9 تکنولوژی که دنیا را تغییر داد!

هر ساله محصولات و ابزار‌های جدیدی از سوی شرکت‌های مختلف روانه بازار می‌شود که بعضی از آنها از همان ابتدا برای ماندن آمده‌اند، یعنی یا قصد تغییر دنیا را دارند و یا فقط مدت طولانی میهمان دنیا خواهند بود و به خاطرات نخواهند پیوست. شاید امسال، سال شبکه‌های اجتماعی باشد و یا شاید سال گوگل گلس!

در این میان 9 اختراع مفید و کارآمد وجود دارد که دنیا و شیوه زندگی مردمان آن را تغییر داده‌ است.

Technology changed the world (3)

تلفن

از وقتی که تلفن راهی خانه‌ها شد، اغلب مردم نگرانی خاص خود را داشتند؛ برخی از افراد کهن سال معتقد بودند که استفاده از این دستگاه به آنها شوک الکتریکی وارد می‌کند. تلفن‌ها توانستند سهم قابل توجهی از ارتباطات آن زمان را به خود اختصاص دهند و باعث تغییر دنیای ارتباطات شوند.

Technology changed the world (4)

تلویزیون

بسیاری از ما به خاطر داریم که پدرانمان همیشه نزدیک نشستن به تلویزیون را به ضرر کودکانشان می‌دانستند و نشستن با فاصله مناسب در مقابل تلویزیون را توصیه می‌کردند. اما سال‌ها قبل، جنرال موتور مشکل دستگاه‌هایی را که اشعه ایکس تولید می‌کردند و برای کاربران مضر بودند، حل کرد اما با وجود آن هنوز هم این ترس از میان مردم رخت بر نبسته است. تلویزیون‌ها باعث شدند مردم، با آداب و رسوم افراد و قشر‌های مختلف آشنا شوند و به تناسب آن شیوه زندگی مردم تغییر کند.

Technology changed the world (5)

مانیتور‌های CRT

در زمان معرفی و استفاده از این نوع مانیتور‌ها بیشتر مردم معتقد بودند که استفاده از آنها باعث سقط جنین زنان باردار می‌شود اما این نوع مانیتور‌ها در حقیقت ورود مردم عادی به دنیای کامپیوتر را رقم زد.

Technology changed the world (6)

Wi-Fi

عقیده مردم بر این هست که اشعه‌های وای‌فای باعث ایجاد سرطان می‌شود. اما تاکنون هیچ نتیجه اثبات شده‌ای در این باره به دست نیامده است. وای فای، نقش اساسی در استفاده از شبکه‌های اینترنت و اتصال به دستگاه‌های مختلف، ایفا می‌کند که امروزه نیز اغلب مردم برای اتصالات خود از این سیستم استفاده می‌کنند.

Technology changed the world (7)

ربات‌ها

شاید ما و شما در خانه خود یک ربات نداشته باشیم اما مطمئن باشید که ربات‌ها در زندگی‌ ما وجود دارند و کار‌های زیادی را برای ما و جامعه بشری انجام می‌دهند. از ساخت خودرو و قطعات یدکی گرفته تا ماشین‌های بدون نیاز به راننده گوگل.

Technology changed the world (10)

کاست پلیر‌ها

دستگاه‌های ضبط صدا با ورود خود توانستند تغییر زیادی در ارتباطات ایجاد کنند. خبرنگاران و افراد می‌توانستند با آنها به ضبط مصاحبه و گزارش بپردازند، ویا حتی کاربران خانگی به وسیله آن‌ها به موسیقی مورد علاقه خود گوش می‌کردند. امروزه نیز نوع جدیدی از این دستگاه‌های ضبط صدا بین کاربران رایج است که نقش اساسی در مخابره اخبار دارند.

Technology changed the world (8)

کاست‌های ضبط فیلم

در ابتدا استفاده از کاست‌های VCR درآمریکا ممنوع شد. افراد جامعه معتقد بودند که این ابزار فایده‌ای جز افزایش خونریزی در بین مردم ندارد اما بعد‌ها با گسترده شدن آن، ضبط فیلم‌های سینمایی تبدیل به یک تجارت جهانی شد و بعد از مدتی کاست‌ VCR جای خود را به دی وی دی داد. اگرچه امروزه دیگر از آن کاست‌ها استفاده نمی‌شود و یا حتی در خانه‌ها نمی‌توان پخش کننده‌های ویدیویی را یافت، اما دی وی دی‌ها اکنون نیز مورد استفاده افراد جامعه هستند.

Technology changed the world (1)

اس ام اس (پیامک)

شبکه بریتانیایی بی بی سی در سال 2003 معتقد بود که پیامک باعث از بین رفتن زبان انگلیسی می‌شود و کودکان با استفاده از زبان محاوره‌ای با یک دیگر ارتباط برقرار می‌کنند. اما بعد‌ها پیامک تبدیل به یک چیز عادی شد که امروزه در هر ثانیه حدود 97 هزار پیامک بین افراد جابجا می‌شود.

Technology changed the world (2)

بازی‌های ویدیویی

بازی‌های ویدیویی باعث می‌شوند افراد خشن به بار بیایند و یا دچار مشکلات جسمی و اجتماعی شوند. اما هم من و هم بیشتر افراد به این بازی‌ها علاقه داریم و حتی زمان عرضه نسخه‌های جدید آن را نیز دنبال می‌کنیم. البته اکنون با معرفی کنسول‌های بازی جدید که با حرکت و جنب و جوش کاربران به اجرای بازی می‌پردازند تقریبا سهم قابل توجهی از این بیماری‌های جسمی را کاهش داده است.

اغلب ما از این ابزار‌ها استفاده کرده ایم و یا به طور غیر مستقیم از ثمرات آنها بهره برده‌ایم.

به نظر شما آیا تکنولوژی و ابزار‌های جدید در جایی به پایان راه، خواهند رسید؟ ما که چنین فکری نمی‌کنیم!

2 در مورد “9 تکنولوژی که دنیا را تغییر داد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH