اسمارت‌فون رول شونده ال‌جی احتمالا مجهز به یک نمایشگر ثانویه خواهد بود

اسمارت‌فون رول شونده شرکت ال‌جی موسوم به LG Rollable نخستین هندست کمپانی با قالب طراحی جدید بازشونده است. پیش‌تر به منظور افزایش اندازه دستگاه از نمایشگرهای انعطاف‌پذیر استفاده می‌شد؛ در حالی‌که هندست جدید ال‌‌جی فاقد طراحی تاشو بوده و اندازه آن با حرکت کشویی افزایش پیدا می‌کند.

در صورت ادامه فعالیت واحد موبایلی ال‌جی انتظار می‌رود که این هندست در پایان سال 2021 عرضه شود. پیش‌تر در جریان برگزاری رویداد CES 2021 تیزرهای تبلیغاتی این گجت به معرض نمایش گذاشته شد. تعدادی از پتنت‌های اخیرا ثبت شده نشان‌دهنده ایده پشت پرده عملکرد چنین دستگاهی هستند. همچنین جدیدترین پتنت کشف شده نیز نحوه قرارگیری دوربین جلویی روی هندست ال‌جی را توصیف می‌کند.

به بیان خلاصه ال‌جی چنین اقدامی را اجرا نخواهد کرد. در عوض ظاهرا ال‌جی انتظار دارد که کاربران عکس‌های سلفی خود را با استفاده از دوربین پشتی دستگاه ثبت نمایند. همچنین به منظور تسهیل این فرآیند کمپانی به‌دنبال اضافه کردن یک نمایشگر ثانویه به قسمت پشتی گوشی است. پتنت نمایش‌دهنده این سبک از طراحی طی روز 12 فوریه (24 بهمن ماه) در اداره ملی مالکیت معنوی چین موسوم به CNIPA منتشر شده است.

همچنین پتنت فوق نشان می‌دهد که ال‌جی اکثر مشخصه‌های خارجی نظیر دکمه‌ها، اسپیکرها و میکروفون‌ها را به لبه سمت چپ گوشی منتقل خواهد کرد. این اقدام احتمالا با هدف ایجاد فضای خالی درون دستگاه برای استقرار نمایشگر رول شونده انجام شده است.

پتنت‌های پیشین نشان‌دهنده دستگاهی با حواشی باریک در اطراف نمایشگر و صفحه‌نمایشی است که هنگام بازگشایی گوشی اندازه آن حدودا 40 درصد افزایش پیدا می‌کند. این موضوع بدان معناست که گجت مذکور می‌تواند به‌عنوان یک تبلت نیز مورد استفاده قرار گیرد. همچنین ال‌جی به منظور عملکرد هرچه روان‌تر مکانیسم کشویی از یک سیستم ریلی بهره گرفته می‌گیرد. با این‌حال این سامانه هنگام قرارگیری دستگاه در وضعیت باز شده قابل رویت خواهد بود. در قسمت پشتی گوشی نیز به‌کارگیری پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه کاملا مشهود است.

بر اساس گزارشات کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ و TCL نیز روی طرح مفهومی مشابهی کار می‌کنند. با این‌حال هنوز مشخص نیست که آیا گجت‌های مذکور در سال جاری عرضه خواهند شد یا خیر. البته برخی شایعات از تصمیم سامسونگ برای عرضه گوشی رول شونده خود طی سال 2021 حکایت دارند.

در عین‌حال محصول به نمایش گذاشته شده توسط ال‌جی نیز صرفا یک طرح مفهومی به‌شمار می‌رود. این موضوع بدان معناست که برای تبدیل شدن چنین طرحی به یک محصول واقعی هیچ تضمینی وجود ندارد؛ خصوصا اینکه برخی شایعات از تصمیم احتمالی ال‌جی برای خروج از بازار اسمارت‌فون حکایت دارند.

3 در مورد “اسمارت‌فون رول شونده ال‌جی احتمالا مجهز به یک نمایشگر ثانویه خواهد بود”

  1. احتمالا همینکه کلا از تولید موبایل صرف نظر کنن درست تر یاشه
    این طرح هم فقط یه طرح مفهومیه تولید نمیشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH