کم‌کاری وزارت ارتباطات یا ورود غیر قانونی ساترا به موضوع اپراتورها در محاسبه ترافیک داخلی؟

پس از صحبت‌های روز سه‌شنبه وزیر ارتباطات مبنی بر عدم لزوم دخالت ساترا در موضوع محاسبه غیرقانونی ترافیک اپراتورها در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، ساترا بیانیه‌ای را منتشر کرد و به صحبت‌های وزیر واکنش نشان داد. در بیانیه ساترا بیش از همه چیز به اقدامات دیرهنگام وزارت ارتباطات در موضوع تخلف اپراتورها اشاره شده و در واقع عدم انجام وظایف توسط وزارت ارتباطات، اصلی‌ترین دلیل برای ورود ساترا به این حوزه است.

در بیانیه ساترا اشاره شده که موضوع تخلف اپراتورها در جلسه مرکز ملی فضای مجازی در تاریخ بیستم بهمن سال 99 برگزار شد، به صورت عنوان شده اما تاکنون اقدام موثری در این حوزه از سوی وزارت ارتباطات و سازمان‌های تابع صورت نگرفته است.

به گفته ساترا در سامانه ثبت شکایات کاربران از رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، تخلفات به صورت مستند ثبت شده و حجم شکایت کاربران حاکی از تخلفات گسترده اپراتوها در این زمینه و به مدت حداقل دو سال گذشته است.

جهرمی در واکنش به حمله ساترا و راه‌اندازی سامانه ثبت تخلف گفته بود که ساترا سازمان قانونی این کار نیست.

وزیر ارتباطات به نامه و ادعاهای رسانه‌ای و تلویزیونی ساترا توسط چند معاونش و حضورهایی در برنامه زنده شبکه ۳ در حاشیه نمایشگاه اینترنت اشیا پاسخ داد. او در پاسخ به ادعای ساترا به نحوه محاسبه تعرفه ترجیحی توسط اپراتورها گفت: «ساترا یک سازمان قانونی برای ورود به این مسئله نیست.»

در هفته گذشته معاونین ساترا موج جدیدی از انتقادات علیه استارتاپ‌ها و اپلیکیشن‌های‌ فعال این حوزه را آغاز کردند و مدعی شدند تعدادی از «وی او دی ها » نرخ ترجیحی اینترنت داخلی را برای پخش محتوای داخلی لحاظ نمی‌کنند.

معاونان سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی همچنین از راه‌اندازی سایتی برای ثبت شکایت کاربران این‌حوزه خبر دادند.

اقدامی که محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در واکنش به آن گفت: «نیازی به گزارش ساترا نیست و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات این موضوع را بررسی می‌کند و اصلا ساترا یک سازمان قانونی برای این کار نیست.»

3 در مورد “کم‌کاری وزارت ارتباطات یا ورود غیر قانونی ساترا به موضوع اپراتورها در محاسبه ترافیک داخلی؟”

  1. دعوا بین خودشونه و برگشت پولش به مردم نیست
    مث همون جریان ارزش افزوده که یه سامان گذاشتن رفتیم میزان دزدیو دیدیم و انگشت به دهان ماندیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH