اولین تصاویر از کاوشگر Tianwen 1 چین از مریخ منتشر شد!

آژانس فضایی ملی اعلام کرد که کاوشگر تیانوان -1 چین اولین تصویر خود از مریخ را به زمین ارسال کرده است. پیش‌بینی می‌شود این فضاپیما که رقیب ایالات متحده است، همزمان با آن در ژوئیه به فضا پرتاب شود، حدود 10 فوریه وارد مدار مریخ شود.

عکس سیاه و سفید که اواخر روز جمعه توسط اداره ملی فضایی چین منتشر شد، ویژگی‌های زمین‌شناسی از جمله دهانه اسکیاپارلی و دره مارینر (بخش گسترده‌ای از دره‌ها در سطح مریخ) را نشان داد. به گزارش سازمان ملی فضایی کشور چین، این عکس در حدود 2.2 میلیون کیلومتر (1.4 میلیون مایل) از مریخ گرفته شده است، که گفته می‌شود این فضاپیما اکنون 1.1 میلیون کیلومتر از سیاره فاصله دارد.

این آژانس گفت که این صنعت رباتیک روز جمعه یکی از موتورهای خود را برای اصلاح مداری روشن کرد و انتظار می‌رفت قبل از گرفتن توسط نیروی ثقل مریخ حدود، سرعت آن کم شود. تیانوون -1 پنج تنی شامل یک مدارگرد مریخ، یک ناو و یک مریخ‌نورد است که خاک این سیاره را مطالعه خواهد کرد.

چین امیدوار است که در نهایت بتواند مریخ‌نورد را در ماه مه در حوضه برخورد عظیم مریخ بر روی زمین مریخ بنشاند. پس از اینکه چین ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی را که در طول جنگ سرد دیده است که در این حوزه پیشگام شده‌اند، میلیاردها دلار خود را در برنامه فضایی خود به رهبری ارتش اختصاص داده است.

چین در دهه گذشته گام‌های بزرگی برداشته و در سال 2003 انسانی را به فضا فرستاده است. این نیروگاه آسیایی مقدمات جمع‌آوری ایستگاه فضایی تا سال 2022 و دستیابی به جایگاه دائمی در مدار زمین را فراهم کرده است.

اما تاکنون یک هدف چالش‌برانگیز در مریخ به اثبات رسیده است، از آنجا که اکثر مأموریت‌های ایالات متحده، روسیه، اروپا، ژاپن و هند از سال 1960 به این سیاره فرستاده شده‌اند و با شکست مواجه شده‌اند. تیانوان -۱ اولین تلاش چین برای رسیدن به مریخ نیست. مأموریت قبلی با روسیه در سال 2011 زودتر از موعد انجام شد زیرا پرتاب آن ناکام ماند و به ثمر نرسید. چین قبلاً دو مریخ‌نورد را به ماه فرستاده است. چین اولین کشوری بود که موفق به فرودی خوب در مریخ شد. سازمان ملی فضایی کشور چین روز جمعه گفت همه سیستم‌های کاوشگر Tianwen-1 در وضعیت خوبی به سر می‌برند.

3 در مورد “اولین تصاویر از کاوشگر Tianwen 1 چین از مریخ منتشر شد!”

  1. پیشرفت های فضایی و علمی چین قابل تحسینه
    البته با این جمعیت باید هم مغزهای زیادیو پرورش بده
    اگه سیستم سیاسی باز تری داشته باشن موفق تر هم میشن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH