موسس هواوی: اپل بهترین گوشی‌های 5G جهان را تولید می‌کند

چند سال پیش شرکت هواوی در حال تبدیل شدن به بزرگترین تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان بود. محدودیت اعمال شده توسط دولت آمریکا علیه این شرکت موجب شد تا هواوی ناچار به فروش برند فرعی آنر شود. این اقدام با هدف خارج نمودن آنر از فشارهای دولت آمریکا انجام شد. بدین‌ترتیب تولیدکننده‌ای که امسال می‌توانست رتبه نخست را به خود اختصاص دهد؛ تا پایان سال احتمالا در رتبه هفتم قرار خواهد گرفت.

به گفته رن ژنگفی؛ مدیرعامل هواوی کمپانی اپل بهترین گوشی‌های 5G جهان را تولید می‌کند

بر اساس اعلام نشریه فوربس، هواوی می‌داند که این کمپانی چینی از یک جنبه مهم بیش از آنکه به سایر تولیدکنندگان اندرویدی همرده خود نظیر سامسونگ و گوگل شبیه باشد؛ به اپل شباهت دارد. هواوی نیز همانند اپل بر سخت‌افزار و نرم‌افزار گوشی‌های خود کنترل بیش‌تری دارد. سال گذشته رئیس واحد کسب‌وکار مصرف‌کنندگان هواوی در بریتانیا به نشریه فوربس اعلام کرد: “ما تنها یکی از 2 کمپانی جهانی هستیم که ایده‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای اکوسیستم خود را در اختیار دارد. تنها هواوی و اپل از این توانمندی بهره‌مند هستند. این موضوع راهبرد ما در بلندمدت محسوب می‌شود.”

رن ژنگفی مدیرعامل هواوی معتقد است که اپل بهترین گوشی‌های 5G جهان را تولید می‌کند

چند سال پیش رن ژنگفی؛ مدیرعامل و موسس شرکت هواوی اذعان کرد که وی از گوشی آی‌فون استفاده کرده و حتی آن‌ها را برای اعضای خانواده خود خریداری می‌کند. آقای رن در سال 2019 اعلام کرد: “آی‌فون از اکوسیستم خوبی برخوردار است و هنگامی‌که خانواده من در خارج از کشور هستند؛ من کماکان برای آن‌ها آی‌فون خریداری می‌کنم. بنابراین به سختی می‌توان تصور کرد که عشق به هواوی بایستی به‌معنای علاقه‌مندی به گوشی‌های ساخت این شرکت باشد.” مدیر اجرایی هواوی در همان سال اعلام کرد: “اپل شرکتی پیشرو در جهان به‌شمار می‌رود. اپل معلم من است و این کمپانی پیش روی ما در حال پیشرفت است.” در سال 2018 هنگامی‌که منگ وانگژو؛ دختر آقای رن و مدیر مالی هواوی به جرم کلاهبرداری و توطئه با حکم دولت ایالات‌متحده دستگیر شد؛ وی دارای یک مک‌بوک، آی‌فون و آی‌پد بود.

آقای ژنگفی می‌گوید که سری آی‌فون 12 بهترین هندست‌های 5G حال حاضر بازار به‌شمار می‌روند. وی از این دستگاه‌ها به‌عنوان “بهترین گوشی‌های 5G جهان” یاد کرده و به کیفیت فناوری‌های مورد استفاده در سری 2020 آی‌فون اشاره کرده است. همچنین وی از مدل‌های 5G آی‌فون اپل به‌عنوان روشی برای تبلیغ تجهیزات شبکه 5G هواوی یاد کرده است. هواوی کماکان بزرگترین تامین‌کننده تجهیزات شبکه در جهان به‌شمار می‌رود.

آقای ژنگفی می‌گوید: “ما از پیشرفت به‌دست آمده توسط آی‌فون 12 پشتیبانی می‌کنیم. این دستگاه قادر به دانلود داده‌ها با سرعت 1.82 گیگابیت برثانیه بوده است. بدین‌ترتیب آی‌فون 12 به بهترین گوشی 5G جهان تبدیل می‌شود. ما به پیاده‌سازی بهترین اشکال شبکه‌های 5G در بسیاری از شهرهای جهان شامل برلین، مونیخ، مادرید، زوریخ، ژنو، آمستردام، وین، بارسلونا، سئول، بانکوک، هنگ‌کنگ و ریاض کمک کرده‌ایم. شبکه‌های ما در تست‌های عملکرد شبکه جهانی در رتبه نخست قرار دارند. همان‌طور که کمپانی هفته گذشته نیز اعلام کرد؛ هواوی پیاده‌سازی صدها شبکه 5G در سراسر جهان را بر عهده گرفته است. با توجه به نتایج تست شبکه 5G در شهرهای بزرگ که توسط بسیاری از سازمان‌های ثالث در سراسر جهان انجام شده است؛ در شهرهایی نظیر سئول، آمستردام، مادرید، زوریخ، هنگ‌کنگ و ریاض اپراتورهای طرف قرارداد هواوی به لحاظ کیفیت تجربه شبکه 5G رتبه برتر را کسب نموده‌اند.”

آقای رن در ادامه افزود: اپل بر بخش هندست‌های ممتاز و پیشرفته سیطره یافته و استفاده از تجهیزات شبکه 5G برای کاربران آی‌فون موضوعی خوشایند است. بسیاری از کاربران دستگاه‌های بالارده در اروپا از گوشی‌های آی‌فون استفاده می‌کنند. نحوه عملکرد گوشی‌ها روی شبکه‌های هواوی در اروپا در واقع نشان می‌دهند که ما عملکرد مطلوبی از خود ارائه داده‌ایم. اینکه کاربران رده بالا آی‌فون 12 می‌توانند از شبکه‌های 5G ما در اروپا به‌طور کامل استفاده کنند؛ خود گواهی بر کیفیت شبکه‌های پیاده‌سازی شده توسط هواوی است. این موضوع به تعدیل نظرات نسبت به هواوی در اروپا کمک می‌کند.

سال گذشته آقای ژنگفی خاطرنشان کرد که تنها 2 بازیگر بزرگ صاحب اکوسیستم‌ در جهان وجود دارند. در آن زمان وی به اسامی گوگل و اپل اشاره نمود. با این‌حال اضافه شدن سومین شرکت نیز هیچ مشکلی نخواهد داشت. در هر صنعتی وجود 3 بازیگر برتر منطقی است. از آن زمان هواوی اکوسیستم خاص خود را ایجاد نموده و با عرضه سری هواوی P50 در آینده احتمالا برای نخستین بار از سیستم‌عامل HarmonyOS در یک هندست رونمایی خواهد کرد.

2 در مورد “موسس هواوی: اپل بهترین گوشی‌های 5G جهان را تولید می‌کند”

  1. عابد محمدی

    از اپل تعریف کرده که بعدش از خودشون تعریف کنن ??
    اپل یه گوشی میزنه با گلوله هم بزنی باز کار میکنه هواویو از نیم متری از دستت بیفته نابود میشه
    این کجا و آن کجا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH