو آشنا شویم. اسپیکرها را بر اساس طراحی آن‌ها می‌توان به سه دسته دیواری، پایه‌دار و قابل حمل تقسیم کرد. اسپیکرهای دیواری معمولا برای منازل یا اداره‌ها استفاده می‌شوند. در حقیقت این اسپیکرها برای مکان‌ها و استفاده‌های ثابت طراحی شده‌اند. این مدل از اسپیکرها به صورت با سیم و بی‌سیم به تلویزیون و کامپیوتر شما متصل می‌شوند.

مدل دیگر اسپیکرها، اسپیکرها پایه دار هستند. بلندگوهای پایه دار برای هر مکانی قابل استفاده است. شاید بتوان این مدل از اسپیکرها را محبوب‌ترین مدل اسپیکر در بین علاقه‌مندان دانست که بیشتر هم در خانه‌ها استفاده می‌شود.

سومین و جدیدترین مدل اسپیکر، اسپیکر بلوتوثی قابل حمل است. این اسپیکرها ابعاد کوچکی دارند و پرتابل بودن آن‌ها مهم‌ترین مزیت این اسپیکرها نسبت به سایر مدل‌ها است. اسپیکرهای قابل حمل برای اکثر افراد، خصوصا کسانی که اهل سفر و گردش هستند، یک انتخاب ایده‌آل است. انتخاب یک اسپیکر مناسب با توجه به نیازها و انتظارات شما انجام می‌شود. بنابراین پیش از هر اقدامی این سه مدل اسپیکر را به دقت بررسی کنید و سپس بلندگوی مدنظر خودتان را تهیه کنید. به جز مدل و کاربرد اسپیکر باید به 7 نکته دیگر هم هنگام خرید اسپیکر توجه ویژه داشته باشید.

1. وات واقعی بلندگو؛ چقدر صدا بلند است!

هنگام خرید بلند گو به آر ام اس (RMS)  توجه ویژه داشته باشید. آر ام اس نشان دهنده توان واقعی بلندگو است. در حقیقت میزان بلندی صدا وابستگی مستقیم به RMS دارد. بنابراین در صورتی که به دنبال یک اسپیکر با بلندترین صدای ممکن هستید، به عدد RMS توجه کنید.

2. طراحی بلندگوها؛ اسپیکر مورد علاقه‌تان را پیدا کنید

اگر چند سال پیش بود، شما فقط تعدادی محدودی گزینه برای خرید اسپیکر داشتید. اسپیکرهایی عموما مشکی و با بدنه‌ای حجیم که باب میل خیلی‌ها نبودند. اما امروز شما از دیدن مدلهای متنوع اسپیکر سردرد خواهید گرفت. در حال حاضر انواع و اقسام مدل‌ها با رنگ‌بندی‌های مختلف در بازار وجود دارند.

باید بدانید که طراحی اسپیکر مستقیما بر روی کیفیت و قدرت صدا اثرگذار است. بنابراین توصیه می‌کنیم به جز علاقه شخصی در خصوص رنگ و مدل اسپیکر حتما و حتما به نوع اسپیکر هم دقت کنید. اگر هم اسپیکر را برای خانه می‌خواهید، پیشنهاد ما این است که بین دیزاین خانه و اسپیکر شما یک تناسب منطقی برقرار باشد.

3. اسپیکرهای چند کاناله را انتخاب کنید

یکی دیگر از نکاتی که باید هنگام خرید اسپیکر به آن دقت کنید، تعداد کانال است. با گذشت زمان تعداد کانالهای خروجی صدا در اسپیکر بیشتر شده است. این افزایش تعداد کانال‌ها مستقیما بر کیفیت صدا تاثیر گذاشته است. پیشنهاد ما این است که هنگام خرید اسپیکر، اسپیکرها 3 یا 4 کاناله را انتخاب کنید. در این اسپیکرها یکی از کانال‌ها برای خروجی صدای بم طراحی شده و کیفیت صدای نهایی را افزایش می‌دهد.

4. بیشتر از توان شنیداری اسپیکر نخرید!

شاید جالب باشد که بدانید گوش انسان سالم قادر به شنیدن صداهایی بین 20 هرتز تا 20 هزار هرتز است. به عبارت دیگر گوش آدمی صداهایی بالاتر یا پایین‌تر از این فرکانس را پردازش نمی‌کند. اینکه برخی اسپیکرها صداهایی بالاتر و پایین‌تر از اعداد فوق را پوشش می‌دهند، یک مزیت نیست. چراکه صدایی به گوش شما نخواهد رسید. بنابراین توصیه می‌کنیم در هنگام خرید اسپیکر به این نکته هم توجه داشته باشید.

5. اسپیکر بزرگ‌تر بهتر نیست

ابعاد اسپیکر هم از آن نکات مهمی است که کمتر کسی به آن توجه می‌کند. اگر قصد خرید اسپیکر برای یک فضای ثابت مثل خانه را دارید، باید به فاکتور ابعاد توجه کنید. اسپیکرهایی غول‌پیکر لزوما خوب نیستند. چراکه در منزل‌های کوچک و آپارتمانی صدای بسیار زیادی تولید می‌کنند.

مساله‌ای که می‌تواند در درازمدت بر روی سلامتی گوش شما اثر بگذارد البته نباید از آزار و اذیتی که این اسپیکرها برای همسایه‌ها ایجاد می‌کنند، غافل شد. پیشنهاد ما این است که با توجه به متراژ اتاق یا خانه یک اسپیکر با حجم مناسب و متعادل را تهیه کنید.

6. توجه به حافظه دستگاه و ظرفیت باتری در اسپیکرهای قابل حمل

برخی از اسپیکرها از کارت حافظه پیشتیبانی می‌کنند. دقت داشته باشید که اسپیکر انتخابی شما، حافظه مناسبی داشته باشد. اگر هم به دنبال خرید یک اسپیکر پرتابل هستید، به ظرفیت باتری توجه ویژه داشته باشید.

در اسپکرهای رومیزی و دیواری این مساله اهمیتی ندارد، چراکه دستگاه مستقیما از برق شهری استفاده می‌کند اما در اسپیکرهای قابل حمل بایستی به ظرفیت باتری توجه داشته باشید. چراکه در صورت اتمام ظرفیت باتری در هنگام استفاده و عدم دسترسی به یک منبع برق با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد. به صورت کلی در هنگام خرید وسایلی که از باتری استفاده می‌کنند مثل اسپیکر و هدفون بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید.

7. عدد باس دستگاه را در نظر بگیرید

عبارت « ۳۶ Hertz – 20000Hertz » معمولا بر اسپیکرها درج می‌شود. این عبارت مشخص کننده باس بلندگو است. هرچقدر عدد قبل از هرتز کمتر باشد، اصطلاحا اسپیکر باس عمیق‌تری دارد. پیشنهاد می‌شود که عدد درج شده برای باس کمتر از 50 هزار نباشد.

بهترین اسپیکر را از کجا بخریم؟ فروشگاه اینترنتی جانبی بهترین انتخاب ممکن

در این مقاله به 7 نکته مهم برای خرید اسپیکر اشاره کردیم. استفاده از نکات مهم در خرید اسپیکر که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم به شما کمک می‌کند که متناسب با بودجه خود بهترین اسپیکرها را تهیه کنید. اگر به دنبال یک فروشگاه مطمئن و عالی برای خرید اسپیکر هستید، پیشنهاد ما جانبی است.

فروشگاه اینترنتی جانبی، بزرگ‌ترین فروشنده لوازم جانبی در ایران است. برای تهیه انواع اسپیکرهای بلوتوثی، رومیزی و دیواری می‌توانید به جانبی مراجعه کنید. برای خرید اسپیکر مورد علاقه خودتان همین الان وارد سایت جانبی شوید یا با شماره تلفن 66566282-021 تماس حاصل کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

4 در مورد “نکات مهم در خرید اسپیکر؛ 7 نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید”

  1. باید خیلی به وات خروجی دقت کرد
    بعضی از شرکتا الکی یه عدد درشت روی کارتون میزنن ولی قسمت مشخصات واقعیشو مینویسن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH