تبلت سرفیس پرو 8 مایکروسافت احتمالا در فصل پاییز آینده عرضه خواهد شد

کمپانی مایکروسافت برخلاف اکثر شرکت‌های تولیدکننده سخت‌افزار برای عرضه محصولات محبوب سری سرفیس خود از یک برنامه زمانی مشخص و قابل پیش‌بینی تبعیت نمی‌کند. در واقع فاصله میان زمان معرفی 2 نسل متوالی از دستگاه‌های سرفیس بعضا فراتر از 1 سال بوده و این بازه زمانی بعضا به شکل فزآینده‌ای افزایش پیدا می‌کند. بدین‌ترتیب پیش‌بینی برنامه‌های غول آمریکایی برای ارتقاء محصولات خود کاری بسیار دشوار خواهد بود.

به‌عنوان مثال ماه گذشته شرکت مایکروسافت به معرفی یک محصول ویژه برای کسب‌وکارها با نام سرفیس پرو 7 پلاس همگان (از جمله قابل اعتمادترین افراد دست اندرکار صنعت) را شگفت‌زده کرد. در واقع این تبلت به جای سرفیس پرو 8 رسما معرفی شد؛ دستگاهی که بر اساس پیش‌بینی‌ها قرار بود در اوایل پاییز گذشته رونمایی شود. اکنون پس از گذشت مدت زمانی نه‌چندان طولانی، جمع‌بندی اظهارات منابع آشنا با فرآیند توسعه محصولات آینده مایکروسافت بار دیگر نشان می‌دهد که عرضه سرفیس پرو 8 کماکان محتمل بوده و این گجت قرار است در فصل پاییز آینده عرضه شود.

این موضوع امیدوارکننده‌ترین بخش از گزارش اخیرا منتشر شده توسط وبسایت Windows Latest به‌شمار می‌رود. اما خبر ناخوشایند اینکه سرفیس پرو 7 پلاس احتمالا هرگز به دست مصرف‌کنندگان عادی نخواهد رسید. با فرض صحت کلیه موارد اعلام شده، مشتریان غیرسازمانی مایکروسافت در بازار به منظور خریداری یک تبلت ویندوزی و هیبریدی جدید طی مدت 7 تا 9 ماه آینده کماکان بایستی به ورژن معمولی (غیر پلاس) سرفیس پرو 7 بسنده نمایند.

نخستین مدل سرفیس پرو 7 با قیمت‌گذاری پایه 750 دلاری یک تبلت 12.3 اینچی فوق‌العاده سبک و قدرتمند محسوب شده و پیش‌تر در ماه اکتبر سال 2019 روانه بازار شد. این موضوع بدان معناست که مدل جانشین سرفیس پرو 7 احتمالا با یک سال تاخیر و 2 سال پس از عرضه تجاری آن معرفی خواهد شد. مطابق پیش‌بینی‌ها اکنون در خصوص تبلت سرفیس پرو 8 اطلاعات چندانی منتشر نشده و تا موعد معرفی این محصول کماکان زمان زیادی باقی‌مانده است. با این‌حال یقینا کاربران سرفیس پرو 7 پس از مدت 2 سال منتظر نوعی بازنگری قابل‌توجه در طراحی و برخی پیشرفت‌های عمده در زمینه مشخصات داخلی دستگاه هستند.

از آنجا که مایکروسافت احتمالا به تبلت سرفیسی سابق خود به‌عنوان یک محصول ایده‌آل نگاه نمی‌کند؛ لذا سرفیس پرو 8 نیز با پیشرفت‌هایی قابل ملاحظه در هر 2 بعد داخلی و خارجی عرضه خواهد شد. با این‌حال طراحی این محصول در مقایسه با مدل نسل قبلی به‌طور کامل تغییر نخواهد کرد. همچنین به‌کارگیری نمایشگری با حواشی اطراف بسیار باریکتر نسبت به مدل سابق، حافظه رم حداکثر 32 گیگابایتی و آخرین نسل از پردازنده‌های 4 هسته‌ای اینتل نیز بسیار محتمل به‌نظر می‌رسد.

در حال حاضر کلیه مشخصات دیگر دستگاه کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارند. با توجه به مهارت مایکروسافت در پنهان نمودن اطلاعات داخلی خود به‌نظر می‌رسد که برای روشن شدن هرچه بیش‌تر موضوع ناچارا بایستی کمی بیش‌تر منتظر بمانیم. در حال حاضر حداقل می‌دانیم که سرفیس پرو 8 تا پایان سال میلادی جاری معرفی خواهد شد.

3 در مورد “تبلت سرفیس پرو 8 مایکروسافت احتمالا در فصل پاییز آینده عرضه خواهد شد”

  1. بهروز رجبی

    با پول یه سرفیس میشه یه لپ تاپ گیمنگ ایسوس گرفت حالشو برد
    سرفیس الکی گرونه چیز اضافی هم نداره فقط بخاطر برندشه مث اپل

  2. محمدعلی ریوندی

    سرفیس های مایکروسافت غول های با کیفیت و با دوامی هستند که هرکسی قدرت خریدشونو نداره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH