شب گذشته دومین محموله واکسن کرونا روسی وارد کشور شد

کیانوش جهان‌پور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از ورود دومین محموله واکسن کرونا روسی به ایران خبر داد. شب گذشته دومین محموله واکسن کرونا اسپوتنیک وی زودتر از موعد مقرر وارد کشور شد، این محموله شامل 100 هزار دوز واکسن کرونا می‌شود، این درحالیست که در محموله قبلی 20 هزار دوز واکسن کرونا وارد کشور شد. واکسن‌های جدید پس از برچسب‌گذاری و کدگذاری در سامانه TTAC برای واکسیناسیون کادر درمانی در کشور توزیع خواهد شد. واکسیناسیون سراسری در ایران از 21 بهمن آغاز شده و بر اساس توافق میان ایران روسیه، در مجموع یک میلیون دوز واکسن کرونا اسپوتنیک وی وارد کشور می‌شود.

تزریق دوز دوم واکسن ایرانی

همچنین در ادامه فاز اول تزریق انسانی واکسن کووبرکت که بر روی 56 داوطلب انجام شد، داوطلبان دوز دوم واکسن را تا پایان بهمن دریافت می‌کنند، دوز اول این واکسن به هر 56 داوطلب تزریق شده و 35 داوطلب نیز تاکنون دوز دوم آن را دریافت کرده‌اند، در همین راستا به گفته مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران، 21 داوطلب باقی مانده تا پایان هفته جاری، دوز دوم واکسن را تزریق می‌کنند.

مذاکرات برای خرید واکسن ادامه دارد

محمود واعظی، رئیس دفتر رییس جمهور به تازگی در مورد خرید واکسن به غیر از واکسن روسی اسپوتنیک وی اعلام کرد: در حال مذاکره با کشورهای چین و هند هستیم و مذاکرات پیشرفت خوبی داشته، با خرید واکسن از چین و هند، سبد خرید واکسن ما تکمیل می‌شود و می‌توانیم تا قبل از عید این واکسن‌ها را به کشور وارد کنیم.

4 در مورد “شب گذشته دومین محموله واکسن کرونا روسی وارد کشور شد”

  1. همین 1 میلیون واکسن تزریق بشه به تیم پزشکی و سالمندان زنجیره انتقال ویروس ضعیف میشه
    تا قبل از تابستون کرونایی نداریم

  2. ۱ میلیون خریدین چرا خورد خورد وارد میکنید خب
    یعنی یه هواپیما بیشتر از ۱۰۰ هزار تا واکسن جا نداره؟؟
    مگه اتوبوسه؟??

    1
    3
    1. سعید صانعی

      ظرفیت تولید واکسن‌ها در حال حاضر خیلی زیاد نیست، روسیه خودش واکسیناسیون رو آغاز کرده و به مردم خودش داره واکسن میزنه، از طرفی بیش از 10 تا کشور هم از روسیه واکسن خریدن و هر کدوم چند میلیون واکسن سفارش دادن، قطعا روسیه نمی‌تونه همه واکسن‌ها رو یک جا تحویل بده، به مرور تولید میکنه و تحویل میده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH