5 گام مهم برای شروع سرمایه گذاری و معامله در بورس

تفاوتی ندارد که قصد سرمایه گذاری در کدام یک از بازارهای مالی در دنیا را داشته باشید، در هر صورت قدم گذاشتن بدون دانش و تخصص چیزی جز شکست و ضرر مالی را برایتان به همراه نخواهد داشت. عدم توجه به پیش زمینه های مهم که قبل از شروع معامله و خرید و فروش سهام در بورس لازم است اجرا شوند، تا به امروز منجر به شکست و ضررهای مالی برای افراد تازه وارد در این حوزه شده است. تحلیل نوین؛ برگزار کننده دوره های آموزش بورس در مشهد در ادامه به 5 گام مهم برای شروع سرمایه گذاری و معامله در بورس خواهد پرداخت.

بررسی روانشناسی بازار و معامله گری

یکی از موارد بسیار مهمی که در تمام دوره های آموزش بورس لازم است به آن تاکید شود، روانشناسی معامله گری می باشد. بورس و سایر بازارهای سرمایه تا حد زیادی به ویژگی های شخصیتی افراد و عملکرد آنها در برابر شرایط مختلف بستگی دارد. به عنوان مثال فرد قبل از هرگونه اقدام برای ورود به این بازار باید بداند که بورس قمار بازی نیست و در مدت زمان کوتاه و بر اساس شانس و اقبال نمی توان به ثروت زیادی از آن دست پیدا کرد.

علاوه براین، معامله گر باید از نظر ویژگی های اخلاقی خود را بررسی نموده و در نهایت تصمیم گیری کند که آیا می تواند با شرایط موجود در این بازار خود را وفق دهد یا خیر؟ به عنوان مثال، فرد باید بتواند به خوبی بر خشم و عصبانیت خود در زمان شکست و ضرر مالی غلبه کند و از تصمیم گیری های احساسی خودداری نماید.

آموزش و یادگیری بورس

پس از شناخت رفتار و روانشناسی بازار و ویژگی های اخلاقی مورد نیاز برای موفقیت در آن، لازم است با اصول معامله گری آشنا شوید. به عبارت دیگر به عنوان دومین گام برای شروع معامله در بورس فرد باید بتواند با استفاده از دانش و تخصص افراد حرفه ای در این زمینه شناخت و دید کافی از این بازار پیدا نموده و مفاهیمی همچون حد ضرر، مدیریت ریسک و غیره را به خوبی درک نماید. علاوه براین، در این گام لازم است فرد با نحوه تجزیه و تحلیل داده ها و رفتار بازار آشنا شده و با کاربرد تحلیل تکنیکال و بنیادی آشنا شود.

در مرحله یادگیری و آموزش که اغلب با شرکت در دوره های حضوری یا آنلاین صورت میگیرد، فرد برای تبدیل شدن به یک معامله گر لازم است با معامله گران حرفه ای در دنیا آشنا شود. با مطالعه زندگی نامه و شیوه و نحوه سرمایه گزاری افراد موفقی همچون وارن بافت و غیره می توان با شناخت خوبی در این مسیر پر فراز و نشیب قدم گذاشت.

دریافت کد بورسی از کارگزاری بری شروع معامله در بورس

خرید و فروش و سرمایه گذاری هایی که معامله گران در بورس تهران انجام می دهند به کمک شرکت های واسط صورت میگیرد که اصطلاحا به آنها کارگزاری گفته میشود. پس از کسب اطلاعات و شناخت کافی از بازار و نحوه معامله در آن، لازم است با اطلاعات کافی و پرداخت هزینه به صورت آنلاین یا حضوری در کارگزاری ها ثبت نام و کد بورسی دریافت کنید. این کد در واقع شناسه معاملاتی شما خواهد بود و بعد از این می توانید سرمایه گذاری و خرید و فروش سهام را انجام دهید. پیشنهاد می کنیم قبل از انتخاب کارگزاری تحقیق کنید و گزینه های مناسب را در این زمینه انتخاب کنید تا در طول معامله گری با مشکلات مواجه نشوید.

تعریف استراتژی معاملاتی

هر یک از معامله گران با توجه به اینکه چه هدفی از ورود به این بازار دارند باید بتوانند برنامه و استراتژی معاملاتی برای خود تعریف کنند. در تعریف استراتژی در واقع معامله گر مشخص می کند که چه زمانی نسبت به فروش سهم اقدام کند، حد سود و ضرر چقدر باشد و غیره. مواردی که فرد در استراتژی معاملاتی خود مشخص می کند اهمیت بسیار زیادی دارد و باید با دقت و شناخت کافی صورت گیرد. مهم تر از همه اینکه، معامله گر موفق باید بتواند به استراتژی های خود پایبند باشد و به آنها عمل کند. در این صورت افزایش قیمت سهم اگر بیش از مقدار حد سود باشد، معامله گر را نباید به حرص و طمع بیندازد. در این شرایط افزایش قیمت معامله گران حرفه ای را وسوسه نمی کند و بعد از رسیدن قیمت به حد سود نسبت به فروش آن اقدام می کنند و بالعکس.

مسئولیت پذیری در معاملات

در شروع معامله در بورس فر معامله گر باید با این واقعیت مواجه شود که تمام بازارهای مالی در هر گوشه از دنیا با روزهای خوش و ناخوش مواجه می باشند. به همین دلیل شکست و ضرر مالی بخش جدایی ناپذیر در آن می باشد که بخشی از آنها به مسائل سیاسی مربوط بوده و در برخی از مواقع نیز تجزیه و تحلیل های اشتباه فرد باعث رخ دادن این موضوع میشود. در هر صورت فرد باید شکست را بپذیرد و به جای انتقام جویی و مقصر جلوه دادن دیگران، بر روی تصمیم گیری درست در ادامه راه تمرکز داشته باشد. در این مرحله فرد باید علت شکست و ضرر مالی را بررسی نموده و در صورت وجود اشتباه در استراتژی معاملاتی تغییراتی در آن ایجاد کند.

در نهایت اینکه، شروع معامله در بورس مانند هر کسب و کار دیگر اهمیت زیادی دارد و خشت اول می باشد و به همین دلیل باید با شناخت و دید کافی و درست در این مسیر قدم گذاشت. گروه تحلیل نوین با برگزری دوره های آموزش بورس در مشهد نکات و اصول مهم، ابزارهای تحلیلی و نحوه تعریف استراتژی و هر آنچه که باید در این مسیر بدانید را توسط اساتید حرفه ای در این حوزه ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه برگزاری این دوره ها کافیست با شماره 38489315-051 تماس بگیرید یا نام تحلیل نوین را در اینترنت جستجو کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

3 در مورد “5 گام مهم برای شروع سرمایه گذاری و معامله در بورس”

  1. فضل‌اله محمدیان

    همه وقتی وارد بورس میشن اصول رو یاد میگیرن ولی در عمل وسوسه شدن واسه سود بیشتر و یا امید به برگشت سرمایه بعد از عبور از حد ضرر کارو خراب میکنه

  2. گام اول : با سرمایه زندگی خود وارد بورس نشوید
    اگه پول اضافی دارید و وقت اضافی و بیماری ضمینه ای ندارید اوکیه هرکاری دوس داشتید بکنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH