چگونه اکانت تلگرام خود را حذف کنیم؟

تلگرام یک ویژگی دارد که بر اساس آن، اگر به مدت 6 ماه به حساب خود وارد نشوید، آنگاه اکانت شما نیز به‌صورت خودکار حذف خواهد شد. جالب است بدانید که در اپلیکیشن این پیام‌رسان، هیچ گزینه‌ای جهت حذف اکانت وجود ندارد. بنابراین جهت حذف اکانت تلگرام خود، باید از وب‌سایت این پیام‌رسان کمک بگیرید.

پیش از شروع کار، باید بدانید که پس از حذف حساب خود، راه بازگشتی وجود ندارد. پس از حذف اکانت خود، همه چت‌های عادی، چت‌های مخفی، گروه‌ها، کانال‌ها، فایل‌های رسانه‌ای و … خود را از دست خواهید داد. بنابراین پیش از انجام این کار، لازم است که از فایل‌های مهم خود، پشتیبان تهیه کنید. در طول فرایند حذف، تلگرام یک کد تأیید را به اپلیکیشن تلگرام شما، ارسال می‌کند. بنابراین جهت انجام این کار، باید اپلیکیشن این پیام‌رسان را بر روی گوشی اندروید و یا آیفون خود، نصب کرده باشید.

نحوه حذف اکانت تلگرام

پس از وارد شدن به حساب خود از طریق اپلیکیشن تلگرام، آنگاه باید از طریق مرورگر مورد علاقه خود، به وب‌سایت Telegram Authorization مراجعه کنید. در اینجا می‌توانید نسبت به حذف و یا مدیریت حساب تلگرام خود، اقدام کنید.

در اینجا باید شماره تلفن خود را به همراه کد کشور، وارد کنید. سپس باید بر روی کلید “Next” کلیک کنید.

حذف اکانت تلگرام

اکنون تلگرام یک کد تأیید را به اپلیکیشن تلگرام شما، ارسال می‌کند. حال باید اپلیکیشن را باز کرده و سپس مکالمه مربوط به Telegram را در بالا، انتخاب کنید.

حذف اکانت تلگرام

در پیام دریافت شده می‌توانید کد تأیید را مشاهده کنید. آن را کپی کنید.

حذف اکانت تلگرام

اکنون باید به وب‌سایت تلگرام بازگردید. در ادامه باید کد تأیید را وارد کرده و سپس بر روی کلید “Sign in”، کلیک کنید.

حذف اکانت تلگرام

در ادامه فرایند می‌توانید ابزارهای مدیریت حساب را مشاهده کنید. در اینجا باید بر روی لینک “Delete Account”، کلیک کنید.

اکنون وب‌سایت تلگرام از شما می‌پرسد که آیا از حذف حساب خود مطمئن هستید؟ اگر بخواهید، می‌توانید دلیل انجام این کار را نیز ذکر کنید. جهت ادامه باید بر روی کلید “Delete My Account”، کلیک کنید.

سپس پیغامی در مقابل شما ظاهر شده و آخرین تأیید را از شما درخواست می‌کند. باید بدانید که پس از انتخاب گزینه قرمز رنگ، تا چندین روز نمی‌توانید با استفاده از همان شماره تلفن، مجددا ثبت‌نام کنید. در نهایت اگر مطمئن هستید، آنگاه باید بر روی “Yes, Delete My Account”، کلیک کنید.

اکنون حساب تلگرام شما حذف شده و داده‌های تلگرام شما نیز ار طریق اپلیکیشن، قابل دسترسی نخواهند بود.

1 در مورد “چگونه اکانت تلگرام خود را حذف کنیم؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH