معرفی ۹ تا از بدترین غذاهای منزجر‌کننده از کشور‌های مختلف

در سوئد موزه‌ای برای معرفی غذاهایی که در نظر عموم مردم منزجرکننده هستند، بازگشایی شده است. در این موزه غذاهای نفرت‌انگیزی مانند شراب موش و پنیر کرم زده نمایش داده شده‌اند. در ابتدا باید یادآوری کرد که “منزجرکننده” بودن غذا، یک ویژگی نسبی است و ممکن است غذایی که به ذائقه ما منزجرکننده است به ذائقه بسیاری خوش‌طمع و لذیذ باشد.

احساس انزجار یکی از احساسات اساسی و ضروری در انسان است که آدمی را از ابتدای خلقت از خوردن مواد سمی و غیر ‌قابل خوردن منع می‌کرده ‌است. در حالی که احساس انزجار در تمامی انسان‌ها یکسان است، غذاهای منزجر‌کننده برای همه یکسان نیستند. این موزه بازدیدکنندگان را به کاوش در دنیای غذاهای کشورهای مختلف و به چالش‌کشیدن آنچه که غیر قابل خوردن می‌دانستند وا می‌دارد. با آی‌تی‌رسان و معرفی ۹ تا از غذاهای منزجرکننده همراه باشید.

پنیر کاسو مارزو

اولین خوراک در لیست غذاهای منزجرکننده کاسو مارزوست که به معنی پنیر فاسد است و یک غذایی ایتالیایی از جزایر ساردیناست. این پنیر شامل تعداد زیادی لارو حشره است که به تخمیر پنیر و تجزیه چربی آن کمک می‌کنند. این فرایند باعث می‌شود پنیر کاسو مارزو در تخمیر و تجزیه به مرحله‌ای فراتر از پنیرهای معمول برسد. این کرم‌ها باعث نرم شدن پنیر و ایجاد مقداری مایعات می‌شوند.

غذاهای منزجرکننده
تخم‌مرغ صدساله

غذای بعدی در این لیست غذاهای منزجرکننده تخم‌ مرغ صد ساله است که به نام‌های تخم مرغ قرن یا تخم مرغ جا‌افتاده هم شناخته می‌شود و در سراسر آسیا طرفداران خاص خود را دارد. این غذا با چندین هفته تا چندین ماه نگهداری تخم مرغ، بلدرچین یا اردک در لایه‌ای از مخلوط خاک رس، خاکستر، آهک، نمک و برنج تهیه می‌شود. طی این فرایند زرده‌ تخم پرنده تحت تاثیر سولفید هیدروژن و آمونیاک به رنگ سبز متمایل به خاکستری تغییر می‌کند و طعم و بوی تندی به خود می‌گیرد. سفیده‌ تخم نیز به رنگ قهوه‌ای تیره با طعم شور تغییر پیدا می‌کند.

دوریان

میوه دوریان به دلیل خواص فراوانی که دارد در نظر بسیاری پادشاه میوه‌ها خوانده می‌شود ولی به خاطر بوی قوی و منزجرکننده‌ای که دارد در این لیست غذاهای منزجرکننده قرار گرفته است. دوریان یک ماده‌‌ غذایی رایج در تایلند، مالزی و اندونزی است که بویی شبیه به فاضلاب، پیاز فاسد و سقز دارد و همراه داشتن آن در بسیاری از هتل‌های آسیا ممنوع شده ‌است.


خفاش میوه‌خوار

خفاش‌های میوه‌خوار سرخ‌شده به دلیل چربی کم و پروتئین بالایی که دارند، از غذاهای معمول و رایج در مناطق حاشیه اقیانوس آرام و آسیا از جمله اندونزی، تایلند، ویتنام و گوام به شمار می‌آیند. ظاهرا خفاش‌های میوه‌خوار طعمی نزدیک به مرغ دارند و حیوانات تمیزی هستند که فقط از میوه تغذیه می‌کنند. با این حال این خفاش‌ها هنگام پخت بوی بدی شبیه به ادرار به خود می‌گیرند که با استفاده از ادویه‌های مختلف می‌توان آن را رفع کرد.


کله پاچه

کله پاچه یک غذای رایج در کشور‌های ایران، افغانستان، آلبانی، ارمنستان، بلغارستان و مغولستان است. این غذا شامل بخش‌های مختلف مثل شکمبه، سر، دست و پاچه‌ گاو یا گوسفند است. دستور‌العمل پخت کله پاچه در کشور‌های گوناگون مختلف است و در ایران و افغانستان این غذا با چاشنی آب لیمو و دارچین هنگام صبحانه سرو می‌شود.


ناتو

ناتو (Natto) یک غذای سنتی در ژاپن است که به عنوان صبحانه سرو می‌شود. ناتو از دانه‌های تخمیر‌شده‌ سویا توسط باسیلوس سوبتیلیس وار (Bacillus subtilis var) تهیه می‌شود. این غذا بوی بسیار تند و بافت چسبناک و لزجی دارد که همراه با سس سویا، خردل و پیاز ژاپنی سرو می‌شود.

غذاهای منزجرکننده، ناتو
غذاهای منزجرکننده، ناتو

قهوه کوپی‌ لواک

کوپی لواک از دانه‌های قهوه خورده‌شده و سپس‌ دفع‌شده توسط زباد نخلی که یک نوع پستاندار است، تهیه می‌شود. تخمیر دانه به محض عبور آن از روده‌ زباد آغاز می‌شود و سپس به همراه مدفوع حیوان از بدن آن دفع می‌شود. این دانه‌های قهوه که در میان مدفوع قرار دارند، جمع‌آوری می‌شوند و به عنوان گران‌ترین قهوه جهان به فروش می‌رسند.

غذاهای منزجرکننده، قهوه کوپی لواک
غذاهای منزجرکننده، قهوه کوپی لواک

شراب موش

این نوشیدنی که مربوط به شرق آسیاست از اضافه شدن موش‌های کوچک به شراب برنج تهیه می‌شود. موش‌های دو روزه به بطری‌های شراب اضافه شده و برای یک سال رها می‌شوند تا تخمیر کامل شود. بسیاری معتقد هستند که این نوشیدنی برای درمان بیماری آسم و ناراحتی‌های کلیوی کاربرد دارد. طعم این نوشیدنی کم‌شباهت به بنزین نیست. معمولا هنگام نوشیدن این شراب موش‌ها هم خورده می‌شوند.

غذاهای منزجرکننده، شراب موش
غذاهای منزجرکننده، شراب موش

سو کالو ساردو

در انتهای لیست غذاهای منزجرکننده پنیر دیگری از جزیره ساردینیا را معرفی می‌کنیم که به روش بسیار منحصر به فردی تولید می‌شود. فقط تعداد محدودی از شرکت‌ها مجور‌های لازم برای تهیه این پنیر را دارا هستند. این پنیر از شیر خام موجود در شکم بچه‌‌بز تهیه می‌شود. شکم بچه‌بز که حاوی شیر است را از دو طرف می‌بندند و اجازه می‌دهند تا شیر خام مادر در آن تبدیل به پنیر شود. بعد از دو تا چهار ماه پنیر آماده برای مصرف است.

5 در مورد “معرفی ۹ تا از بدترین غذاهای منزجر‌کننده از کشور‌های مختلف”

  1. سلام در مورد همه صدق نمی کند مخصوصا مسلمانان و بیشتر این غذا ها برای برخی رومی ها و برخی اروپاییان که همه نجسی را می خوردند صدق می کند.

  2. توضیحات خفاشتون خیلی خوب بود با مقداری ادویه میشود آن را رفع کرد
    حالم از همه ادویه ها بهم خورد

    3
    4

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH